Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sparebanken Vest (SVEG)

Noen tanker om denne

Kapitalutvidelse via Norne:
https://norne.no/sparebankenvest/

https://www.oslobors.no/markedsaktivitet/#/details/SVEG.OSE/overview

Sparebanken Vest (SVEG) er landets tredje største og nest eldste bank, med en forvaltningskapital på 199 mrd og 727 årsverk per tredje kvartal 2019. Hovedkontoret ligger i Bergen. Banken betjener personmarked, næringsliv og offentlig sektor i Hordaland, Rogaland og Sogn og Fjordane.

Virker nice.

Also.

Fantastisk engasjert banksjef som en bør følge på linkedin.

Ekstremt opptatt av å ha en kraftfull IT-avdeling.

Veldig engasjert i fintech klyngen i bergen.

Kapitalutvidelse på gang nå

3 Likes

Fin type!:muscle:

1 Like

Er kunde her (flyttet boliglånet i fjor og fikk knallbra rente). Får 8k i kundeutbytte neste år. Takk for tips, tenker å kjøpe litt her selv.

1 Like

Kjøper nok jeg også👍

Kundeutbytte er kanonbra! Jeg er i Sparebank 1 SR-bank fortsatt - eneste de kan tilby er billige billetter til Kongeparken🤣

1 Like

Jeg har også Sparebank-1, bruker den til lønnskonto, var herfra vi flyttet boliglånet.
Nå er jeg såpass fornøyd med Sparebanken Vest at jeg vurderer å ha alt hos dem :slightly_smiling_face:

1 Like

Eier endel aksjer her. Høy andel private boliglånskunder, ROE på 12-13, P/B: 1, fremoverlent og innovativ bank. Bygger moat iform av kundeutbytte. Bruk nedslaget grunnfondsandeler i desember til å kjøpe. Ingen grunn til at SVEG ikke skal prises likt som SR og MING. :ok_hand:

2 Likes

Hvis du er i SR Bank og savner kundeutbytte så har du gjerne kikket på Sandnes Sparebank. Hva er din vurdering på de?

SVEG er jeg litt usikker på pga Bulder og vekstambisjonene. Det vil nok gå utover utbyttet til ek-holderne

1 Like

Ja, Sandnes Sparebank har også det👍 Var i kontakt med de for 1 år siden. Har en spesial deal i SR-bank på hus og hytte som ingen har greid å slå til nå.

Vurderer å kjøpe litt i Sandnes Sparebank aksjen, de har utbytte på 5kr/aksje - som er bra for meg som er langsiktig👍

Jeg er litt skeptisk til bank pga (sannsynlig) rentebane og marginpress

Ser de skal ha litt infomøter, jeg tenker faktisk jeg stikker på det.

Gir dere en oppdatering.

5 Likes

Det at de gir kundeutbytte er ikke det et tegn på at de tar for høye renter på lån?

Det blir vel bare en ekstra binding mot kunde som skal hindre deg å skifte bank

Samme her, Stvg på torsdag.

image

3 Likes

Hvor får man tatt ut slike oversikter?

Jeg får de av Pareto.

Jeg fant det her:

1 Like
4 Likes

Hehe, kjerpeseth er sykt høy

1 Like