Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Realfiction (REALFI.ST)

Noen som sett/lest/hørt om dette, VR hype!

Har gjort litt sjekk i TA, føles som en attraktiv nivå her. Selskapet vurderes relativt lavt i forhold til peers.

Meget interessant er deepframe:

1 Like

Veldig kult! Dette må jeg lese meg opp på :slight_smile:

Etter videre undersøkelse ser jag att aksjen har kun 250 eiere gjennom Avanza i Sverige, og inget placera forum finnes. Tror absolut realfiction kan bli en skikkelig vinnere i år. Tviler ikke på 100-200% fra dagens nivå. Snart kmr forumene opp, enligt selskapet er det en nyhets rik høst å vente. Her tar jag posisjon og holder. Mot 20 kr med dagens momentum. I tillegg holder omx på å bryte ned, vi kan kanskje se en lignende episode vi såg i 2015, når omx gikk ned hoppet folk ut av large cap og gikk inn i småbolagen. Repris i år?

2 Likes

Gratulerar dere som kjøpte idag, selv hade jag min beste uke på flere år. Porteføljen steg +30% denne uke! Hamlet, Realfiction og Hemcheck stod for vinsten. Her er planen for Realfiction videre:

2 Likes

Har det kommet noe news her siden den steg så mye?

Nei ingenting, aksjen er i ett stadie hvor den har meget få eiere, rundt 253 på Avanza feks, ingen direkte forum, lav BV i forholdene till peers og liten free-float, vill man kjøpe må man betale. Aksjen har gått ca 60% denne uke, så jag tok min vinst idag og avvaktar en rekyl nedover. Aksjen handles mest av AVA traders nå og de kmr nok til å sikre vinst meget snart. Kjøper om vi får en 25-40% rekyl, ellers står jag utenfor. Men i den hysteri som pågår i Sverige så kan vi fint se 100-200% till, men det gidder jag ikke ta ett bet på.

2 Likes

Hva mener du er et interessant nivå her nå?
Tenker en litt long posisjon i denne, kanskje frem mot jul?

Retrace ned mot 10.80 kanskje? (RT. 11.70)

REDeye artikkelen var overbevisende :slight_smile:

Jag har begynt å små kjøpe litt. Aksjen føles super sterk. Vi kan sikkert se 20 kr innen Jul.

Old news, solgte spiken igår. Fin trading aksje :joy:

Dette vurderer jeg som et long bet. De har en mcap på 150MSEK og markedet de skal operere i er anslått å ha en verdi på 8 mrd. USD om 2-3 år. Dette er et typisk oppkjøpscase i min bok :slight_smile:

1 Like

Kurs 20 innan jul, tror absolutt vi kmr till å se ett BV på 500 Msek om 12-24 mnd.

Etter siste tidens opptur ser det ut som en mulig bull-flagg in the making med potensielt target på 17 kr.

Fra memorandum:

“Vi har tillsammans med LEGO undertecknat och ömsesidigt kommit överens om att utvärdera möjligheterna att utveckla DeepFrame till en konsumentprodukt för LEGO. Detta projekt är planerat att inledas under första halvåret av 2017”

“Realfiction förbereder för närvarande en planlagd presentation för en av världens största biltillverkare tillsammans med dess nordiska reklambyrå.”

“Realfiction har inlett ett projekt i samarbete med AmTRAN avseende utveckling av den första DeepFrameleksaken, riktad mot ett särskilt produktbehov hos ett internationellt företag på leksaksmarknaden. Denna kund är intresserad av konceptet som skulle kunna tillgodose behovet både billigare och bättre än lösningar som de hittills arbetat med. Nästa steg i processen avser färdigställande av prototypen under sommaren 2017.”

Här skriver de två aktörer under 2017
"2017: Fungerande prototyper produceras och presenteras för två viktiga aktörer inom leksaksindustrin."

PM om Lego, PM om första prototyp klar med minst två okända internationella leksaksbolag och PM eller “enbart” presentation ihop med världsledande biltillverkare

Vi har en skikkelig bred trigger liste kommende halvåret. Skal vi se 20-30 kr innan året er slutt? Relativt låg vurdering, de omsatte 20 Msek 2016. Med deepframe teknologien lær vi se mye bedre kvartal framover med god tilvekst. Ett av mina topp picks i 2017/2018.

2 Likes

Det tok lengre tid enn jag ventede, men aksjen brøt opp idag. Mitt første target er 18.20 kr, andre target er 24 kr. Flere triggers i nærtid.

2 Likes

Idag fortsetter vi opp! Får se om aksjen klarer bryte 14.40 og fortsette mot 18. Mulig cup and handle formasjon.

So far so good. Rapport imorgen! Forventer meg ingenting fra rapporten. På nedsiden støtte 11.60 kr. I 2016 omsatte de 21 MSEK. I september ventes DeepFrame lanseres som er den store maskinen.

1 Like

Denne går fint i dag. Kan vi håpe på brudd av motstand på ATH 14.45?

EDIT: Da er det bare å forsyne seg :slight_smile:
1744 to go

Vi ser 20-24 kr i år. Minst.

Der kom brudd etter bare et par dager med stanging :slight_smile: Good times