Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Resqunit AS

På tide å få en tråd om Resqunit her og. Siden jeg er lat kopierer jeg fra en tråd på FA:
"Tenkte jeg kunne gi et lite sammendrag av et lovende selskap jeg mener det er verdt å følge med på!
Resqunit er et havteknologiselskap lokalisert i Sandnes og Halifax i Canada. De har utviklet en flottør med elektronisk utløser som festes på ulike typer teiner. Etter en gitt tid i vannet vil flottøren løses ut, stige til overflaten og det vil da være mulig å trekke teinen opp fra sjøen igjen. Har allerede blitt omtalt i store medier i USA, og vår egen Erna har nevnt selskapet med gode ord i en tale. Har også vært artikler om de i både E24 og FA. Sig Hansen, fra «Deadliest catch» er hentet inn som partner og er nå en av hovedaksjonærene i selskapet.

Den første versjonen av enheten ble det solgt 5000 eksemplarer av i 2019. I 2020 har de solgt over 15 000. Denne første versjonen er fortsatt til salgs enkelte steder til ca 100kr. (Dette er tilbud/restlager-pris) Nypris var 400-500 kr. I sommer kom de med en ny versjon med elektronisk utløser på flottøren. I juni gjennomførte de vellykkede tester av den siste versjonen, og den ventes i kommersiell bruk og uti butikker snart. Denne kan også brukes på dypere vann enn den første versjonen. Resqunit virker å fortsette utviklingen og det er planer om å inkludere GPS og AI/mer datastyrte enheter i fremtiden.

Resqunit har allerede avtaler om salg av enheten sin i Norge, Australia og Canada, og har en avtale med en fabrikk i Kina som kan produsere 70 000 enheter per mnd. Så vidt jeg forstår jobbes det nå med å knytte seg til ytterligere distributører. De planlegger og notering på Merkur i 2021. Man kan nå tegne seg for emisjon via email til 5.3kr per aksje. Dagen etter kunngjøringen om emisjonen hadde de allerede hentet 1.5 millioner kr. Målet med denne emisjonen er 4 mkr. Verdien av selskapet er nå visstnok på ca 40 millioner kr.

Dette er en forholdsvis enkel, men akk så genial oppfinnelse som løser et reelt problem i den virkelige verden. Spøkelsesteiner er et stort problem rundt om i hele verden. Ca 10% av alle teiner mistes iløpet av en sesong, bare der vil man spare masse penger i det lange løp. I tillegg kommer det store miljøaspektet inn som er med på å gjøre denne til en meget lovende fin grønn aksje!"

Sak i FA i går hvor de nevner prising på 100 mill og kommende børsnotering. – Dette kan bli en gamechanger | Finansavisen

1 Like

Stort porensiale dette, særlig i Canada, hvordan tegner man seg til denne emisjonen, dvs mail hvor?


requnit-presentation-compressed_25_3.pdf (1,4 MB)

Tusen takk for tilliten, det er allerede overveldende respons for aksjen og vi har fått inn over 400 interessenter fra hele landet.Tegning er godt i gang og det kan se ut som at det går mot overtegning, vi er med andre ord meget fornøyd. Minner på at vi er tidlig i emisjonsløpet og at siste frist er satt til 23.04.2021, vi antar at det vil bli overtegning. Vi vil legge ut informasjon fortløpende ved overtegning.

1 Like

Tror det också men skadar inte att prova :slight_smile:

1 Like

1 Like

Vet inte.
Jag har bara meldt intresse før lite så blir va det blir.
Har inte hört något så har ikke pejling på status

1 Like

I følge nyhetsbrevet som ble sendt ut i dag er målet til Resqunit at alle som tegner seg skal få være med, selv om de allerede er overtegnet. Emisjonen stenges førstkommende fredag kl 12, så der er tydeligvis fortsatt muligheter.

Store investorer som Lichtenstein Principal (3mrd euro i forvaltning) er med. Www.resqunit.com. Har tegnet men skal tegne ekstra i dag, bra long case.

Fikk tildeling nå, 59%

Hvorfor skal den det?

Tror dere det tar lang tid før vi får høre noe ang tildeling?

Jeg fick mail om 100% tilldelning för en timme sedan

Ajaj haha vet inte

Sig Hansen fixar biffen

1 Like

Samme her​:joy: regnet med å få 20-30% tildeling men endte opp på 60% :sweat_smile:

Fikk også 100% :blush:

Detta blir bra. Crab fiske i Alska på tv sen :laughing:

AcrobaticIlliterateGander-small