Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sbanken - hva er alternativet?

Og servererror på aksjedelen nå…

Når forsvinner sbanken?
Må begynne å planlegge flytting til annen bank!!!

2 Likes

Antakelig ikke før i 2022. Slikt tar tid.

Dersom noen har funnet gode alternativer er tråden stadig åpen for tips. :slight_smile:

Jeg har Apple Pay som et sterkt ønske og da snevrer utvalget seg inn betraktelig. Nordea er et godt alternativ, Direct-delen er rimelig, men synes appen er litt tja… og de får ganske dårlig omtale på Bytt.no. Fond må man inn som kunde i vanlige Nordea for å få.

Apple Pay som er krav snevrer inn utvalget enormt, men har man først blitt vant til å bruke det så… Omtrent som å kjøpe elbil.

Sbanken har tragisk dårlig analyseverktøy. Savner gode gamle Netfonds

1 Like

Enig. Men driver lite med slikt - Sbanken er dagligbank for min del.

Hvordan er aksjetrader og priser i Nordea?
Jeg har lønnskonto og en boligkreditt i Nordea, men det er SBanken jeg har ASK og brukskonto.

Vi ser her samme konturer som ved oppkjøp av Nordnets oppkjøp av Netfonds.
Enkel strategi; "vi fjerner en brysom konkurrent vi ikke kan konkurrere med og samtidig forsterker vi vår monopolstilling. Vi lover gamle kunder grønne skoger men implementer ingenting. Etter ett år har alle glemt det og vi kan fortsette å melke det lille norske markedet. "

5 Likes

Har brukt Nordea Investor i over 10 år og har stort sett vært godt fornøyd, selv om de har hatt og har sine problemer innimellom. Bruker stort sett webversjonen som gir meg stort sett det jeg trenger på både PC og mobil. Nordea har vel den rimeligste minste kurtasjen på aksjer sist jeg sammenlignet. Når du allerede er Nordea kunde er det jo bare bestille tilgang i nettbanken og prøve. Har en Nordnet konto, men det passet ikke meg, synes det enkle er ofte det beste.

2 Likes

Jeg har jobbet i Nordea… da kan man like så godt støtte norske dnb. Drittsted🤣

2 Likes

Noen som har forsøkt kundeforhold i utenlandsk bank? Kan se for meg at det finnes gode banker i andre land men at det sikkert er en del skjær i sjøen.

Man kan få Apple pay via tredjepart. Bruker selv Curve for å bruke Apple pay med SASMastercard.

1 Like

Skal sjekke. Takk for tips.

Da er vi på vei inn mot skjebneuken… Rart å ha sterke følelser om en bank, men er så glad i grensesnitt og businessmodellen til Sbanken.

Bud på Sbanken - Sbanken

Siste frist 18. november

DNB fortsetter dialogen med Konkurransetilsynet. Siste frist for å konkludere i saken er 18. november. Det er ikke mulig med flere utsettelser etter denne datoen.

2 Likes

En foreløpig seier!

7 Likes

Knallbra av KT. Håper beslutningen får stå seg uten alt for mange omkamper!

3 Likes

På tide med fokus her igjen.

Sliter med å finne gode “totalpakke” alternativer.

2 Likes

Er vel derfor Konkurranseklagenemnda burde opprettholdt Konkurransetilsynets vedtak, da det ikke finnes noen totalpakkekonkurrenter i markedet.

Søkte for øvrig lån i Himla Bank og fikk følgende svar:
Hei og takk for søknad,
Det blir for lite inntekt ifht total gjeld i denne omgang.
Ha en fin dag! :blush:

Et smilefjes er i mitt tilfelle ikke nok til å konkludere med god kundeservice, litt mer info hadde vært å foretrekke.

Blir trist uten Sbanken.

1 Like

Ja hva gjør Sbanken flyktninger bår DNB går til urettmessig krig.

Jeg finner ingen gode totalpakke alternativer.
Er vel bare noen få store som tilbyr det samme. Nordea, Danske Bank, Sparebanken 1 ?
Ingen av de virker veldig fristende ved første øyekast.

Er både privat og bedriftskunde hos Sbanken. Dette er kjipt.

2 Likes

Jeg skal teste ut Bulder Bank, men de vil heller ikke gi lån fordi jeg bor i feil “område” av landet.

Obos-banken + Nordnet👍

2 Likes