Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

https://ssr.finanstilsynet.no/

Foreløpig tom men tror første tallene kommer 1530. Kan fort bli ny trend å lage shortskvis nå som alle shorter vil være offentlige.

7 Likes

Andre som har lest Myrseth sin “morgenrapport” idag?
Antyder at Telenor er uten risiko og at NAS kan bli verdt 1000kr/aksjen ila året. For meg blir slike utsagn fra en ekspert, totalt useriøse :expressionless:

5 Likes

Sjekk https://ssr.finanstilsynet.no/ sjekk opp NAS, aksjer tilsvarende 6% av selskapet er shortet. Det betyr at noen ikke har trua.

1 Like

Hvilket gjør myrseth sitt utsagn enda mer useriøst

3 Likes

For min del tapte Myrseth seg etter Orion stuntet i funcom.

6 Likes

Dette sier Myrseth :

"Nestemann inn er Norwegian. Bjørn Kjos tjener endelig penger på langdistansesatsningen sin, og med en enorm giring er både oppsiden og nedsiden i aksjen formidabel. "

Det er nok enda mer en 6% også. Shortregisteret viser bare posisjoner fra 0.5% og oppover.

1 Like

Forstår det sånn at det bare viser aksjer hvor det er shortet mer enn 0,5%

1 Like

Ikke slik jeg forsto det.
edit: Blir jo riktig det du sier også. Hvis det er små shortposisjoner. Ta ett eksempel. Hvis jeg har shortet funcom, med en posiosjon på 0.4% av aksjene, kommer ikke dette opp.
Samme hvis jeg har gjort det i Nas. Kommer kun opp posisjoner lik eller over 0.5%

Dette står det på siden:

Public disclosure of significant net short positions in shares:

The table below displays the sum of current open short positions that are larger or equal to 0,5%. Any short position that are below this threshold is not included in any of the numbers presented here. Positions are updated every businessday at 15:30 CET

Og så tar han NAS inn i den fiktive porteføljen sin med hinting til 300% oppside.
Gearingen gir definitivt en formidabel nedside, men gir den like stor oppside?

For de som følger STB.

Jeg var inne i STB rundt 30, TGS rundt 140 (nå ca 200), MHG første gang rundt 110 (nå ca 155). Alt var mindre poster, unntatt MHG men da inngang rundt 120. Var også inne i Gsf rundt 40…
Alt i 2016. De fleste aksjene jeg var inne i hadde det vært lønnsomt å bare sitte (unntaket foreløpig er Nel)

2 Likes

Kjip Hyard mld

@Nocturne

Fortsetter heller her enn å stjele Nano tråden:

“Men kommer den j… ( :rage: ) refusjonsgodkjennelsen fra UK ila. denne måneden kan kursen smelle opp 3-4 kr på den meldingen alene. Sell on news. De er på overtid men oppsiden er større enn nedsiden i Biotec pr.d.d. Kjøper jeg noen lodd til å snitter ned litt kan jeg faktisk komme ut i pluss også :slight_smile:

Jeg vet ikke, men jeg tror vi fort ser 20 kroner i PCIB…jeg har ikke tro på at Biotec stikker…
Jeg var inne i Biotec for nærmere ett år siden, på 10-12 kroner, har ikke fulgt den tett, men det har da kommet noen meldinger/nyheter, men skjer det noe?

Men nå skal jeg stoppe, jeg ønsker ikke å verken hause eller lokke andre i uføret…kan jo fort skje hvis det dukker opp dårlige nyheter i feks PCIB… Håper du lykkes, ved at Biotec går noe helt j…g, enda mer enn PCIB :smile:

Nyter oppgangen i iox for tiden. Gikk inn senere enn deg @kronn, men har vel over 100% nå (får ikke sjekket og husker inne inngangskurs)!

1 Like

Da har jeg opplevd det også: 100% oppgang på en uke! I Iox.
Tusen takk Kronn​:heart_eyes: :joy:

3 Likes

Eg solgte jo på torsdag og fredag, men kjøpte igjen litt nå.
Synst den er litt risky nå, men la gå

1 Like

eg ergrer meg over at eg solgte meg ned fra i fjor, hadde eg blitt sittende hadde eg hatt gevinst på over 2mnok kr nå som eg ikke har.
Samtidig er eg takknemlig for det eg likevel har oppnådt med Iox siste mnd

Edit : da mener eg self posisjonen eg tok i 2015 og ikke den fra desember i 16

5 Likes

Short I NAS har økt til 8,55%

3 Likes

Jeg ergrer meg over at jeg ikke kjøpte med en gang jeg begynte å se på den… men men, alt som er gevinst er bra (for meg er det fortsatt urealisert)!

1 Like