Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Fortsetter politikkprat her :slightly_smiling_face:

3 Likes

La oss hÄpe konspirasjonsteorienes tid er over for denne gang. :slight_smile: Og vi blir ferdige med koronaen etter hvert sÄ vi kan gÄ tilbake til Ä diskutere alt det andre vi syntes var viktig for et Är siden. :stuck_out_tongue:

8 Likes

Hva legger du i begrepet konspirasjonsteori? Bare slik at vi har en felles forstÄelse av hva du Þnsker Ä unngÄ.

3 Likes

Dette er det vi kaller " Disruptive innovation" sektor,der en teknologi blir erstattet av en annen trendende teknologi pga dens teknologiske og mer avanserte og brukervennlige fordeler.

Det verste en kan satse penger pĂ„ er en trend som kan byttes ut med “et par tastetrykk”


disse er i faresonen om trendene skulle skifte


Facebook
Kahoot
Pexip
osv

1 Like

University-of-Michigan-Consumer-Expectations

1 Like
1 Like

Det Ă„ slutte Ă„ tro at demokratene dumpet millioner av falske stemmer til Biden ville vĂŠre en fin start

4 Likes

For de som er interessert i forstÄ mer om begrepet konspirasjonsteori, sÄ kan jeg anbefale denne artikkelen, skrevet av Dag Viljen Poleszynski. Ikke av Steigan altsÄ, selv om den er publisert der.

Journalister og samfunnsdebattanter vil gjÞre allmennheten en tjeneste om de slutter Ä bruke «konspirasjonskortet» i enhver sammenheng der de Þnsker Ä diskreditere meningsmotstandere. Det er mye bedre Ä fremme saklige Ärsaker til uenighet, basert pÄ en avklaring av hva motparten forsÞker Ä formidle.

3 Likes

Man trenger ikke gÄ sÄ mye lenger enn Ä forstÄ den faktiske betydningen av ordet konspirasjonsteori for Ä forstÄ hva det er.

Teorier rundt antatt konspirasjon.

Er ellers enig i at ordet kan brukes som retorisk virkemiddel, en hersketeknikk, for Ă„ legge et argument dĂždt.

2 Likes

Er usedvanlig stille i trÄden nÄ. NÄ som Biden stÄr til rors, sÄ hadde jeg hÄpet at noen ville poengtere hvor deilig verden plutselig er igjen.
Noe som forĂžvrig ikke stemmer overhodet.

Ser vg skriver at vinterĂžvelsen Joint Viking 21 er avlyst, fordi covid.

Ser ut til at de har «glemt» Ä si at amerikanernes atombombe leverings fly nr 1 muligens skal stasjoneres pÄ Ørland fra omtrent en mÄned frem.
Hva skjedde egentlig med norsk basepolitikk?
Meh, uinteressant for nÄ er krig fred, arbeidsledig er inntektfremmende, sult er mett, Biden er jesus og Trump er fortsatt satan, because words hurt.

4 Likes

Tror du det skal utplasseres atomstridshoder i Norge?

Det vet vel kun noen ytterst fÄ. Det var vel en ubÄt i TromsÞ sist hÞst ogsÄ. Men ingen «ville kommentere om det finnes ombord» eller hvordan det var.

Tror jeg det utelukkende er konvensjonelle bomber ombord, eller lagret i tilknytning? Nei


“We can neither confirm nor deny 
” er jo det man svarer om alt som er hemmelig.

Slapp av.

Hva fÄr deg til Ä tro at jeg ikke slapper av rundt dette?
Jeg frykter intet, men jeg kan fĂžlge med for det.
Du spurte, jeg svarte. Hverken mer eller mindre.

SÄ chill

Du insinuerer at USA skal utplassere atomvÄpen i Norge.

Du spurte hva jeg tror. Jeg svarte hva jeg trodde, sÄ blir du oppgitt over svaret :roll_eyes:
Tips: Hvis du ikke vil hÞre et annet svar enn det du Þnsker deg, sÄ ikke spÞr.
Jeg sitter forĂžvrig ikke pĂ„ noen «atombombe hemmeligheter», sĂ„ du trenger ikke legge mye i hva jeg tror. Igjen
chill


Jezez


1 Like

Det har vÊrt standardresponsen i alle Är nÄr amerikanske marinefartÞy har besÞkt norske havner.

For Þvrig bra at du tar opp andre temaer. PÄ tide Ä trekke pusten etter den amerikanske valgkampen. Og det er vel litt tidlig Ä gyve lÞs pÄ Biden etter en knapp uke i stolen.
Vi har dessuten et eget valg her i landet om vel et halvÄr, der valgkampen vil bli mer heftig enn pÄ lang tid.
Kloden ellers er jo ogsÄ fylt til randen av konflikter, med pandemien som et dystert bakteppe.

1 Like

Ikke uenig.
Det jeg egentlig spurte om, er hva som skjedde med basepolitikken her til lands.

Det ble jo usedvanlig lett omgÄtt, ved at «no no, ingen faste styrker her, for de rullerer hver 6. mnd».
Noe som er en helt latterlig pÄstand. Da har ikke Norge vÊrt stasjonert i Afghanistan heller, hvor vi rullerte hver 4-6 mnd.
Eller Libanon, hvor vi (ikke?) var stasjonert 20 Är, da vi «rullerte hver 6. mÄned», Bosnia og Kosovo likesÄ.
Hmm, mulig hodet mitt spiller meg et puss. Kanskje jeg ikke har vÊrt pÄ disse stedene :smile:

Syntes bare det er rart at slikt sklir forbi msm uten spÞrsmÄl, ting blir utelatt/«glemt Ä nevne», og det bare skurer og gÄr.
Jeg ser hverken en operativ ubÄt pÄ oppdrag nord i Norskehavet, eller B-1 fly stasjonert i TrÞndelag, ikke ha disse vÄpnene. De er pÄ skarpe oppdrag, og er laget spesifikt for Ä levere denne dritten.
Hva skal ubÄten gjÞre liksom? Forte seg hjem Ä laste om dersom atte hvis? Yeah right


4 Likes

The B-1B no longer carries nuclear weapons;[37] its nuclear capability was disabled by 1995 with the removal of nuclear arming and fuzing hardware.[120] Under provisions of the New START treaty with Russia, further conversion were performed. These included modification of aircraft hardpoints to prevent nuclear weapon pylons from being attached, removal of weapons bay wiring bundles for arming nuclear weapons, and destruction of nuclear weapon pylons. The conversion process was completed in 2011, and Russian officials inspect the aircraft every year to verify compliance.[121]

2 Likes