Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hei jeg ser dere snakker om dype ting som aksjer og religion…! Tenkte derfor å skyte inn et lite spørsmål jeg har…

Noen som har kjøpt seg HTC vive? testa ut google earth? virker jo sinnsykt fett

1 Like

Reagerer på denne. Nå skal ikke jeg snakke for andre, men jeg og min omgangskrets bruker veldig mye tid på dugnad. Kanskje jeg bor i en boble, men mitt inntrykk er ikke at dugnadsånden er under press. Det eneste presset jeg ser er at omfanget er for stort.

3 Likes

Synes dette kan fortsette :stuck_out_tongue:
image

Det jeg sikter til er at dugnaden før i større grad var noe det var forventet at man stilte opp på; og folk faktisk stilte opp på. Erfaringen fra borettslagene jeg har bodd i, barnehagen til ungene og diverse fritidsaktiviteter er at det nå er en mye mer vanlig holdning at man har nok med seg selv og sitt, og at man enten forsøker å kjøpe seg fri eller ganske enkelt ikke møte opp. Det er altså en meget subjektiv hypotese fra min side, men jeg tror ikke jeg bommer veldig om jeg sier at man antakelig ville setts en tydelig negativ trend i “dugnadsånden” de siste 20 årene om man målte det.

Godt mulig du har rett Zimster.

Jeg tror bare at detaljstyringen av ungenes fritid genererer langt flere dugnadstimer, og at man ikke klarer å møte på alt. Eksempel: mor og far med to barn i barnehage/barneskole, 3 aktiviteter hver og bhg/sameie/borettslagsdugnader.

Måten vi kjører foreldrestilen på i dag tror jeg genererer langt mer dugnadstimer enn foreldregenerasjonen før oss noen gang gjorde. I snitt og generelt over fjøla. Skulle gjerne likt å sett statistikk dog, så bastant er jeg ikke.

1 Like

Skjønner ikke folk som deler sånt opplagt misvisende søppel.

Belær meg gjerne…

Dere må lese alt dere kan av hva Christopher Hitchens skev og snakket om Islam (ja alt det andre han skrev også forresten). Han plukket Islam fra hverandre med logikk og fornuft.

Det ligger mange tilsvarende debatter / foredrag med han på youtube.

3 Likes

Forøvrig sikkert misvisende søppel dette også da.

Mannen spør et helt spesifikt spørsmål, damen sier ja.
Lytt selv.

Ja, de har jo bare plukket bort det meste av høringen så er absolutt misvisende.

Edit: Må være mulig å ha et minimum av kildekritikk selv om man ikke er enige med noen.

Siden du ikke vil/skjønner/nekter å høre og se. Her er teksten, i sin egen sammenheng (min utheving):

Where it’s obvious that a woman is about to give birth. She has physical signs that she is about to give birth. Would that still be a point at which she could request an abortion if she was so-certified – she’s dilating,” he asked.

“Mr. Chairman, that would be … a decision that the doctor, the physician and the woman would make at that point,” Tran replied.

“I understand that,” Gilbert replied. “I’m asking if your bill allows that.”

Tran replied: “My bill would allow that, yes.”

Edit: Det må være mulig å se verden slik den er, ikke konstant slik man ønsker den skal være. Uten medisiner, så er ikke alltid verden rosa. Beklager…

2 Likes

Poenget mitt er jo at de har plukket ut ett minutt av en lengre høring, så man får ikke hele historien, har ikke noe med om jeg er enig med lovforslaget å gjøre.

https://www.youtube.com/watch?v=OMFzZ5I30dg her er et lengre utdrag.

Ganske komisk å angripe meg for å ikke se verden som den er, tatt i betraktning av hvor lite kritisk du er til artikler du finner på internett.

Hva har et lengre utdrag med saken å gjøre?

Jeg viser til ETT spørsmål:
Kan en dame ta abort, selv når fødselen er igang?
Svaret er: Ja, lovforslaget godtar det.

Ikke mer, ikke mindre, ikke noe annet.

Jeg angriper ingen. Jeg forsvarer meg fra søppelpåstander og kritikk til kilder…

4 Likes

@pdx
Hva med å lage en funksjon som demper en tråd i x antall dager?

Fuck kulturrelativisme tbh. Er en grunn til at norge var på vei til å bli et rikere land lenge før vi fant olje.

3 Likes

Jeg påsto ikke at lovforslaget ikke åpnet for abort frem til fødsel, kun at artikkelen var håpløst misvisende.

Jeg trekker derimot tilbake at du mangler kildrekritikk, virker som du bevisst prøver å spre søppelet.

Sitatet er jo ordrett i korrekt kontekst. Det kan ikke misforstås?

2 Likes

Trådedemping finnes allerede :smile: bruk nedtrekksmenyen nederst til venstre i hver tråd :smile:

Han skrev jo “går ikke god for kilden” i første setning?

1 Like

Ja, kjenner den, men da forblir den dempet og jeg må gå inn og sjekke at politisk krangel er avsluttet og så gå inn og manuelt endre til “følger” igjen. Greit hvis dette kan skje automatisk etter x dager.

PS. Gi meg muligheten til å velge x selv

1 Like