Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sino Agro Food (SIAF-ME)

Sino Agro Food is a protein food production and development company operating in the People’s Republic of China. The company’s goal is to produce and market sustainable seafood and beef to the rapidly growing middle class in China. The company is a global leader in development of recirculating aquaculture systems and is the world’s largest producer of prawns in recirculating aquaculture systems together with its partners.

The company has over 550 employees and revenue of over USD 400 million.

1 Like

Hvor bra er dette selskapet? Ser lovende ut på papiret, noen som har gjort en god research?

Anbefaler alle som er interresert i Sino og titte på. Her er det folk som har følgt sino siden oppstart, mye nyttig informasjon

https://investorshub.advfn.com/Sino-Agro-Food-Inc-SIAF-10074/

Hvordan er dette mulig?

13.30-auksjon.

Agricultural Bank of China Co. Ltd. Signs Bank-Enterprise Comprehensive Agreement with Jiangman Yili Fisheries.

According to the BECSCA, these and other provisions afforded TW/JFD culminate in what best can be described as a “win-win” joint venture.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=431479

1 Like

En litt penere side for å lese nyheten :smiley:

Kort vei opp til 30 kr :stuck_out_tongue:

Kina aksje? kort vei ned til null også.

15% opp :smiley: og nå ser det slik ut:

Noen vil veldig gjerne inn på 18.40

1 Like

Tror du denne har bunnet ut?

1 Like

Kan virke litt sånn. Ser at folk kjøper med en gang den raser mot 16-tallet.

1 Like

kjøpte Sino Agro Food til kurs 17,80 NOK
solgte Sino Agro Food til kurs 20,00 NOK
:slight_smile:

3 Likes

Sino Agro har gått meget bra denne uken, oppe i hele 25.60 pr. aksje nå! :grinning:

4 Likes

Jeg har sittet på mine siden 15,6…! Ikke så mange av dem da. Hvis PE og PB stemmer er det jo fortsatt ekstremt billig.

Hva ligger PE på nå?

https://borsdata.se/sino-agro-food/nyckeltal

Altså, ifølge børsdata.se:

PE: 0,81
PB: 0,10

2 Likes

Ny utbytte policy hadde gjort seg her :smiley:

1 Like

Helt sinnsykt, må jo være noe mystisk her?

Det er visst noe i det @holmes sier om utbyttepolicy - utbytter har vistnok gått rett tilbake til selskapet, ingen utdeling til aksjonærer. Men faktisk tror jeg mye av dette er fordi selskapet opererer i Kina, man “vet” liksom ikke helt om selskapet faktisk eksisterer eller ikke. Jeg har ærlig talt ikke satt meg veldig godt inn i selskapet, men synes det virker godt nok til at jeg kan være med på en liten reise.

Mange selskaper med lite omsetning får stadig dårligere kurs rett og slett fordi noen ønsker seg ut av aksjen for å kjøpe noe annet, og dermed selger litt lavere enn ønsket. Mens dem som kjøper ligger og fisker på stadig lavere nivåer.

Jeg har litt på følelsen av at dette har skjedd i Sino Agro, men at flere har fått øynene opp for aksjen nå den senere tiden og at omsetningen dermed er mye høyere.

Kanskje, bare kanskje, har vi med en sinnsykt billig aksje å gjøre, som kommer til å få en flerdobling i kursen i løpet av et års tid? Det hadde jo vært gøy :slight_smile:

2 Likes