Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

I dagens volatile marked gjelder det å ta gevinst når man kan tror jeg.

2 Likes

Tok en liten post i NANO (ca. halv prosent av portefølje)
Mine øvrige bet i biotech/farmasi er PHO, PCIB, BIOTEC

Vurderer SER som har mange innside-kjøp for tida, men de klarte bare å hente inn ca halvparten av de pengene de hadde planer om i siste emisjon. Høy risiko.

edit:Blir nok ikke noe SER, interessen for emisjon er enda dårligere enn jeg trodde.

Ushhh… Telenor ned i dag :confused: men i plussen alt i alt :smiley:

1 Like

Dette markedet krever knallhard dispiplin tror jeg for trading. Jeg bruker SL 2% og tar gevinst mye raskere enn jeg ellers gjør. Det er min strategi for trading for øyeblikket.

Så og si alt av tungvekterene er ned i dag.

1 Like

yes da kan du kjøpe FC! :stuck_out_tongue:

hva tenker dere rundt NOM? Har noen av dere en posisjon der?

Eg er litt inn og ut i Nom, pr nå er eg ute.
Kjempepotensial i Nom’s eie, men det koster å realisere dem, og det er det store spørsmålet.
Synst likevel det rart at kursen er såpass lav som den er nå, den handles langt billigere nå enn hva den gjorde før godkjenning av sjødeponi kom, samme dag så den kom, så var Nom oppi over 2 kr intra ( den var opp over 100% før den falt tilbake å endte rundt 1,4-1,5).
Nom har eierandel i Keliber, og der er vel det raskeste mann kan forvente oms, men likevel ikke før 2016/17.

Mann skulle tro at en stor industriel aktør ville være interessert i å kjøpe opp deler av Nom.

Nå er Swe innhentet for å hjelpe Nom på vei, tipper det snart kommer en analyse og den vil nok ha target over dagens kurs.

Med rette melding her, så vil kurs gå kraftig.

Likevel, eg har lært meg etterhvert at der mann tror mann blir rik over natta, der tar ting MYE lenger tid og gjerne snakk om flere år før kurs stiger som mangen forventer, sånn blir det sikkert her og.

Til tider svært lite volum i aksjen.

Pling på HO har mye god kunnskap, er self flere der med gode meninger.
Egentlig finnes det svært mangen gode Nom tråder, med høyt nivå.

Utfordring i Nom er finansiering og miljø/ politikk

PS : Følg Veidekke, bryter den 100kr nå, så gjør den det for å bli der.
Vurder gjerne en langsiktig investering her.
Pr nå har vel vei en ordre reserve på mellom 6-7 milliarder, konsernet drives godt og butikken går bra.

DNO : nå ser det ut til at betalingen er gjennom, de får denne mnd 30 musd og nå er det en formalitet og bekreftelse fra DNO som gjenstår.

http://mnr.krg.org/index.php/en/press-releases/480-mnr-authorizes-payments-to-the-exporting-international-oil-companies

2 Likes

Er det veldig lite omsetning på Oslo børs i dag? Synes det er lite trøkk. Har alle de store trukket seg helt ut?

1 Like

Stille før stormen? :slight_smile:

Usikkerhet til hvordan USA åpner uka?

Den står visst i dag for 1/3 av all handel i Stockholm

1 Like

Jeg er litt skeptisk til gearing som blir balansert om hver dag, problemet er at disse synker i verdi når det er stor volatilitet. Har funnet et produkt for å shorte OMX s30 i Stockholm uten gearing. Ellers kan du vel shorte terminer (futures). Det gjelder uansett å gå inn når optimismen er som størst, gjerne etter flere dagers rally. Jeg er ikke short nå, men har mye cash som skal/kan brukes til å shorte indeks ved neste topp.

1 Like

Spennende tid i Nom nå:

4 Likes

Bra artikkel! @Kronn

1 Like

Pling som først la den ut på HO, der eg først så den.
Tok en liten posisjon igjen idag ( ca 130k ), hadde tenkt å vente litt lenger, men da den gikk litt idag turte eg ikke vente lenger.

Eg tror Nom er litt Lotto, men bare tenk scenarioet med klaff nå i Kvinnherad, det vil jo igjen kunne sørge for at Nom kunne klare en stor del av finansieringen når det kommer til Engebø feltet.
Kommer det i tillegg inntekter fra finske Keliber, så kan faktisk Nom være kapable til å høste store frykter uten hjelp uten fra.

Nom : stort potensiale, usikkerhet knyttet til finansiering.

usikkerhet knyttet til finansiering

uenig tror de er i sluttforhandling med andre investorer! + at på HO er det ganske mange idioter! fra mitt ståsted skulle egentlig NoM vært i 2kr etter godkjenning av engebø, men tipper det er mange som ønsker å selge seg ut da, så kursen har sunket. eller at noen shorter?

edit: tror du har gjort et bra kjøp :wink:

1 Like