Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Du mener at en gjeng med rypejegere, sports-skyttere og kanskje et og annet kriminelt miljø på østkanten sammen vil utgjøre et effektivt forsvar mot russerne :wink:

5 Likes

Geriljakrig er ganske effektivt da :wink:

1 Like

Ute og konstruerer stråmenn?

En spissformulering er ikke det samme som et stråmannsargument.

3 Likes

Tja, tyskerne fikk jo kjørt seg litt da.

1 Like

Jeg er glad I snus og det er sikkert flere av oss her inne. I dag var jeg innom bryggebutikken og ble overrasket over å finne “Gjør det selv-porsjonssnus”. Det kostet ca 500kr for en boks med ca 500 porsjoner hvor du selv blander i vann, salt og aroma. Det ble faktisk ikke så værst. Besparelsen er ganske betydelig. Sjekk det ut!

1 Like

Det behovet har dog ikke vært der i praksis siden revolusjonen. De siste 250 årene har private håndvåpen primært blitt brukt til å plaffe ned medborgere med mer eller mindre god grunn.

Det er intet mindre enn logisk at det blir mer skyting når flere har våpen tilgjengelig, og mindre når færre har våpen tilgjengelig. Sånn sett er jeg meget glad for at de fleste europeiske land historisk har valgt mer restriktiv lovgivning for hvem som kan ha våpen, og at ikke “home defence” er grunn nok.

3 Likes

Jeg er av den mening at uten sivilt våpeneierskap i USA, så hadde de vært en autokratisk stat på linje med Russland og Kina. Og uten USA til å holde europeiske land i ørene, så hadde vi hatt flere land her i europa som hadde vært under diktatur.
De fleste europeiske land har historisk valgt mer restriktiv lovgivning for hvem som kan ha våpen fordi de har vært eneveldige monarkier, og dermed ikke har hatt noe ønske om at innbyggerene skulle kunne forsvare seg mot overgrep. Denne holdningen har fulgt oss inn i moderne tid, og svært få regimer har hatt noe imot det.
Et av unntakene er Norge i forbindelse med opprettingen av Heimevernet, som skal være et forsvar mot ytre fiender, men frykten for vanlige folk ble til slutt så stor at tennstempler, beredskapsammunisjon og sluttstykker ble inndratt. Og man skyldte på familietragedier og diverse…

Uansett, så blir nok våpenlovgivningen i Norge strammet ytterligere inn i årene fremover, samtidig som skyteepisodene kommer til å øke, og vanlige folk kommer til å få unngjelde.

1 Like

Man har ikke et behov før man har et behov. Hvis psyko-demokratene med AOC i spissen får politisk makt så kan det behovet komme før man aner.

For øvrig har våpen blitt brukt av innbyggerne mot psyko-demokratene allerede - med hell.

1 Like

Lol. AOC-hatet er dårlig forkledd mannsjåvinisme.

Kanskje vi bare skal døpe om dette til konspirasjonsteori-tråden?

Åja. Trump-hatet er dårlig forkledd kvinnesjåvinisme. Spar oss.

Hva mener du er en konspirasjonsteori? Spent.

For de som lurer på hvem AOC er, så er hun en politiker som får MDG-Lan til å virke som en Høyre-politiker.

Hun er en spinnvill klima-ekstremist som vil gjøre USA til et hest-og-kjerre samfunn. Men kritikk av dette er visst “mannsjåvinisme”.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-25/group-sees-ocasio-cortez-s-green-new-deal-costing-93-trillion

2 Likes

Tinfoil hat.

1 Like

Hva er tinfoil hat? Å påpeke at et behov kan komme i fremtiden?

Og at det behovet kan komme dersom sosialister som ser på Venezuela som et forbilde får makten?

Hvis du ikke klarer å argumentere uten personangrep så spar oss. Du er vel av typen som trodde at Trump var en russisk agent. Og så snakker du om “tinfoil hat”. LOL.

3 Likes

Kjører du Fox News og Ben Shapiro intravenøst eller?

Kjører du CNN intravenøst?

Hadde du et argument å komme med?

Ben Shapiro fenger meg.

Nei, det gjør jeg ikke, men i motsetning til deg så ramser jeg ikke opp hver eneste konspirasjonsteori og talking point som Fox bruker.

Muh AOC
Muh Venezuela
Muh Trump is the godwarrior
Muh Communist Democratos