Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Tror du fly er 3% og alt annet er 97% i en samlet enhet siden du skriver slik? :slight_smile:

Repeat:

1 Like

Jeg er enig i at regnskogsatsingen virker å ha vært dårlig prioritering.

Men vi må bekjempe både plastforsøpling og klimagassutslipp. Vi får gjøre litt på hver vår front, du og jeg. Ha en fin lørdag!

2 Likes

De som drar inn flytransport hver gang de skal gjøre et poeng, ødelegger sitt eget poeng uten å være klar over det. Hadde man sagt skipstrafikk hadde poenget vært inntakt. Bare et tips så kanskje flere vil høre på deg i fremtiden.

Skal du til Syden i sommer? :wink:

Typiske klima fantasier, co2 er i lufta derfor må flytransport være årsaken. Hør på forskerne, men bare ikke angående dette… Tenke seg til at skipstrafikk som går på sjøen kan ha noe med lufta vår å gjøre? Nei, det er jo ulogisk det…hehe

Har ikke flydd på 8 år. Aldri til Syden.

Jeg vet også at skipstrafikk er den største synderen, men det betyr jo ikke at vi ensidig skal ha det som fokus. Man må tenke bredt. De fleste vet at Maersk sine kinafraktere forurenser helt enormt.

Har ikke vi en egen “klimatråd” foreslår å fortsette diskusjonen der og så kan vi holde oss til lett småprat her :slight_smile:

2 Likes

Ser vel ut til at flytransport har noe utslipp…
T/r Thailand for en person har utslipp tilsvarende 20000 km med en bil med lavt utslipp/forbruk: 100 g per kilometer. Reiser en familie på fire tilsvarer det altså 80000 km bilkjøring…

Vi har bobil med høyt forbruk. Vi sliper ut 3500-4000 kg per år. Dette er da hytta vår i Norge og leiligheten vår i syden. Så her er opphold og reise inkludert.
Allikevel er det halvparten av utslippene ift hvis vi bare hadde reist en tur til Thailand i året, vår familie på fire.
Inkludert i disse utslippene er turer til fjells på ski, reise til steder for å sykle i terreng osv osv.
Jeg har mange flyreiser i året, reiser jeg dessverre er pålagt av arbeidsgiver for å delta på en haug mer eller mindre unødvendige møter. Møter som er utrolig dyre, ikke hovedsaklig pga flyreisen, for den er billig, men pga tapte inntekter når jeg sitter på ræva og ikke sørger for inntekter.
I tillegg legges kurs og samlinger til utlandet…

1 Like

Jaja, de som tror på dette får jo bare kjøre på.

Det er religionsfrihet i dette landet.


eller

Ja, det er ikke lett å vite hvem man skal tro på… :sweat_smile:

1 Like

leser at flyskam er det nye hippe.

Tenker jeg lever godt med mine 400! flyvninger de siste 10 årene :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg er generelt skeptisk til påstander som kommer fra folk som har tatt feil i alle påstander de noen gang har kommet med.

Spesielt når de tjener penger på synspunktene sine.

I 2004 ble Linge dømt til 17 års fengsel for å ha drept og voldtatt 16 år gamle Dereka Maria Mikula. Siden den gang er han dømt for flere tilfeller av trusler og alvorlig personforfølgelse.

Trodde vi hadde noe som het forvaring i dette landet?
Men vi bruker det sikker bare ikke på pedofile drapsmenn som truer og stalker småjenter.

:rage:

Hva er det med denne trangen etter å ikke straffe drapsmenn i Norge? Staten pisser regelrett på offer og etterlatte når man ikke straffer et drap med mer en 6-7(effektivt) år i fengsel.

«Familien til drepte Marie-Louise Bendiktsen reagerer på at 38-åringen ble dømt til elleve års fengsel»

huff,nå begynner de å dra inn motorsykkelen i dette klimagnålet… :unamused:

Er vel ikke rart? Utslipp fra en tung MC er jo høyere enn fra en moderne småbil.
Det å ligge bak enkelte motorsykler i kø er for å si det mildt ubehagelig…
Hvordan det står til med nye motorsykler vet jeg ikke, sikkert mye bedre, før eierne begynner å fikle for mye med de.:blush:

Nye dieselbiler er nesten utslippsfrie.

Nå er det annethvert år tørkekatastrofe, flomkatastrofe, varmeste sommer, våteste sommer, kaldeste sommer, helt om hverandre, du finner det ikke litt forstyrrende at det absolutt hele tiden uten stans er ekstremvært rundt oss?

1 Like

Er det? Eller er det bare at hver eneste lille værbegivenhet blåses opp og brukes som et påskudd for “klimaendringer”.

Det er ikke mer ekstremvær nå en før. Men stadig flere områder blir bebodd, og stadig flere mennesker flytter til byer og urbane strøk. En naturlig utvikling av befolkningseksplosjonen. Det betyr at stadig flere mennesker blir rammet når ekstremvær oppstår. Men det er ikke mer ekstremvær nå enn før av den grunn.

1 Like

Er det ikke en egen tråd for prat om global oppvarming og klimaendringer?

2 Likes

Jo! Skal flytte poster fremover

1 Like