Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Songa Offshore - dagens beste aksjetips?

Noen her inne som vurderer å benytte seg av muligheten som er beskrevet på http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/08/Dagens-beste-aksjetips-10.000-kroner-ligger-paa-gata

Tenker litt på det. Må i så fall overføre penger i dag slik at jeg kan handle i morgen. Men vet ikke helt om jeg ønsker å binde såpass penger fram til neste år. Er selvsagt en liten risiko for at ting ikke går som forventet også.

Interessant!

Om det går igjennom på generalforsamling, så pleier kursen å legge seg max 1% fra salgsum, så da kan du få nesten hele avkastningen i november … vil jeg tro?

1 Like

Eller er det han som selger sine 2631 aksjer allerede?:joy:

1 Like

Virker som en interessant deal, men etter å ha tenkt meg litt om så velger jeg å avvente inntil videre. Har egentlig nok midler plassert i markedet om dagen og ønsker ikke å binde opp ytterligere 110 KNOK fram til november/tidlig neste år.

Skulle jeg plassert 110 KNOK i dag så ville jeg kanskje investert i noe annet spennende, f.eks. øke beholdningen min i Axactor (AXA).

Velger å overvåke Songa Offshore og Transocean utover høsten. Hvis kursen fortsatt er lav og det ikke foreligger noen hindringer for oppkjøpet så er det mulig jeg hopper på dealen seinere i høst.

Det er liksom greia da. Man må låse pengene i 6 mnd. men får en garantert avkastning. Er nok en bra deal, men så er spm. om man ikke klarer større avkastning selv i samme periode. Hvis en mener en klarer det, så bør en jo ikke ta dealen… :slight_smile:

1 Like