Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Er jeg den eneste som tør å være med selv om jeg ligger i minus? :stuck_out_tongue:
Kjøpte Bionor Pharma på tampen på 0,80, men i oversikten står det at jeg har kjøpt dem for 0,82. Jeg satt med sanntids kursen når jeg kjøpte, så 0,82 stemmer egentlig ikke.

2 Likes

Skal ikke si det ikke kan stemme (altså at det er feil), men det der kan gå på hundredeler og er ask pris du betaler, men det visste du sikkert :slight_smile:
Ellers kan fortsatt mye skje. Lenge igjen :slight_smile:

Det er lenge igjen

1 Like

Litt synd at man ikke kan stole 100% på kjøp/selg prisen. Vanskelig å daytrade i Askeje NM med andre ord.

Absolutt. Og du kan jo tenke deg de som ikke har tilgang på sanntidskursen. DA er det lett å gå på en smell da :smile:

Jeg føler det er på sin plass å opprette en egen tråd for Aksje-NM. Eller hva sier dere?

Du finner den her: Aksje-NM 2016

5 Likes

Konge Holmes! Gratulerer med førsteplassen :slightly_smiling:
Husk å nevn Tekinvestor.no når du blir intervjuet (ikke for å sole oss i glansen din, men for å få nye rekrutter) hehe

4 Likes

Hvordan finner eg, og blir medlem av tekinvestor ?

1 Like

Nei gjett! Edit: ah du mener på aksje NM hehe. Håper jeg får meg en konto på torsdag. Min første kontordag denne uka.

1 Like

Hehe, ja mente Nm, og til info, så ligger eg nesten på sisteplass :slight_smile: laget konto og handlet kjapt rett før stengetid, fikk ikke tid til å bruke opp alle pengene engang.

1 Like

Det er vel slik at når du kjøper så kjøper du ikke på kursen men på den kursen det ligger selgere ?

2 Likes

har dere tanker rundt emi i bionor?:

hentet direkte fra selveste hegnar.no

Bionor Pharma sendte tirsdag morgen ut en børsmelding og varslet om rettet emisjon med bruttoproveny på 45 millioner kroner.

Selskapet skriver i en oppdatering sendt ut (en halvtime før stengetid på børsen) i ettermiddag at emisjonskursen, basert på mottatte ordre, ventes å bli 0,50-0,75 kroner per aksje.

Boken er dekket over hele intervallet, men ordre på 0,75 kroner står i fare for ikke å nå opp.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=393604

1 Like

stemmer, er ikke altid at prisen stemmer med det du betaler

1 Like

sleng meg med da, heter PatrickW

2 Likes

Kronn vil også være med !

Kommer til å gruse dere alle, opplistet med olje :wink:

2 Likes

Stemmer, og salg på kursen det ligger kjøpere på. Verdien din baserer seg på siste handel, så om spreaden er stor og det akkurat har foregått en handel på bid, kan du “starte” med ganske stor minus (selv om kanskje ask nå er høyere enn du betalte.)

1 Like

Stemmer nofun. Du får den kursen som det ligger til ask i sanntid. Ganske rimelig logisk egentlig, men jeg dreit meg ut på det i første kjøpet mitt jeg og. Var latterlig stort spread i Skandiabanken og da fikk jeg det…

3 Likes

Ser at de endte med en emisjon på 0,71 og ca 60 mill aksjer, og det var 250 mill aksjer fra før av. På meg virker det som markedet har overreagert på emisjonen og at aksjen burde gå opp fra 0,71 som emisjonen er tegnet på.

1 Like

Da har eg også en bra beholdning i Apcl, satser på at både den og Iox løper av ste etterhvert.

1 Like

Hehe

Jeg gættede også på at det var dig Kronn, skrev det på HO :wink:

Tror du ramte rigtigt med din indtræden og velkommen til

1 Like