Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Raketter og annen handel

Vet ikke om eg tror på varig oppgang, ser ikke bort fra at den faller ned igjen i morgen.
ref dagens mld, det er jo ikke lang tid til borring, kan det tenkes at ett salg for å finansiere større del av Engebø feltet selv, er i annmarsj ? ( dersom det er noe å selge da )

Var mangen som kjøpte på tur oppover til 2 sist, nå kort tid etterpå, er den under krona igjen, mye usikkerhet rundt finans, og om prosjektene fatkisk lar seg gjennomføre.

Nom gikk i kjøssigna på 0,92 idag

Min snitt kurs ble 0,934

1 Like

Den er seig… Stiger ikke på gode nyheter

Er for meget med usikkerhet i den, dei som er der sitter i lang tid, men kommer ikke nye til før konkrete tin er på bordet.
Så da siger den vel tilbake.

PS: nettokjøper på gang i Pho

1 Like

Ja, lurer faktisk på om det er Eigil Spetalen som nå slår til etter å ha fått frigjort mange millioner etter biotek-aksje-salg (salget hans ble nevnt i biotek-tråden). Bare 3 dager etter salget ble meldt kommer altså denne netto-kjøperen.

1 Like

spennende, nå har eg aldri følgt Pho tett, men hatt den på watch lista mi en stund.
Eg har ikke registrert 30 k netto på en dag her tidligere, med unntak av på meldinger.
Spennende å om det kommer mer utover dagen.

NPOR… Kjøpte norwegian property sist uke… Har en lekepott jeg kaster hit og dit… I dag ble det meldt at Freddy også kjøper eiendom. Freddy har kjøpt NPOR og det virker som den reagerer positivt på det. Er ikke så kunnskaps rik på denne er bare inne for en trade, men ble rett gira i dag :smiley:

1 Like

Er litt inne på samme tanker som @Morti og vekter meg litt ned i dag. Tar hjem litt gevinster her også.

1 Like

Vær glad dere ikke sitter Bear nå… Ta inngang… nu kjæm en…

Tok litt oljeservice selv… Kjøpt IDEX og… Har en pott igjen her… forslag til hva jeg skal ta?

Aga såklart :slight_smile: Før kvartalsrapport 19. aug.

1 Like

Kjøpte litt nå he he :slight_smile: Så håper jeg det går nedover

Andre raketter…?

Så litt på THIN men gidder ikke dem mer… ser stygg teknisk ut…

1 Like

Gordon hvorfor ikke AGA? synes opplegget med Blackstone er superspennende, minimum 0,80 i utbytte i Q3. Hvis Q2 kommer inn like bra som Q1 kommer denne til å gå som ei kule. med forventet utbytte på over 40% av dagens kurs kommer mange til å fristes av denne etter hvert. tror noen vil inn før Q2 med håp om et godt Q mens andre vil vente på å få bekreftet at den “nye” ledelsen i AGA nå endelig har fått skuta på rett kjøl og tjener penger.
De har jo solgt 34% av porteføljen til Blackstone, men de skal forvalte denne andelen for Blackstone så de vil fortsatt tjene penger på dette men eventuell verdistigningen går jo uavkortet til Blackstone. Så de har jo beholdt noe av intektsgrunnlaget . Jeg drister meg til å si ikke nødvendigvis kjøp, men potensialet fremover er etter min mening stort, kursen her er jo som andre selskaper som har vært i problemer, kjørt helt i kjelleren.

1 Like

Leser meg opp nå

Er også mer inne på kortsiktige posisjoner nå (bortsett fra NATTO, KIT og gull). Tror ikke på børsen og da betyr ikke det fundamentale så mye, alt skal på tilbud etter hvert.

Venter med en del cash nå til jeg finner et bra kortsiktig case. Bull Olje kanskje er noe å se på?

Har kjøpt litt bull olje, synes det ser ut som vi er ved en bunn? Håper det :slight_smile:

Bull olje, Bear OMX

Flere som er negative til OMX (teknisk)

Edit: Det varte ikke lenge

Du har hår på ryggen som tør kjøre derivat på oljepris… I like it !! :wink: mer crazy enn Funcom… Men treffer du, så fyller du konto jævlig fort…

1 Like

REC Silicon er kjøpt inn…

Da tenker jeg at jeg er happy. halvparten I cash… så får vi se nå fremover da.

1 Like

Bjørnene tar over i dag også ser jeg :slight_smile:

Oljen holder seg greit, var litt ned, men hentet seg opp igjen, tror den henter kraft. Et kortsiktig bet…

Edit: Leser en del negative artikler ute, er det bare media som er ute og skremmer igjen på bunn?

http://www.livecharts.co.uk/MarketCharts/brent.php

Et eksempel: