Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Ok erfaring med Vianor på Rud. Sjekk om du kan få lavere pris pga medlemskaper etc .

Beste jeg kan anbefale er lagerboden.no super service! Skinnende rene hjul og kommenterer veldig nøye på småskader dybde etc

1 Like

Bare slå i bordet med at du eier en bedrift hvor de involverte forvalter hundrevis av millioner kroner, og hvis de ikke gir deg det de lovte, så… ( sett inn trussel) :rofl: :+1:

2 Likes

Gode nyheter! Kanskje denne naturkatastrofen kan avverges likevel.

3 Likes

Ser på svensk børs at handelslogg der viser meklerhus ID. Pga nye EU regler måtte megler ID fjernes fra hver eneste handel på Oslo børs. Er ikke dette blitt innført i Sverige ennå? Hva med andre land?

Jepp, lite vits å redde klimaet hvis alle naturen er rasert alikevel.

Hadde tatt seg ut om Brasil rev regnskogen for flekke opp vindmøller og bygge ut vannkraft.

1 Like

fatter enda ikke hvorfor denne regelen om å være anonym selger/kjøper ble innført…

de viser da ingen personlige/instutisjonsnavn/AS som kjøper alikevel via meglerhusene!??

blir litt for dumt og paranoide greier hele opplegget…

I følge klimaekstremistene så må de vel det.

Ironisk nok er de verste klimafolkene de som er sterkest i mot kjernekraft også.

Et eneste kjernekraftverk kunne erstattet alle oppførte og planlagte vindkraftverk i hele Norge. Og i tillegg levert langt billigere og forutsigbar strøm.

1 Like

enig. skulle gjerne fått med folk på opprop for å fjerne hele driten å få tilbake mekler id. hemmeligetskremmeri for husene er det jo bare de selv som tjener på…

3 Likes

Slik ser et reellt miljøproblem ut:

1 Like

Dumme isbjørner som ikke tar av plasten før de spiser baggisen. #darwin #survivalofthefittest.

Trenger du assistanse?

2 Likes

Så kan man spørre seg hva som er verst for miljøet, menneskelig aktivitet og nedbygging av urørt natur, eller CO2 og 1-3 grader varmere klima.

1 Like

Skal også påpekes at menneskelig aktivitet og nedbygging av urørt natur er en ubestridelig faktor som alle er enige i, mens CO2 og klima er en ganske tynn teori som er blitt falsifisert utallige ganger.

1 Like

Akkurat det vet jeg ingenting om.

Min kjepphest er at jeg mener «klima» får altfor stort fokus når vi snakker om miljø. Det er malt opp en dommedagsprofeti som ingen kan si seg i mot eller diskutere uten å bli idiotforklart.

Savner et like stort fokus på forbruk, avskoging, artsmangfold, plastproblematikk, overforbruk av kjemikaler, sprøytemidler etc som det global oppvarming får.

4 Likes

Enig med InVivo her! Dette med forbruk synes jeg får alt for lite oppmerksomhet i desse klima og miljøtider, folk kjøper nye telefoner hvert år, ny tv annen hvert år, bilen blir skifta ut etter knappe 5 års bruk, nye sko og klær hver måned, når plenklipperen fusker går den på dynga, for vi kan jo bare kjøpe en ny en. Det å kunne fikse noe selv når det kanskje ikke fungerer som den skal, virker jo å være en glemt kunst. En god miljøprofil må jo være å få mest mulig ut av det vi har, uten å kjøpe nytt for fort.

2 Likes

Og selskaper burde være pålagt å tilby deler til en rimelig penge.

Jeg fikser gjerne på tingene selv. Kjøpte høytrykkspyler i 2013. Har vært helt topp, men måtte i fjor bytte ut lansen med en ny. 489,-. Så gikk munnstykket i vår. 580,-.

Nypris for høytrykkspyleren var 2290,- med 3 munnstykker, terassevasker, 8 meter slange, ekstra rørspyler, doseringsenhet, 2 kanner såpe osv…

Hvordan kan da et munnstykke koster nesten 600 kroner? De ber jo om at jeg skal kjøpe ny.

4 Likes

Blir jo omtrent det samme som med rimelige printere og blekkpatroner :wink:

3 Likes

Ja, man må velge med omhu der også.

tvangsinnlagt…som nabo? :frowning_man: