Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Spillaksjer generell diskusjon

Usikker her selv. Skal man kjøpe sf eller embrac? Begynt så smått med embrac men ikke sikker.

Disse to er spillaksjene jeg tror rekylen kommer fortest i.

Mobilspill er kanskje mer for folk i farta og mer konsoll pc for de som er hjemme tenkte jeg

Jeg ville sagt at man kjøper begge :wink: SF kommer jo med spillertall for Q1 i begynnelsen av april så da ser man iallfall utviklingen på spillere/spilletid.

Fikk dette fra Azerion :

World traffic on our game HABBO HOTEL:

Daily active users between 25 feb and 15 March an increase of traffic over 57,1%
Gameplays between 25 feb and 15 March an increase of traffic over 38,3%

1 Like

Stillfront virker jo smart, men hva med embracer. Mye av veksten deres er jo basert på M&A, vil ikke denne aktiviteten roe seg fremover, om denne situasjonen blir vedvarende?

Stillfront gjøre M&A de også. Noen var helt enorme.

2 Likes

Mye av veksten til SF er jo også M&A :slight_smile: Klart det er nok ganske utfordrende å lete etter nye targets nå men Lars W. sa vel at de hadde lagt en del ting på hyllen den siste måneden før de kjøpte Saber. Embracer har ofte kjøpt studioer de har hatt relasjoner med lenge så det gjør jo ting litt enklere.

Ja begynte å tenke på det etter jeg skrev posten, men så at de ikke er like stivt priset som embracer på nøkkeltall (om nordnet er korrekt da).

Tørr ikke vurdere noen av de nå pga valutarisken :confused:

Jeg har faktisk mye cash i SEK så det gjør ting litt enklere :slight_smile:

4 Likes
1 Like

Nice, godt å få data på det vi forventet. At fysiske spill øker så drastisk kan være pga allerede veldig lave salgstall + flaskehals på internett når alle skal logge på.
Beholder mine Remedy aksjer.

1 Like
1 Like

Embracer hadde en update til markedet i dag og sa følgende om M&A :

•High activity within M&A
•Several ongoing M&A discussions, high interest post Saber announcement

2 Likes

Se der ja. Kult å se at Saber oppkjøpet gav mer interesse!

1 Like

Her er en artikkel som igjen bekrefter hvorfor spill-aksjer er noe av det tryggeste man kan ha av aksjer for tida (når man tenker på det fundamentale):

2 Likes

Den vanlige pubturen med gode venner har blitt erstattet med gaming og øl.
Igår var det Civilization og noe godt å drikke , spørs om jeg ikke ofret noen vennskap igår da jeg vant. Tiden vil vise :sweat_smile:

1 Like

Det er fantastiske tider stort sett i alle spillaksjer for tiden. I etterpåklokskapens lys skulle man ha kjøpt i midten av mars eller når den svenske stjerneforvalter’n kom med sin spådom om spillaksjer. Jeg var litt sent ute, men porteføljen min er på ATH, men jeg er kun i biotech og spill.

Er det noen her som har prøvd seg på spillaksjer utenfor norden? Følger de samme tradingmønstret med pump før release og dump etter release som man kjenner igjen i funcom og andre nordiske spillaksjer?

Jeg har kjøpt poster i activision,take two, focus home og dont nod men har ikke fulgt så nøye på de. Det jeg vet er at alle er opp :wink:

1 Like

Sjekket raskt disse mtp kursutviklingen og de er 30% opp sånn ca på en måned. Det unike med Sverige spesielt er vel hvor populært spillaksjer er. Helt annet marked for dem der ift de andre nordiske landene.
Og andre spill-selskaper blir jo også plukket opp av svenske sf og embrac f.eks.

Kjøpte og solgte noen aksjer i cd projekt red for 3ish år siden, skulle visst beholdt dem. :grimacing:

1 Like