Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

nøyaktig,-er bare litt drittlei av at VG drar frem slike stygge karakterer frem i medialyset hjem til norge!

en vet alldrig,-plutselig er det et menneske her som oppfatter disse som inspirerende og begår lignende handlinger selv her til lands!

helt utrolig hva et tastertrykk kan gjøre med en person,-om tiden får holde på lenge nok med en svak sjel som blir lett påvirket!

det Norske lovverket burde skrive om denne “Vær varsom”-plakaten der de tar hensyn til eksponeringen av visse typer grove hendelser rundt om i verden!

hey,

kjenner dere til et nettsted/megler som har tilgjengelige slike “fundamentalanalyser” der det IKKE er krav til å utføre et minimum anntall handler for å få tilgang til denne type rapporter?

Norne sine er gratis bare å melde seg på, Pareto sine er også tilgjengelige for alle kunder.

2 Likes
1 Like

Jeg har i det siste kikket en del på pensjonssparing selv da…

det er det jeg sier,dette med suksess har MYE å si om å være på rett plass til rett tid!

det ble “håndplukket” av media og surret dette opp til en milliardbedrift…pga “drama”/“selfies”??:laughing::sweat_smile:

så får vi se hvor godt det kommer til å gå med denne 22-åringen fremover med alle disse milliardene på bok,-fordi vi vet hvordan hollywood livet kan påvirke en person.

…inntil nå ser hun til å gjøre det bra :blush:

Noen som vet hvor lenge man må vente før nytt innkjøp av en aksje som man realiserer i tap ved uttak fra aksjesparekonto?

Aksjesparekonto funker ikke sånn, du må faktisk stenge alle posisjoner og lukke kontoen for å få samme effekten

Ja, det jeg skal, men vil kjøpe inn igjen i annen bank

overfør aksjebeholdningen til den andre megleren,dette fikser du ved å fylle ut kjema og signere med BankID,veldig enkelt.

:wink:

Jeg skjønner at jeg uttrykker meg uklart her…:blush:

Jeg vil realisere aksjesparkontoen som inneholder kun ett selskap som er i tap. Jeg vil så kjøpe tilsvarende antall aksjer i samme selskap med andre penger på en annen konto.

Det har da vært min forståelse at jeg ikke lovlig kan gjøre dette helt samtidig, men at jeg må «ta risiko» ved feks å vente til dagen etter eller noe med innkjøpet?

åja…tror det er snakk om ei uke,-har prøvd selv å finne fakta svart på hvit om akkurat det der,…

1 Like

Du kan nok kjøpe inn med en gang så lenge du bytter bank og ikke gjør det hvert år.

1 Like

Jeg solgte alle aksjene mine på en ASK i fjor (med tap)
Overførte pengene til en ny ASK, og kjøpte sksjer k samme selskap noen dager senere.
Gikk fint.

1 Like

:rofl:

Tar gjerne mine 1,9 millioner fra oljefondet, kunne vel kjøpt skrapelodd for pengene og likevel forvaltet de bedre enn politikerne våre… :face_with_symbols_over_mouth: :sweat_smile: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

til info…om noen enda skulle bli plaget.

:telephone_receiver::face_with_raised_eyebrow::speech_balloon:

1 Like

Funker ikke annet så er blokkering av telefonnumre effektivt og greit, jeg benytter den ofte.

jeg også,har en egen “blokkerings knapp” på mobilen :wink:

1 Like

Du kan ha flere aksjesparkonto i forskjellige banker med de samme aksjene, om du realiserer den ene kontoen ved å selge alt, kan du kjøpe på den andre så lenge de ikke ligger på børs samtidig.

1 Like