Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sølv som investering 🥈

Et greit sted å begynne kan være å se hva det sølvfondet sitter med

Screenshot 2020-05-15 09.25.06

Perfekt. Takk.

Et lite rykk opp i dag

Fulgt med på kursen idag.
Nå er ikke jeg noen ekspert, men den virker veldig sterk.

Endte opp med å kjøpe litt i Alexco, axu. Så får vi se hvordan det går.

1 Like

Hmm… Har ett par mynter liggende, kjøpt for ett par år siden bare for moro :slight_smile: Greit å se at de har doblet seg i verdi :slight_smile:

2 Likes

Velkommen ombord THE SILVER BULLET TRAIN

2 Likes

Sølvfondet jeg sitter med steg nesten 10% på fredag, blir det samme idag? :chart_with_upwards_trend:

Screenshot 2020-05-18 13.37.21

1 Like

5 Likes

@holmes

fra 24:30

1 Like

Den vektingen som jeg har hatt nå er 25% sølv, 25% bear, 50% gull, jeg tror alle disse vil gå i pluss, men jeg liker også kombinasjonen av at helheten kan gå bra i både bull og bear scenario for økonomien, får vi en sterk utvikling i økonomien nå og samtidig med den økende pengemengden vil jo bear kunne gå dårlig, men sølv kan gå 5-10 ganger i det scenarioet, gull kan gå bra i begge scenarioene, mens bear vil hjelpe dersom får en dyp resesjon / depresjon.

4 Likes

Omrokkerte litt.
Har coeur, hochschild, yamana.

Blir spennende fremover.

1 Like
2 Likes

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/05/22/auag-silver-bullet-a-metallfonder-i-topp-senaste-manaden-auag-silver-bullet-i-absoluta-toppen.html

Hadde ikke Nordnet et bra derivat mot sølv? Noe tilsvarende det som heter Guld

Noen som eier fysisk sølv her? Sølvmynter eller sølvbarrer?

Jeg har masse sølvmynter av ymse slag (1 oz- 1 kg, div. lunar serier, marvel etc.).
De har nok steget en del, men stress å selge, og jeg er ikke noen typiske samler heller. Sølvbarrer og rounds er dumt å kjøpe for du må betale mva. Sølvmynter som er legal tender, er fritatt for mva.
Hvis du skal kjøpe fysisk, er det enkleste å kjøpe feks ruller med veldig lett omsettlige mynter som Maple Leaf, Eagles, Philharmoniker, som det er et marked for også i Norge. Å kjøpe i Norge blir veldig dyrt, da feks Tavex tar ekstrem premie over spot. Feks musens år Perth Mint koster 598,-, men 33 USD hos APMEX. Det billigste stedet jeg har sett er https://www.lpm.hk/silver/hot-items.html, feks er musens år 24 USD, men har aldri kjøpt der selv. Tror dog de sender til Norge og at de er seriøse.

1 Like

Takk for svar. Har en liten samling selv. Planen er å stacke litt hver mnd :slight_smile:

Virker som de har denne

BULL SOLV X1 NORDNET

1 Like

Brudd opp :chart_with_upwards_trend:

1 Like