Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Solon Eiendom (SOLON)

Hva tror dere om Solon fremover? Dratt ut mye tid i emisjoner osv i desember og januar, men slik jeg har forstått det sitter de på en del store tomter og byggeprosjekt fremover.

Det blir kanskje litt fokus på verdier i tomter etc… med Q4 som kommer 28 februar. Skulle gjerne sett en spleis nå som trykkingen av aksjer er ferdig.

Kjøpte 15K her om dagen, vil først se hvor dette bærer hen før jeg evt laster opp mer. Vil ikke ha unødvendig store tap. Tror dette kan bli bra på sikt, med tanke på hvordan situasjonen i eiendomsmarkedet er nå om dagen. De bygger jo som besatt for å lette på trykket i Oslo f.eks.

Blir spennende å se hva som skjer :slight_smile:

Enig i eiendomsmarkedet p.d.d, spesielt på østlandet/oslo området. Hadde det vært andre plasser i Norge hadde det ikke vært like interessant.

Men hva er tankene omkring at Spetalen er ute av aksjen? Mange jeg har sett mener at når han trekker seg ut er det bare å følge etter da han har hentet det han vil av aksjen. Men har ikke vært i gamet lenge nok til å vite hva noe slikt kan utgjøre for selve selskapet.

kjøpt en god del av denne aksjene idag, ser på prosjektene de har og syntes prisen på 0,13 ser rimelig ut, Selvaag har verdi på 3x mer, men Solon har mer luxeriøse etter min mening med design, ulempen er at de drar med bionor pharma prosjektet de holdt på med angående aids medisin.

Men syntes at prisen er riktig nå med å komme inn. Forventer ikke mye gevinst i år da. Men snart prosjektene starter å bli klare begynner de å bli mer lukrativ å eie vil jeg anta.

Laveste emisjon i gamle BIONOR var med Spetalen og co. på 10 øre, totalt 1,05 mrd aksjer. Ellers var det på 15 øre at Voldberg fikk aksjer og nye friske penger ble hentet inn for SOLON-kjøpet.

Gamle Bionor ble priset til praktisk talt null i dumpingemisjonen på 10 øre, så dette er snakk om nåvurdering på SOLON som case. Gjennomsnittlig inngang for dagens eiere er 14.5 øre, mot sluttkurs på 13 øre er det nå en rabatt på 9%.

Så enten er ikke en krone hentet inn i emisjon verdt en krone nå, eller så var Solon overpriset, eller så er det en grei mulighet. Jeg tenker at Spetalen ordnet en grei deal med Voldberg, og at Voldberg godtok en fair pris siden han fikk en snarvei inn på børs.

1 Like

Hvorfor og hvordan er Solon knyttet til bionor, og stemmer det at bionor er et tapsprosjekt og at solon må betale utgiftene der?

Bionor har kjøpt alle aksjene i Solon (som ikke var notert) og så byttet Bionor navn til Solon. Det logiske er vel at steg 2 er å selge restene av gamle Bionor til høystbydene.

De har et selskap som sansynligvis børsnoteres under bionor navnet.

På Axess eller Merkur kanskje da? Veldig rart om Solon skal styre med dette eierskapet i biotek uansett.

(Oslo, Norway, 2 March 2017) Solon Eiendom ASA Chairman of the Board Simen
Thorsen (through his wholly owned company Hortulan AS) has today
bought 74,000,000 shares in Solon Eiendom ASA at a price of NOK 0.13.

Innsidekjøp på 80 millioner aksjer totalt siste dagene. Ser ut som dette blir en av få aksjer som ikke synker i påvente av reverse split.

1 Like

Jeg kjøpte litt Solon i dag på 0,13, siden det har vært en del innsidekjøp i det siste, og volumet har økt litt. Har nå snitt på 0,15.

1 Like

Er det noe nytt om Bionor delen? Bionor er spennende, men pakket inn i eksponering mot boligmarkedet i Oslo blir det litt for risikabelt :joy:

Ikke helt riktig. De har prosjekter på Nesodden, Lier, Ski og Jessheim også :joy:

1 Like

Jeg har ikke fulgt med så mye i det siste. Jeg ser mest på dette som en mulighet til å komme ut i pluss

1 Like

Solon Eiendom ASA : Annual general meeting held 23 May 2017.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428020

Solon Eiendom ASA : Sale of non-core assets and Bionor Pharma update.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428077

Solon Eiendom ASA : Invitation to presentation of first quarter 2017 results.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428013

Solon Eiendom Q3 - 2017
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=438234

Nærmer seg første salgstrinn av Magasinparken Ski, desember 2017.
Blir spennende å se hvordan dette blir mottatt.

Magasinparken Ski på finn.no