Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Det som er kult med Electrocompaniet er at de utvikler og produserer i Rogsland og eksporteres til bla Kina​:+1::grinning:

2 Likes

Hvor stort er rommet som dette skal stå i ? skal det være konevennlig?:wink:
Det som er kult med EC systemet er att forsterkeren er innebygd i den ene høytaleren og denne sender og styrer den andre høytaleren, Subben som kommer er trådløs så den kan du hjemme bort nesten hvor du vil.

Stue på ca 30-35 kvadrat tror jeg. Skal være ungkarsvennlig :smiling_imp::metal: har ikke kjerring for tida, bedre å få det i hus før jeg finner dame :grin: mer opptatt av kvalitet enn pris, til et visst punkt da.
Sett litt på hifi-klubben på nett, cerwin vega er jo rockehøyttalere som ser bra ut :+1:

På den neste dama? :joy:

4 Likes

Ja der henger vel ikke alltid pris og kvalitet sammen :joy::joy::joy:
Venter til jeg bikker 65-70 før jeg begynner å kjøpe kvinnfolk :joy::+1:

3 Likes

Fortsetter diskusjonen her, ettersom den egentlig har lite med Natto å gjøre

Tror du ikke Stillfront som har planlagt 5 lansering i juni har en bedre sjanse?

Det kan godt være! Jeg tror på begge to fremover, og jeg slang ut et forslag :slight_smile: Har tro på at Natto endelig kan få en fin reprising, det er uansett på overtid, og om de nå kan overbevise markedet om at farmasatsingen har en verdi er det virkelig gode sjanser til at vi kan få en skikkelig oppjustering av prisen. Vanskelig å vite om det kommer nå i juni, eller først etter sommeren, men ledelsen har flagget for at de vil være mer aktive med IR så kan ikke se bort fra mer info før sommerferien heller.

1 Like

Reiser bort i morra tidlig men vi kan ta en prat når jeg kommer hjem over helga Oili

1 Like

Høres bra ut! God langhelg! :smiley:

Jeg har ikke fulgt så mye med på cervin Vega i det siste, men sist jeg så på de hadde magneten blitt veldig mye mindre. Det var etter at de begynte å produseres i Kina, tror jeg.

Jeg er glad i Dali, har noen fra Mentor-serien. God lyd. Mentor har gått ut av produksjon. Jeg vil tro Rubicon og opticon er bra. Ellers har B&W mye bra.

Hvis du er litt handy kan du bygge høyttalere selv til en fornuftig pris. Jeg bygde de forrige, men de ble for store for kona. http://www.dynabel.no/selvbygg/hoyttalere-kit/kit-u-kabinett/gulvstaende/dynabel-2815r-hoyttalerkit-u-kabinett

Mye bra på hjemmebygde høyttalere ja, har en kompis som bygde selv før. Det var helt rå lyd! Ikke bare høyt og mye bass, men helt utrolig klart også!
Men jeg satser på ferdigbygget selv da :grin:

1 Like

@Halling jeg må tilføye at jeg er langt fra noen teknofreak, som trenger tilkobling til pad, smartphone osv. Vil ha noe som enkelt kobles til tv og dekoder osv :+1:

1 Like

Da ville jeg vurdert Sonos/Denon HEOS. En kabel + strøm er alt du trenger. Super lyd, men koster fort 20k+ for et system til 30kvm. Det fine er at du da er inne i multiroom og kan utvide med en høyttaler på badet, veranda, kjøkken osv.

1 Like

Ca 200 Nano altså? :sweat_smile: det går helt fint, har regnet med ca en sånn sum. Denon er jo kvalitet vet jeg. Så noen høyttalere som er så rå at jeg ikke trenger subwoofer. Størrelse spiller ingen rolle, litt store flotte høyttalerne er jo fine møbler :+1:

Det er IKKE Sonos du leter etter. Se på Focal Aria 906 eller Kef LS50. Begge fungerer fint med receiver til 10-15.000. Onkyo, Marantz.

Skal du ha aktiv høyttaler er det en som er overlegen alt annet, Devialet Phantom. https://swsg.no/devialet-phantom-tradlos-hoyttaler?gclid=CPib3__pjNQCFcfJsgodwfgCHw

2 Likes

Takker for tips! Skal sjekke opp litt, blir å bestille når jeg selger noen Nano. Må unne meg en sommergave :smiley:

Hi-Fi er interessant.
En forstår ikke hva god lyd er før en hører den.
For mange år siden(ca20???) skulle jeg kjøpe høyttalere og jobbet i Oslo.
Kommer en inn på feks Elkjøp så får en ikke røre noe, jeg kom inn i ei “sjappe” ikke veldig langt fra Oslo S. Der kom det en type: “Hør på dette”, jeg sa det er totalt uaktuelt for meg. “Bare prøv du, ta kontakt hvis du vil ha hjelp”… Det var et forsterkersett med bla monoblokker som kostet rund 500.000 kroner… Kult å få lytte da…

Så var jeg et annet sted, samme område, lå i 6-7 etasje tror jeg, der hadde de et par pyramide høyttalere, konstruert av en svenske som drev mest med PA, husker ikke navnet. De var koblet opp mot en rørforsterker og jeg lytta på jazz.
Det var en detaljrikdom ut av en annen verden, første gang jeg syntes høyttalere til 45000 ikke var så dyrt…

Jeg endte opp med med Castle, husker ikke modellen nå, men er utseendemessig lik denne, bare kirsebærtre:
https://witchdoctor.co.nz/index.php/2013/07/castle-acoustics-howard-s3-floorstanding-loudspeakers-review/

Her er hjemmesiden til Castle. Har en Sudgen 2x20 watt klasse A.
Men det brukes nesten aldri, dessverre…
Drømmen er å gå på plass platespilleren, har en Ariston som støver ned, kunne godt tenkt meg en Rega lignende sak…

3 Likes

Har du en soundgarden butikk i nærheten? Sier ikke att du skal kjøpe EC Living men gå inn å ta en lytt på hva disse er kapable for.
Du er inne for en STOR overaskelse.
Devialet Phantom er kongen blant aktive høyttalere men koster skjorta, du må jo ha to.
Men for en lyd, disse finner du også hos soundgarden.
Viss du er innom der får du lyttet til de nye Monitor audio seriene du får de i forskjellige prisklasser og de har kommet meget bra ut i test. Bare pass på å velde en varmtlydende reciver typ Yamaha disse er meget bra og har stort sett blitt årets produkt i lyd og bilde i forskjellige prisklasser.
Har selv en 15 tommer sub i platinumserien til Monitor, vi snakker jordsjelv…
Det fine er att både silver og gold serien deres låter som ei kule. Gold er litt dyre da…
Gå inn på hjemmesiden til Soundgarden og les litt på disse der ser du att mange av dem er testvinnere.

2 Likes

Bor jo i Finnmark, her må vi ta reinslede i 8 timer for å komme til butikken :joy:
Neida, men her er ikke sånne butikker, må nok til Nordens Paris, Tromsø for sånt :slight_smile:

3 Likes

Anbefale Dali Opticon Gulv og Denon X7200 kanskje. Da kan du supplere med bak og center etterhvert, da havner du på 30-40.000, men fy faen det låter sweet. Denne recieveren klarte nettopp min sønn på 2,9 år å koble iPaden til over AirPlay (nå as we speak) Haha! Artig samme treff. Kabler trenger du ikke bruke penger på - 20m 2.5kvadrat fra Clas Ohlson er mer enn godt nok.

1 Like