Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Baggern er i DN.

2 Likes

GIG: rt 4,97 og 13,12 mill omsatt

1 Like

Har fri idag og imorra. Så vil lese meg opp på noen selskap, tips til noen kjedelige langsiktige maskiner som bare reinvisterer cashflow. Ala Orkla, men ikke så kjedelig :smiley: + helst litt lav P/E

Hva med Kitron?

1 Like

Kitron har faktisk P/E på rundt 18 nå tenker jeg, men grei vekst da. :slight_smile:

2 Likes

Har postet noen case jeg ser på i utbyttemaskin tråden. Hvis man vil bygge opp en slik portefølje tenker jeg at det er lurt å spre seg utover flere aksjer det skal uansett være jevn og fin stigning basert på lønnsom drift, og da er det kjedelig å havne midt oppi en volkswagen skandale eller en aksje som har nådd formiddagsformen allerede og er klar for middagshvil.

Har selv satset på følgende selskaper i voksenporteføljen, men planen er å legge til flere selskaper etterhvert som jeg setter inn mer penger.

6 Likes

kommer etter deg når potensialet i funcom er tatt ut. Hvorfor har du ikke med amsc? @holmes

2 Likes

Hej! Är det någon här som kanske har North Energy aktier?

amsc følger jeg ikke med på, er den bra?

Er det “Funcom” Bagger ?

1 Like

Nei, det er ikke han :wink:

Er det ikke greit å ha feks Orkla, XXL, Europris, Mhg/diverse fiskeaksjer i en mer “voksen” portefølje, altså selskaper som de fleste av oss handler av?
Litt mindre risk og lavere avkastning.

1 Like

Skeptisk til fisk, men Orkla og xxl skal jeg føre opp på listen over kjøpskandidater

1 Like

Har sett at de betaler mye utbytte. Nok til å trigge meg :smiley:

1 Like

Sååååå episk

3 Likes

Filmen var episk på kino! Hadde ikke fått med meg noe om den fra før av. Det var et skikkelig friskt pust til sjangeren.

Elsker den filmen, hater at jeg ikke så den på kino

1 Like

Apropos frisk pust @Christian , var på kino i kveld og så “Logan”. Hadde 0 forventninger da jeg er drittlei superheltfilmer men denne kan jeg virkelig anbefale. Fikk litt sånn “Dark Knight” vibber - Batman ble kul igjen da de gjorde filmene mørkere og for et mer voksent publikum. Hugh Jackman gjør en enorm rolle i denne filmen :slight_smile:

2 Likes

Trodde et øyeblikk jeg skulle få logge på.

Se på det positive, dnb.no funker iallefall igjen.

1 Like