Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Salgstall Conan Exiles - Xbox. Daglig oppdatering

Jeg har spurt rundt overalt - inkl. åpen post på Reddit. Fasit er at ingen vet hvordan “top paid” listen utledes. Men vi må nesten håpe og anta at den viser nettopp “top paid” som @Bullishproof sier.

1 Like

Takk for arbeid og svar @h3nk1

Tror det er feil å anta at den viser ‘top paid’ foreløpig. Denne grafiske fremvisninga viser en endring som slo til rundt samme tid som forlengelse av ‘free trial’ ble mulig om du lastet ned CE på nytt.


Dette altså samtidig som reviewene ikke har en slik reaksjon:

bilde

Så virker logisk å konkludere at Free Trial er med å påvirke Top Paid nå. Bidrar nok til flere salg også, men Top Paid lista i seg selv er nok mer positiv enn den bør være akkurat nå.

1 Like

674k. Ny ath

11 Likes

17327 opp, det var ett meget bra hopp :clap:

4 Likes

Er det noen statistikk eksperter her?Jeg har spurt om det før, men vil ikke feilmargin på CE være potensielt større enn på PUBG mtp utvalg. PUBG spilles av “alle” slik at utvalget på spillet vil uansett gi prosentvis bra hit på de som spiller. CE er mindre og feilmargin potensielt større siden det er større mulighet til “hull” i utvalget av folk som ikke spiller CE. Eller er utvalget såpass stort at dette elimineres? pubg hadde feilmargin på 10%

Sjekk diskusjonen til meg og @Christian i Conan Exiles tråden i går. Steamspy har ligget ~12 % for lavt hittil for CE.

Fra denne og nedover:

2 Likes

Potensielt 750k pc snart, liker det…

Sett litt på kalender og kaffegrut.
Melding 1 mill solgte fredag13/10.
Mitt tips :slight_smile:

10 Likes

674 000 solgte på pc nå, da har vi 100K minimum solgte på pc etter ny dome osv

4 Likes

Smått utrolig at CE fortsatt er så høyt på salgslisten i USA. Tenk hvis det holder seg på topp 20 frem til X-versjonen kommer 7. november.

20170909_092141

18 Likes

Noen der tror CE ikke selger 150k på PC og 150k på Xbox i Q3? I såfall hvor mye?
Mvh Vandregutten.

Jeg lurer på om @koe kunne gitt oss en liten oppdatering for PC? Jeg husker ca-tall fra det kalibrerte reviews pr salg, men ikke nøyaktig. Også lurer jeg på om du bruker purchase type “all” eller “steam purchase”? Hadde satt pris på å få vite det relevante tallet 1. juli og nå. På forhånd stor takk. :smiley:

1 Like

@christian her er et oppdatert regneark. Legger det med som en PDF.

image

Er type “all” reviews. Estimert salg Conan Exiles.pdf (940.8 KB)

Flere dager nå i det siste ligger inne med “0” reviews. Er usikker på hvorfor, men antar at det “tas igjen” neste dag.

11 Likes

Takker, setter virkelig pris på at du deler dette! :+1:

Q2 hadde bedre salg enn jeg trodde, mens Q3 har dårligere salg. Jeg hadde basert mine tall på steamspy som jeg hadde “massert” noe for å jevne ut opp/nedganger, men det ser ut som jeg burde latt være.

Ser at du har brukt 1:52 som review:salg forhold, ble det kalibrert når Funcom meldte 480k solgte?

3 Likes

Den kalibreres jevnlig ifb. flere faktorer, som f.eks. at det kjøres salg, og det er ikke likt hele veien. Erfaringen er at forholdet også endrer seg dersom ikke er noen spesielle hendelser, altså salg/updates osv. Samtidig må man endre på forholdet når kinesere trør til med mange stemmer innenfor en kort periode :slight_smile:

8 Likes

Du tar det på gefuhlen?

1 Like

Vel helt nøyaktig kan det ikke bli, samtidig er det ikke kun på “gefuhlen” som du sier. Vi har fått tall fra Funcom, og jeg tar hensyn til topplasseringer og har sammenlignet med andre spill i samme sjanger. Ved hjelp av dette har jeg funnet ut at man ikke kan holde fast på en faktor, men at man må endre den ved salg og eventuelle andre hendelser som gjør at spillet selger mer. Det fører nemlig til en liten endring i antall reviews pr. salg (naturlig nok). Det jeg imidlertid ikke har oversikt over, er hvor mange som velger å kjøre refund. Tror det treffer ganske bra når jeg ser på hvor mye Funcom har i inntekter for Q2.

Du har kanskje andre tall, @holmes?

4 Likes

Jeg bare lurte på hvordan du kom fram til de forskjellige faktorene. Er enig i at vi ikke har noen god eksakt metode, men så lenge faktoren endrer seg blir det veldig vanskelig å bruke review metoden tenker jeg. Det blir lett til at man justerer faktorene i forhold til resultatet man tror er rimelig fremfor faktiske data?

1 Like

Nja, det er ikke de store endringene, faktorene holder seg relativt stabilt. Men når det er salg og flere kjøper må man “begynne på scratch” eller gå et par hakk tilbake, så det er et system i det. Og samtidig må det tas høyde for litt ekstraordinære hendelser, som sinte kinesere.

Det sagt, så hadde det gjort seg med et tall fra Funcom, så man kunne sammenlignet nå :slight_smile:

3 Likes

Ganske interessant å se hvor mange kinesere som ikke spiller spillet, men har kjøpt det.
image

Tror Funcom har litt arbeid å gjøre der. Bra at de jobber med saken. Se også hvor mange kinesere som strømmer til PUBG. Kina har stort potensiale :

image

3 Likes