Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Secret World: Legends (FUNCOM)

Samtidigt så appelerar spelet till en ny och (potentiellt) större spelarbas. Svår balansgång det där

2 Likes

Her er en måte å se det på. Jeg kunne aldri tenkte meg å kjøpe TSW til 300kr ettersom jeg ikke har noe kjenskap til spillet. No når det er gratis kommer jeg sikkert til å teste det som kan føre til at de får en inntekt.
Det er mange spill som er gratis som drar inn mye pengr, LoL er gratis og jeg har sikkert brukt 5-6000kr totalt.

2 Likes

Om Funcom kan tjene mer penger på denne relanseringen er en ting, og det er jo bra om de kan det. Den andre delen av det er at jeg selv spiller TSW, og er usikker på om jeg liker denne utviklingen av TSW siden jeg har brukt en del timer på det…

Jeg spilte TSW ved lansering og dro videre etter 3 mnd. Har ikke sett meg tilbake, men nå vil jeg teste det igjen med fresh start for alle. Utrolig viktig for en rpg spill-relansering.

7 Likes

Da fortsetter du bare å spille der da? :slight_smile: ny client og server, transfer gratis om du vil eller fortsett og spill der du er :grinning:

4 Likes

Jeg vil jo uansett måtte flytte til Legends for å kunne få oppdateringer. Så om jeg “fullfører” TSW, så må jeg begynne på nytt for å få med nytt innhold.

Hva in game materiale er det de kan øke sin inntekt betydelig med på re-launch ? Har selv ikke spilt TSW ! Noe innput dere som har spilt !?

Sånn…

2 Likes

Det er flere ting.
1.TSW har 3 fraksjoner og du må spille 3 ganger igjennom spillet for å få oppleve disse. Hver fraksjon har en del unike oppdrag. Har du lyst å beholde characteren din og starte på nytt må du kjøpe en ny character fordi kun en er gratis.
2. Inventory-space. Det vil nok være lite og du må kjøpe for å utvide det, muligens flere ganger.
3.Kjøp av pets, gear, våpen, mounts og kosmetiske items. Pay 2 Win bør unngåes.
4.f2p betyr flere spillere vil prøve det.
5.?

2 Likes

Ja såg igjennom FAQ tråden nå, pay 2 WIN er ikke ett option ser eg! Men det og være “paetron” ser ut som det er der de vil tjene kroner !

Wow, dette var kult, og ikke minst virker det svært gjennomtenkt. Funcom har utført “tester” i form av medlemsskap på TSW og AOC, samt testet tilnærmet F2P gjennom eksempelsvis Humble Bundle. Å skille ut spillet fra det gamle…epic! De kommer nok til å få en del pes fra veteranene, som H1Z1 fikk når de skilte ut spillet i 2 utgaver. Har nå stor tro på dette prosjektet. Hvorfor har ikke kursen gått mer enn dette i dag?

Har skrevet meg opp på betaen og anbefaler alle Funcominvestorer å gjøre det samme. Så kan vi dele erfaringene fra spillet (det vi får lov å dele), de av oss som får nøkler.

4 Likes

already done :slight_smile:

Debatten koker her og som forventet, meget få liker dette. Men bottom line er at TSW har for få spillere og har hatt det lenge og noe måtte gjøres for å få mulighet til å lage nytt innhold f.eks.

https://forums.thesecretworld.com/showthread.php?98556-The-Secret-World-Legends

1 Like

Har også fått bekreftet at det kommer til å kjøre samme engine som TSW så da kan alle slutte å drømme om at de skulle konvertere til Unreal.

2 Likes

Er ikke DreamWorld-motoren de bruker i TSW, AoC og AO ganske høyt verdsatt i regnskapet? Eller har de nedskrevet den for lenge siden? Ville vel vært et nederlag å forlate den…

De har jo forlatt den til fordel for unreal i alle nye spill

Sant, men den var vel beregnet på MMO, så det er kanskje ikke så rart. Ikke veldig god innsikt i spillmotorer. :wink:

De bruker Dreamworld også på Conan Exiles på back end. Front end brukes UE4 engine.

3 Likes

Nytt progresjonssystem hvor de har innført levels og XP, nytt forenklet ability wheel, bedre oppfølging av spilleren i form av story/side quests, bedre animasjoner, hoder, modeller. Og ikke minst bedre combat.

Levels…Levels! Og bedre combat!

4 Likes

PR jippoet er igang! Dette kan vi like. Får linke GM kontoen min sånn at det blir hurtigbeta hre ;D

1 Like