Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

fra E24.no

“Den aktive twitterkontoen har blitt permanent utestengt etter at det ble publisert en artikkel der kontoen anklager kinesiske forskere for å ha skapt coronaviruset. …”

Noen som er flinke på MR og rygg? Legen får ikke sett på bildene mine før uti neste uke så slenger opp et bilde her i håp om at noen kan gi meg en pekepinn :grinning:

Screenshot_20200202_094244

Screenshot_20200202_094804

Er jeg inne på noe med merkinga?

herregud…tydelig skiveforflytning ihvertfall…har du ikke vondt!??

1 Like

Eeehm en smule :roll_eyes::rofl: Fikk insane smerter i hele høyre fot etter flere kiropraktorbehandlinger. Hadde konstant sterke smerter i 48 timer før jeg fikk utskrevet pinex forte. Har vært sofaliggende noen dager, men er mye bedre nå etter rolige dager og litt rolig aktivitet. Venter på dommen fra lege før evt anbefalt behandling. Det værste er at jeg har gått med jævelskapet i over 1 år uten å få det undersøkt. Typisk mann? :woozy_face:

hehe,normalt ordner det seg,-meg også er det slik at når noe slikt skjer…så får man lettere ryggproblemer i ettertid :man_shrugging: thats life…

hadde selv trent litt for hardt med ryggen tilbake i 2014…tok hele 2 måneder før de verste dagene var slutt…og rett over ett år før ryggen var 100% :sweat_smile:…i begynnelsen hadde jeg en svulst i nedre rygg på størrelse med et lite penaliehus…for de som husker hva det er :laughing:

Samme her. manual på 50 kg og roing gjorde susen tydeligvis :roll_eyes: måtte du operere svulsten? :woozy_face:

…hehe,jeg lå på ryggen og gjorde “sykkel”-bevegelser med beina…det var mye “knaselyder” som kom utav ryggen der jeg lå…men ble litt bedre etterpå.

,…nei,svulsten lot jeg bare forsvinne…jeg skulle da ha skjekket det…men jeg er typisk norsk…“det går greit dette…” :sweat_smile:

dette var det som “knekkte” ryggen min (ødela)

Hehe! Det høres meeeget kjent ut. Når jeg flytter på meg høres det ut som om alt kollapser :laughing: Tenker jeg kommer meg med rett veiledning og trening :slight_smile::ok_hand:

Ahaa! Var det back extensions med ekstra vekt da?

ta det med ro…så leger dette seg med tiden…men selv så trener jeg kun med lette vekter idag…ingenting avanserte greier,-så lenge jeg har en kropp som fungerer og har “ok” kondis,så er jeg fornøyd pleier jeg å si,.-trenger ikke å imponere noen.

…nei uten vekter :sweat_smile:

jeg har en slank pinglete kropp :laughing:

1 Like

Fornuftig! :slight_smile: Det blir ikke mer tunge løft i mark eller knebøy nei…

i benøvelser gjør jeg slike " koffert-løft"…der jeg holder 2 stk 25 kg manualer,og går opp og ned,men låser alldri knærne slik at musklene jobber hele tiden under repetisjonene,-da får du en skikkelig “workout”,og det uten å utsette ryggraden for noe store belastninger.

:wink:

1 Like

Takk for tips :ok_hand::slight_smile:

1 Like

Tekinvestor, nå også for medisinsk utredning​:+1::grinning:

2 Likes

Mange smartinger her så tenkte hvorfor ikke :sunglasses::grinning::raised_hands:

3 Likes

Om du skadet ryggen gjennom å gjøre rygghev må du nok øve deg på å benytte deg av rumpe og bakside lår. Det er ikke usannsynlig du også sliter med å bruke baksiden skikkelig ellers i hverdagen også. Så jeg ville jobbet med “hip hinge” bevegelser dvs hofteøvelser som ligner på bevegelsen en gjør under markløft.

Pull through med kabel kan du søke opp, det er en skånsom og fin øvelse for rumpe/hamstring som også trener opp en veldig viktig fundamental bevegelse du trenger å mestre. Hip hinge bevegelsen er helt vesentlig på samme linje som å utføre en knebøy.

2 Likes

En øvelse er å ligge på ryggen mens noen holder beina dine strake og litt opp fra gulvet mens de krysser over og under annenhver gang.

Uten tvil mange flinke folk her, innenfor et vidt spekter av fagfelt. Var bare litt morsomt.
Er jo ganske kult at en får bildene selv før de har blitt vurdert av lege, jeg har selv studert bilder av lungene, uten at jeg ble så mye klokere😊

2 Likes

“BREAKING NEWS!”

" Thailandske myndigheter mener de har funnet en mulig kur mot Wuhan-viruset. En syk 71-åring ble frisk etter å ha fått behandling på thailandsk sykehus…"

2 Likes

…imens i Stavanger :family_man_woman_girl_boy: :selfie:

:man_facepalming: