Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Noen som er inni sølv om dagen?

https://www.clivemaund.com/article.php?id=5084

"Many silver investors are manic-depressive and fanatical, which is a reality that we can turn to our advantage, for if we can figure when they are just starting to emerge from the depths of despair, it is the time to move into the sector in a big way…

It is thus most illuminating to observe a long-term 20-year chart of the silver to gold ratio, on which we see that the rare occasions on which it has dropped to the sort of extremely low levels it is now at, have always preceded a major sector bullmarket… "

1 Like

har ca. 7% i fysisk beholdning av både gull og sølv.

noen ganger kan en spørre seg hvorfor,men dette er mer en sikring ,om ting skulle gå skjeis i løpet av min levetid.

men ingen panikk eller dommedagsprofetier fra meg sådan…:sweat_smile:

4 Likes

Sølv selges også som tracker-sertifikat gjennom Nordnet på samme måte som gull, Silver S

https://www.nordnet.no/market/other-certificates/16102729-silver-s

Fra Martin hos Goldsource:

"Dagens sølvpris hører ingen steder hjemme"

Sølv i dollar er billigere nå, selv etter at gullprisen har brutt ut av sin seks år lange trading range, enn i mars i år. Her er noe riv ruskende galt.

Sølvprisen har virkelig ikke respondert på de siste ukenes rally i gull. En mer normal sølvpris, med en ratio på 70 til gull, skulle antyde en pris på 20 dollar, eller omtrent 170 kroner. Det burde ikke være et urealistisk mål for 2019 heller.

2 Likes

Her vil jeg anbefale alle å sette seg nøye inn i produktdetaljene og spørre seg om det er den risikoprofilen man er ute etter. Etter å ha lest faktabladet for sertifikatet fra SEB så er mye fortsatt uklart. Står ikke hvor mye giring og hvilket nivå stoppen er satt på.

Underliggende: COMEX - SILVER (USD)
 Objektivet er å investere i et sertifikat som vil gi deg høy giring.
 Avkastningen på investeringen avhenger av utviklingen på underliggende.
 Prisen på sertifikatet følger utviklingen til underliggende. Det betyr at prisen på sertifikatet øker når
prisen på underliggende øker og minker når prisen på underliggende minker.
 Dersom prisen på det underliggende aktiva/eiendel er på eller lavere enn gjeldende stop-loss nivå,
vil sertifikatet innløses, og noe eller hele det investerte beløpet vil gå tapt. Stop-loss nivået og
finansieringsnivået vil bli justert på daglig basis.

Dette produktet SILVER S er rettet mot private investorer som er interessert i økt deltakelse, . SILVER S
er et produkt forAvanserte investorer med god kunnskap og/eller erfaring med finansielle produkter.
Investoren må ha økonomisk anledning til å absorbere tap utover investert beløp og setter ingen vekt på
kapitalbeskyttelse. På en risk skala fra 1 (aksjeorientert; meget lav avkastning) til 7 (meget stor risk
toleranse; høyeste avkastning). ProduktetSILVER S faller innunder risk kategori 7

Det norske faktabladet er ikke så bra, bedre å sjekke original. Helt ok produkt med 1:1 gearing. Men alle ETNer er ganske risikofylte siden du stiller svakt ved konkurs. SEB er vel ikke veldig utsatt for konkurs på kort sikt dog.

https://seb.se/pow/BorsFinans/int/1500/int1576.aspx?P1=SE0003883321&P2=&P3=Nms&P4=0&P5=&P6=&P7=0&P8=

3 Likes

Takk. Det ga et annet inntrykk ja.

Bra fart i sølv i dag. Over 3% opp.

Ja, sølv kan komme sterkt fremover!

Sølvet gjorde det jækla bra etter 2008 og frem mot 2012

image

1 Like

Nå skal alle ha sølv

1 Like

Kommer nok til å begynne å posisjonere meg i sølv fremover. :2nd_place_medal:

2 Likes

Basert på TA eller det fundamentale for sølv?

Først og fremst TA, og at sølvet historisk følger gullet men med høyere utslag opp og ned. Har fundamental tro på “gull”, men samtidig kan man potensielt få enda bedre avkastning på sølv. Planen er å eie både gull og sølv.

1 Like

Rundt 16.5 tenker jeg kan være en OK inngang

1 Like

Spennende analyse, har begynt å posisjonere meg her

https://finance.yahoo.com/news/gold-price-forecast-next-leg-180633325.html

6 Likes

Ser bra ut dette :+1: Er greit lastet i sølv

2 Likes

Kjøpte litt Mars 1950 calls, dei gjekk i taket etter få minutt.:ok_hand:

2 Likes

2 Likes

Plattform bruker du ?

Dette var frå IG.
Fint for OTM yolo opsjoner :slight_smile:

1 Like