Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sommer 18

Folkens folkens folkens, sommeren er rundt hjørnet. Legg in deres mål og ønsker om Sommer 2018 så tar vi oss dit sammen! Selvfølgelig havner denne under tema Privatøkonomi, fordi dette blir en investering i helsen! Det er helt grei att våre lommebøker blir fetere og fetere, men ikke midjemåttet vårt!

Jag begynner!

Som noen av dere vet er jag stort fan av statistikk. Og min teori om mat, vekt nedgang, aksjer, og livet generellt er basert på data og statistikk.

Status per dags dato: 93 kg
Mål: 86 kg

Ukentlig kalori inntak settes til 18.500 med daglig inntak på ~2642 kcal.
Det er mitt ukentlige target jag skal nå og ikke daglig, så daglig kan skifte litt.
Beregnet vekt nedgang er 0.5% - 0.7% per uke.

4 Likes

Jeg har en ganske “fin” vekt; har alltids vært aktiv på tur og ski fronten og dels aktiv på treningsstudioer litt sånn hyppig her og der… For noen måneder siden tok jeg BRAT-kortet (sportsklatring) og har nå nylig begynt å mestre ruter med vanskelighetsgrad 6-, og på gode dager 6. Dette har jo gitt meg kick til å trene meg opp til mer utfordrende ruter, både inne og ute!

Målet mitt for sommeren var rippet overkropp, six-pack tendenser og klare å mestre ruter med 7- til 7! :rofl::rofl::rofl:

Om jeg klarer det, er en annen sak. Men det er i hvert fall målet! :smiley:
Lykke til @babyrage og til andre som evt har sommermål for 2018!

3 Likes

Målet mitt før vinteren er over er å komme meg opp på Store Ble som er en topp på 1342moh, 45min kjøring og 8km på ski hjemmefra.

Bonusmål: komme meg opp på en 2000-meter i Jotunheimen, men tror nå det blir et mål for 2019. Er ikke god nok til å stå bratt nedover enda.

2 Likes

Du kommer nok til å nå målet ditt med ett lite kalori underskudd hver dag @babyrage

Kan være lurt å ta en dag i uken med overskudd slik at kroppen ikke går i sparemodus. Så kallet “cheat meal”

Hørt mye bra om 5/2 dietten også. Selv er jeg for tiden på ett lite kalori overskudd, for å øke vekten og muskelmassen med ett par kg før sommeren :muscle:

Driver forøvrig med fasting, altså at jeg bare spiser 8t om dagen og har 16t faste. Dette fungerer veldig bra sammen med mine trenings resultater, så det anbefales.

2 Likes

Dette ble helt feil :joy: Ute på kveldstur å må sjekke Tekinvest med jevne mellomrom. Innlegget skulle vært i tråden med spørsmål til Funcom :rofl:

1 Like