Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Var vel planen?

Har ingen hensikt i å rakke ned på teknisk analyse selv om du synes det er piss, eller i dette tilfellet indikerer en annen retning enn hva som hadde vært å foretrekke for deg. De formasjonene jeg finner er 100% objektive, og har derfor aldri en agenda for de jeg publiserer. Analysene deles kun når jeg har funnet tydelige tegn på aksjens bevegelser, slik at folk kan være litt mer obs på visse nivåer, eller selvfølgelig bare ignorere innlegget om ønskelig.

Du synes det er piss, jeg har brukt det aktivt i 8-9 år og mener det motsatte.

3 Likes

Hvis du ser veien bak deg er en humpette grusvei med mye grantrær på ene siden, og jorder på andre siden, så er det ganske sansynlig veien forran deg er ganske lik. Det garanterer ikke at du plutselig kan være på en 4felts motorvei eller smelle rett inn i en fjellvegg… Men det gir deg en indikasjon på hva du “”""“muligens”"""" kan forvente å se forran deg… Er min personlige mening om hvordan ta fungerer… U have to understand where u have been, to know where u are heading.

…kanskje ikke hvis du visste at de som lagde veien videre gjorde det på bakgrunn av faste regler etter hvordan veien var frem til der du er :wink:

Edit: …eller som @jonatooth akkurat skrev :slight_smile:

1 Like

Ikke stort som er endret annet enn at jeg ikke la ved støttenivå I den mindre trendkanalen og heller lagt til støtte på den større formasjonen da den må brytes først ved et eventuelt brudd ned.

1 Like

Er det volum som avgjør hvilke av toppene i den nedadgående trenden du benytter for å tegne linjen i den nedadgående kilen?

Hvorfor ikke benytte toppunktene i januar og februar som vel ville medført et etablert brudd opp pr i dag?

Volum vil variere, men avta gjennom formasjonen. Ved brudd skal volum være vesentlig høyere en snittet.

1 Like

Det morsomme er at i chartet til @Bullishproof så har han tegnet inn en falling wedge som er en bullish formasjon. Han har bare ikke sagt det eksplisitt. Du kan ta en tur til teknisk-analysetråden for å se på mine litt klumsete forsøk på å forstå hvordan han kom fram til chartet og hva det betyr.

Han har en ganske lang historie for å treffe bra med teknisk analyse. Tilbake til TSW-dagene og Funcominvestor-forumet. :slight_smile:

Starbreeze faller pga. fundamentale forhold. Om 2 uker kan man bruke TA.

Du antyder jo på en måte nå at bunnen er bak oss og at det nå har “snudd” og at vi vil få en ny stigende trend fremover (dvs en Teknisk Analyse) eller leser jeg for mye inn i postene dine?

Det fundamentale vinner til slutt, men kan jo være feilpriset den ene eller andre veien under lang tid, eller mener du at selskapet alltid er korrekt priset?

1 Like

Har sagt det ganske mange ganger, men det er kvartalsrapporter som er det fundamentale dessverre.

Ding!

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170427.Cision.20170427:BIT:5381:0

Tldr; 4 nye opplevelser til VR.

1 Like