Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kjøpte litt seadrill. Bare for moro skyld, mens jeg venter på billigere inngang i Funcom:)

Jo, prøver, men klarer ikke helt :sob: Men mindre nå enn tidligere​:+1:

1 Like

Noen her som har noe erfaring med hvordan høybeta aksjer(typiske aksjer på dette forumet) som ligger i en stigende trend oppfører seg ved en indekskorreksjon?

Anbefaler du hører på #pengepodden til Nordnet hvor de tok opp det spørsmålet om Vekstaksjer. Kort svar: det har lite / mindre å si da de ikke korrolerer direkte med f.eks oljeprisen. Men indirekte kan det påvirkes negativt fordi folk er risikoaverse dersom børsklimaet endrer seg vesentlig…

1 Like

Jeg er ute etter å se årlig prosentvis utvikling på hovedindeksen i Norge (OSEBX) de siste 10 årene. Noen som vet om noen nettsider hvor slik data ligger ferdig?

Er dette til hjelp?
https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/OSEBX.OSE/overview

Takk for hjelp :slight_smile: Men fant data på dagsindekskurser fra siste 10 år nå, som jeg fikk plotta i excel så nå blir det den tungvinte måten, men da blir det særdeles detaljert og riktig hvertfall (er til masteroppgaven, så er vel forsåvidt greit å gjøre det litt ordentlig)

1 Like

Må bare kaste inn et lite klage sukkk mot skandiabanken jeg også. Er møkka lei alle problemene med aksje traderen der i lang tid og åpenbart at de nye forandringene ikke har vært vellykket. Rart ikke det har vært mer om dette i media siden det åpenbart er et stort problem for dem.

1 Like

Nordnet koster deg 0kr i måneden, OG du kan lett flytte aksjene fra skandiabanken til nordnet… ikke vær dust, bytt til noe bedre enn skandia! :smiley:

2 Likes

har konto hos flere så ikke akkurat meg som er problemet

Jeg flyttet alle aksjene mine fra DnB til Nordnet for et halvt års tid siden og har ikke angret et sekund! Fyren på kundeservice gjorde forsåvidt nesten alt og når DnB trakk meg for overføring sendte jeg kvittering til Nordnet og fikk overført beløpet til konto i løpet av et par dager. Enkelt og greit :slight_smile: Anbefales

Når man har lønnskonto der og ikke tørr å realisere alt man har i funcom for øyeblikket må man bare tyne seg gjennom det for øyeblikket

1 Like

Får drøye flytting til Nordnet til etter EA og evt Q4. Alternativt be om MH.

Har akkurat fått meg konto hos Pirato, er spent på å teste nye webtraderen deres!

4 Likes

Den virker bra, ryktes den skal få mer funksjonalitet også.

Spennende!

Savner virkelig muligheten til å tegne i chartene. Hørt noe om dette i ryktene?

Nei, men pareto har en fyr som er aktiv på facebook blant annet i Aksjeforum gruppen

https://www.facebook.com/karl.o.strom

Fult mulig å sende han et spørsmål eller to :wink:
Pleier å svare.

1 Like

Førsteinntrykk var at den ser veldig stylish ut, men trenger nok litt tid til å venne meg til det.

Åssen setter man andre SMA enn 20?

Mtp at flere kutter i produksjon, hvor viktige er dagens lagertall og hvordan slår det ut på oljeprisen? Olja har jo svekket seg noe nå på ett par dager også