Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Nærmer meg 150 prosent, OK på ett par uker, vurderer å sikre 10-20%, men ikke noe mer, er jo egentlig en annen trigger eg hadde ventet først

3 Likes

Fornøyd jeg hoppet på jeg :slight_smile:

Men sliter litt med Iox, er ikke stor post, men det er klart noen kroner gir det ved å selge nå, men det trenger ikke gå veldig lang tid før den dobler seg…så jeg sitter. Komfortabelt.

Var her jeg også oppdaget Funcom, kostet meg dyrt det, men jeg håper jeg slappe med skrekken i Funcom. Men selger nok noe i januar, orker ikke en ny smell.
Er også usikker på hvor lenge jeg vil sitte i Funcom.

Drilling på lla-47 hadde Interoil søkt om utsettelse på, til senere i høst, nå kan det drilles iht opprinnelig krav fra myndighetene, det er en vanvittig stor dag dette for Iox.
Vi snakker drilling iløpet av starten av februar, i en blokk som det ventes over 30millioner fat olje i, det er heftig !

Spennende om Interoil velger å køyre en liten emisjon, ser ikke bort fra det, det vil isafll være en gyllen mulighet både for selskapet og dagens aksjonærer, men eg tror egentlig ikke at det skjer

1 Like

Tror eg bare ser Ann, gidder ikke å sikre, har jo aldri vert mi greie det uansett :wink::champagne:

2 Likes

For en dag!
Fløy opp til rundt 4,50, så rundt 4,70 før den lå lenge rundt 4,50.
Plutselig så jeg 5,10! Så 5,50! Tett på 6 kroner…
Blir jo rent svimmel av mindre! Slik som Funcom var før, får vi oppleve det samme i Funcom snart? :heart_eyes:

Takk for tipset Kronn! :slight_smile:

3 Likes

Den gang hadde Funcom rundt 90 millioner aksjer, Iox har nå 65, hvor Andes eier halvparten, så ikkemye fritt her.

Håper flere har fanget opp potensialet, og fått inngang på 2-3kr

1 Like

Sikret 15% nå opp mot 6,5

1 Like

Er vel i grenseland til at det er lurt å selge nå, må vel falle tilbake før den går videre??? Var vel opp 3x% på fredag???

Vet ikke, her kan alt skje…nesten så eg lurer på å pelme alt inn igjen auksjonen nå…

Har ikke så stor andel i Iox, så jeg følger med videre. Er villt dette…

Eg hadde på maks nivå rett over 500k i fjor, hadde eg hatt det enda så hadde det vert å levere oppsigelsen sin å levd i glade dager :cowboy_hat_face:
Nå har eg bare en fille post, men likevel en del mmd lønner i pluss

6 Likes

Da har eg sikret litt gevinst i Iox

3 Likes

Blir det is i dag da?

1 Like

Jeg sitter. Dagen i dag kan ende på 5 eller 8…
Tenker dette blir interessant!

1 Like

Hehe, skal fylle hele badekaret med soft-is :tophat:

Nå er det bare å få fart på Funcom, så blir det så bra så

2 Likes

såklart måtte jeg selge sevan drilling i går :frowning: :frowning: men umulig å spå at den ville ta en iox i dag…

1 Like

Virker som om man bare har sett etter oljeselskaper med lavest MCAP og så starter man festen. Først QEC så IOX og nå SEVDR. Hvilket oljeselskap har fortsatt lav MCAP nå etter at Sevan er ferdig mon tro : ) ? SEVDR er jo høyst sannsynlig i veldig deep shit i 2017 for da har de bare en rigg på kontrakt…

http://www.sevandrilling.com/~/media/Files/S/SevanDrilling/documents/fleet-status-report.pdf

Hva skjer med kraftige shortede aksjer når short registeret kommer 2. januar tro? Vil markedet holde seg unna disse slik at aksjene kan dermed oppleve kraftige fall i ukene etter dette er publisert?

Noen som kjenner til hva som har skjedd i andre land hvor slike registere er innført og hva som var effekten da?

1 Like

Satt på ljøpsknappen i Wrl på 3,15 men klarte ikke presse den ned

Etter å ha bommet en del de siste dagene, turbotrader og litt ADHD i salgsknappen når det napper litt, så er det godt å være +23% i dag.

Nå kan man vel kanskje ta ferie, om ikke det skjer noe på tampen av handelsdagen da.

1 Like