Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Scana (SCANA)

Er vi vitne til oppkjøp av Scana nå?
Denne aksjen skyter fart omdagen.

2 Likes

Markedsverdi er forholdsvis liten, har ikke sett på regnskapet. Hva omsetter de for og hva sitter de igjen med på bunnlinjen? (Så kjapt over Q1, økt ordreinngang (98 Mill) . Ebitda ca 2 Mill. Og går ca i 0 ser det ut som. Men de har flere ben å stå på. Havvind, vedlikehold, eiendom osv. Mulig et bra vekstcase.

1 Like

Har hvert aksjonær i selskapet i ca 2 år, så stor omsetning som nå har jeg ikke sett før.

1 Like

Kan scana ha noe med endur sine planer å gjøre :thinking:

3 Likes

Tenkt tanken selv Kronn. Scana er kanskje et mulig oppkjøp for endur? Synes også handelsmønsteret ligner det som skjedde i endur. Virker som en aktør har handlet mye idag. Meget høy omsetning.Tok litt Scana idag tidlig, så får vi se hvor veien går. Angrer litt på jeg ikke tok flere aksjer men vi får se hvor det bærer.

1 Like

Låner denne fra Hegnar forumet og artikkelen som er sitert der Endur har avgitt intervju:

“Øyner milliardomsetning
I Endúr har de funnet en børsnotert partner som kan være med å danne fundamentet for denne satsingen. Markedet er også der fragmentert og i sterk vekst, ifølge Eikeland og Horpestad.
– Vi vet at det skal bygges ekstremt mye innen oppdrettsanlegg og kaianlegg oppover langs kysten, og vi vil kunne tilby en totalitet, sier Eikeland.
Horpestad tror oppkjøpene blir mange og at omsetningen vil stige raskt.
– I NRC gikk vi fra null til 6 milliarder kroner i omsetning. Vi ser mye av det samme her. Det vil komme mange oppkjøp de kommende årene, sier han.
– I løpet av to år er målet å omsette for 2,5–3 milliarder kroner, legger han til.
De har allerede vært i samtaler med aktuelle selskaper å kjøpe opp.”
(Finansavisen"
De lukter utvilsomt på SCANA. Om de kjøper eller ei, er ikke lett å si, men det er uansett ren galskap å selge SCANA-aksjer på dagens nivå.

2 Likes

Burde det ikke komme en flagmelding snart hvis noen kommer over 5%?

1 Like

Da kan man anta at det ikke er noen over 5%. Og at det ikke er oppkjøp.

Denne er vel i paraplyen til scana om eg leser det rett, selv om denne self ikke er bakgrunnen for oppgangen

2 Likes

Ser det var meldt om høy ordre inngang, det søkes også etter ingeniører pgs økt aktivitet.

Kanskej scana faktisk er noe å følge med på litt fremover

Ingeniører og sivilingeniører

I forbindelse med økt aktivitet søker vi etter personer med erfaring fra utvikling, design, innkjøp, produksjon og installasjon av mekanisk utstyr til offshore industrien.

2 Likes

Blir en ny spennenes dag, jeg trur det kommer en flaggmelding som signaliserer oppkjøp.

1 Like

1,75 posten ble blåååst, skjer a ?

2 Likes

Plukkes mye idag også. Aggressive kjøp.

1 Like

Oppkjøp på gang?

1 Like

Rart det ikke har kommet flaggmelding. 20% av aksjene skiftet hender den siste uken.
Men de driver jo å likviderer eiendomsdelen av selskapet, kan jo være et ledd i et oppkjøp det.
Noe skjer iværtfall.

1 Like

Ganske stor sperre på 1,80 og 1,85. Men er kjøper gira nok skal han vel ha disse og :slightly_smiling_face:

1 Like

2.9 mill i omsetning på 12 min :slight_smile:

1 Like

Jeg synes det er rart at noen selger ut så mange aksjer når det framstår som et oppkjøp er på gang, de går jo glipp av oppturen.

Er vel ingenting som tyder på oopkjøp enda. ingen flaggemelding. ingen rykter.

Er nok kun trading.

2 Likes

Greie tall idag tross epidemien rundt om i alle bransjer.