Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Rana Gruber (RANA)

Kan du forklare hvorfor du er så sinna på gruveaksjer, @Longtrader ? :slight_smile:

Hehe, den var ikke myntet på Rana, de ligger vel på utbyttelisten min.

Men for å forklare så kan de være vanskelig å vurdere da alt er skjult under jorden, også hadde eg noen investeringer i min ungdom som gikk heller dårlig (les. Cru)

1 Like

Greit å være obs på hvordan sektoren oppfører seg generelt sett. Selv har jeg gode erfaring med mining etter noen heldige bet i både London Mining og Northland Resources

Ja, det er nå virkelig flere å vurdere der.

Hovedpoenget var å komme seg fort som faen ut av bio :joy::wink:

2 Likes

Ja, sjekket nå - den lå på listen min ja- nesten 14% direkteavkastning, må være litt gammelt tall. Men likevel - meget bra.

Rana Gruber ASA – Repurchase of own shares pursuant to announced Buyback Program

1 Like

Oslo Børs – Decision on admission to trading – Rana Gruber ASA

1 Like

Rana Gruber ASA – Repurchase of own shares pursuant to announced Buyback Program completed

1 Like

Rana Gruber - Notice of annual general meeting

1 Like

Ikke at dette er noe å klaske ræva i taket for, men et innsidekjøp er et innsidekjøp og dette teller positivt. Har scannet igjennom børsmeldinger et år tilbake siden børsnotering, og jeg er imponert. Det er sterk vekst, gode utbytter, lite/ingen gjeld(?), kjøp av egne aksjer via buy-back program og det er snart duket for hovedbørsen. Jeg holder på mine akjser og vurderer dette isteden for BSU-sparing i år.
Noen som har tanker rundt denne fra 1-5 år fremover? Prising, utbytter, og eventuelle utfordringer ved fallende jernmalmpriser?

https://newsweb.oslobors.no/message/555477

2 Likes

Rana Gruber enters iron ore swap contracts

3 Likes

Fantastisk hedge. Snittpris på 150usd er veldig høyt. Lukter fete utbytter i 2022 også.

4 Likes
2 Likes

Rana Gruber ASA - Conversion to a public limited liability company

Rana Gruber ASA – Minutes from annual general meeting

Rana Gruber ASA – Approval and publication of prospectus and transfer of listing from Euronext Growth Oslo to Oslo Børs

1 Like

Rana Gruber to be the first mining company to list on the Oslo Stock Exchange

3 Likes
3 Likes

RANA – Contemplated secondary placing

1 Like