Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 2 1

Igjen, det er løgn… og bevisbyrden er på din side.

2 Likes

Hva er løgn?

Du tror jo ikke på media uansett, så det går ikke an å bevise noe.

Men de kaller det jo ikke krig på ordentlig. De bare dreper hvem de vil i hele verden og kaller det “mistenkte terrorister med dessverre sivile dødsfall.”

Jeg ser ikke helt nødvendigheten av å drepe barn, men kanskje du gjør det?

Når det kommer til å skille foreldre fra barn så er det fordi det er ulovlig å være illegalt i ett land, men lovverket i usa gjør det ulovlig å holde barn i fengsel når de selv ikke har gjort en forbrytelse. Så man havner i en situasjon hvor du enten ikke påtaler folk for å være forbrytere, eller du skiller foreldre og barn. En rævva situasjon, og jeg forventer at Biden går tilbake til å unngå å straffe forbrytere. Men så forventer jeg at han vil fortsette å drepe barn med droner da, så hvor mye bedre han er kan man jo diskutere.

3 Likes

Da ville jeg mene at det humane er å ikke ta ut tiltaler, holde familier samlet og sende dem ut igjen ASAP. Trump valgte å sette i gang å skille familier som straff. Og de fortsatte når de så hva resultatet var.

Merk at jeg ikke forsvarer USA sin dronebruk. Og jeg har ikke sagt at Trump skiller seg fra andre presidenter på akkurat det området.

Var det det som skjedde? Straff? Virkelig?

4 Likes

Nei nei du skjønner ikke. Det var for å være OND, fordi Trump er ONDSKAPSFULL!

2 Likes

Jeg svarte med et eksempel når en annen bruker spurte hvordan det stemte at Trump var satan. Jeg synes Trump er onsdskapsfull / har iverksatt ondskapsfull politikk. Det står jeg for.

Jeg synes ikke det er greit å skille barn fra sine foreldre eller familie (på ubestemt tid eller permanent - de har ikke klart å gjenforene mange av disse familiene) fordi de har innvadret ulovlig til USA. Det er over 600 barn som er skilt fra sine familier (se link i tidligere innlegg). Dette er tallet som Trump-administrasjonen selv har rapportert.

Hva med å bombe Libya? Var Norge som slapp mest bomber. Var vi i fare? Er vi gode?

7 Likes

Norge skiller barn fra sine sonende foreldre. Er Erna og Høyre også onde?

5 Likes

Hva er det du sier? Må folk som gjør noe ulovlig her til lands i fengsel, og blir skillet fra barna sine?? :flushed:

Seriøst?? :roll_eyes:

Edit: Ikke glem standpunktet før en samtale.
«Noen» mener at en ulovlig innvandrer ikke har gjort noe galt.
Litt det samme som flat earth folk som sier de har medlemer over hele kloden :man_shrugging:t2:

4 Likes

Barn som blir skilt fra foreldre ifm. straffesoning i Norge blir ivaretatt av andre, fortrinnsvis annen familie. Og ikke minst vet vi hvor vi finner både barn og forelder etter endt soning.

1 Like

Du tror ikke disse barna i USA blir ivaretatt? Og du tror ikke det finnes utfordringer i å nøste opp hva som er reelle familieforhold og hjemsteder for disse ulovlige innvandrerne når hele premisset deres er å være uten papirer og å lyve om hvem de er?

4 Likes

På lik linje som at en forbryter i Norge vet at han/hun (it, hen) vil bli skilt fra barna sine når man utfører en forbrytelse, hvis man blir tatt, så gjør de ulovlige innvandrerne det samme.
Man kan ikke unnskylde en forbrytelse med at»jammen, jeg har med kidsa, så jeg må slippes fri…».

En viss kontroll må man ha på hvem som er i landet, sånn er det bare. Hvertfall hvis man ønsker land og grenser. Ønsker man «en verden, ett folk som kan gå hvor de vil på kryss og tvers, uansett og når som helst, uten legitimasjon» så selvsagt, gi gass.

Det er minst 11 millioner ulovlige i usa. Tall opp mot 22 millioner.
Men si 15 millioner av 350 millioner. Det gir hver 23. person.
5.5 millioner / 23 gir 239.000 personer* i Norge, som skulle vært her ulovlig, uten identifikasjon. Det vil selv ikke du ha (håper jeg hvertfall)
Wiki sier det bor 182.000 i Trondheim forøvrig…

*forbehold pga øldrikking og mesternes mester.

5 Likes

Ok, dét ville ingen svare på. 240.000 illegale i Norge vil ingen ha antar jeg da, baser på stillhet.
Men frislipp i usa, yeah baby, lets go, because woke…and maybe some climate to top things off…

Fordi at
Walls don’t work.
They’re immoral.
And racist.

Ehm…vel…hykleri er ekkelt. Svært svært ekkelt.

2 Likes

Nå var det Obama administrasjonen som innførte “family separation”.

Men spørsmålet en bør stille seg, hvis noen krysser en grense, og ikke kan bevise at de er foreldre av barnet, de er syke, de er på narkotika, eller motsetter seg arrest og/eller er voldelige - er det mer eller mindre humant å ta barnet ut av den situasjonen?

Selvfølgelig er dette betimelige spørsmål å stille seg - men anti-Trump koret har bare ett gir “Hate Trump” og krisemaksimere all policies, og tilegne disse til Trump, om det er sant eller ikke spiller ingen rolle, ei heller om han lagde politikken eller ei.

Jeg tipper at slike praksiser, altså hva ICE, DHS osv gjør i deres virke, ikke er on the table of the president. Ikke vær a schmuck.

5 Likes

Sååå, dette har’n tid til. Signere executive orders ala dette:

«During the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, inflammatory and xenophobic rhetoric has put Asian American and Pacific Islander (AAPI) persons, families, communities, and businesses at risk.»

Men, å la vg unnslippe, som sier «Det er påvist 15 nye smittetilfeller av den britiske virusmutasjonen i Norge, viser tall fra Folkehelseinstituttet.» kl 1843.
Dette er da greit? Hva med de stakkars britene, som blir assosiert med dette?

Dette er ren hykleri.
Men hey, trump er ond, fordi han sa noe slemt…

Oh, by the way. Biden stengte flytrafikk fra 26 europeiske land(?) her om dagen…

Mens trump er ond, xenophob, hysteriker og frykt spreder som stengte innreise fra Kina 31 januar 2020. Biden skrev dagen etter innreise stopp:

Haha, ohh you guys are in for a ride :grinning_face_with_smiling_eyes:
Men, det enkleste er jo bare å gjøre som før, overse, late som ingenting, og huske mantraet: Truuuump the evil…

5 Likes

Slenge på litt norsk politikk da, siden vi er i go’ hjørnet.

Petter Eide (SV) nominerer BLM til fredsprisen.
Nå burde endel her inne bli happy. Dette skal være i deres ånd :roll_eyes:

(Verden er iferd med å rakne)

3 Likes

Er det mulig?

Dette er en gjeng som har elendig approval rating i landet de herjer i.

COVID, BLM, Qanon, Gamestop - Verden please, stopp, jeg vil av.

2 Likes

Et ærlig spørsmål. Hva hadde ordlyden vært om trump hadde tilbudt korona vaksine til folka bak 9/11 idag, lenge før alle amerikanere hadde fått den?
Det holder med kort oppdatering, type ond, putin, 9/11 var hans skyld osv…
Jeg mener, vi snakker Khalid Sheikh Mohammed her liksom.

2 Likes

Det jeg har skrevet om ble startet opp av Trump i 2017, men ikke gjort offentlig av administrasjonen før i 2018. Obama gikk av etter en fredelig maktoverføring i januar 2017.