Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Regna med den kom :slight_smile:
Var faktisk ikke mulig å betale mere enn det som var forhåndsavtalt\bestemt. Alt skjer jo via appen. Akkurat det er litt teit.

1 Like

Stemmer, Men det var vesentlig forskjell med og uten AC, tror det var vinduet som hadde liten forskjell.

Stemmer. De testa først med computermåling og den sa AC på og vindu lukket var best, men de kom frem til at det ikke ble riktig måling (måler bare luftgjennomstrømning i motoren i et simulert optimalt forhold).
Så testa de like mye bensin på tanken med og uten AC. Uten AC (med vinduer åpne) kom de 30 runder ekstra rundt banen. (eller omlag 15% lengere)


Trodde virkelig ikke det var så mye!

3 Likes

Såpass, da huska jeg helt feil da! Bra jeg ikke var for påståelig da :joy:

1 Like

Han her har forstått det:

Fortsetter det her, i stedet for teknisk analysetråden:

Hvorfor gidder du å komme med innlegg som det? Er ikke så veldig nyttig for de som er interessert i teknisk analyse? Hvis du absolutt ikke ser poenget, med teknisk analyse, så kan du sette tråden som dempet:
image

5 Likes

Er redd for dette i ett forum som dette som har mange mennesker som følger Funcom:

Teknisk analyse kan bli en selvoppfyllende profeti. Når mange investorer, som bruker lignende verktøy og følger de samme konseptene, lager tilbud og etterspørsel, kan dette føre til at prisene beveger seg i den forutsagte retningen.

På bekostning av vettug verdering av aksjen

3 Likes

Jepp, det er derfor jeg skriver om fundamentale analyser i dertil egnede tråder. Det hadde vært bra irriterende med folk som lagde poster med «whatever» der, fordi de handlet etter teknisk analyse.

3 Likes

Ikke lett å velge miljøvennlig :roll_eyes:

4 Likes

Det med AC av stemmer som Evilfreud sier. Den “stjeler” krefter fra motoren som igjen øker drivstoff forbruket. Derfor finner en heller ikke AC i rallybilene til Mikkelsen, Østberg og Solberg for å nevne noen. De hadde da kjørt rundt med en lite konkurranse dyktig bil.

Japp, det var jo det mythbusters også kom frem til.
På rallybiler tipper jeg det i tillegg har med vekt å gjøre. De lopper den vel (eller ikke bygger inn) alt som er “unødvendig” som kan spare noen gram. De sitter jo i prinsippet oppi en stor motor :slight_smile:

Det har du helt rett i☺Da Petter Solberg vant sin første seier i en WRC runde tok han ut reserve hjulet før siste etappe for å gjøre bilen enda lettere.

Klarte å overse mythbusters innlegget ditt da jeg var på mobil i sted. Trenger visst briller:slightly_smiling_face:

1 Like

NSB skulle vel starte nytt programkonsept på TV nå i høst? “Skal vi stanse?” :stuck_out_tongue:

5 Likes

Har til gode å oppleve en uke uten problemer…

1 Like

Helt sikkert, og det er en av årsakene til at det er smart å ta det i hvert fall litt seriøst.

1 Like

Teknisk analyse er jo en analyse av flokkmentalitet, men det høres ikke like proft ut. :smiley:

8 Likes

Lurer på at folk presses på aksjefinansieringens belåning om dagen. EK verdier presset til salg.
Har selv under 10% av NTF verdiene plassert med slikt lån, men er av blant annet Funcom i dag begynt å bli presset selv nå.

  • Ser jeg er noe upresis. Selve kontoen med belåning har belånt opp 50% fra innskutt kapital. Det representerer lite av min totalbeholdning(lånet er rundt 7% av min totalbeholdning) pga flere meglere jeg benytter. Men har altså i dag måtte føre over kontanter for å redusere i lånet for å unngå å bli tvunget til salg på dette nivået. Jeg er brukbart forberedt på dette, men tenker kanskje der er mange som ikke er det.

Hver eneste gang det skjer reduksjoner i tillatt belåning på folkeaksjene ser man jo st kursen raser intradag og mer, så er garantert mange som har et helt bevisstløst forhold til dette

4 Likes

Ingen ting slår Richard Hammond gjennom ørkenen i Mercedesen uten dører :joy:

1 Like

@pdx need chat tokens

2 Likes