Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Zzzzz… ok…

Hmmm… Noen som tenker at det er dumt at TWD kommer ut mer eller mindre samtidig med flere andre Zombie Splats… Dead Island 2, Dying Light… Skummelt at alle skal gjøre det same liksom?

TWD kommer først av de spillene så ser ikke helt problemet :wink:

Dead Island 2 er ute om 1.5 år sies det… Blir ikke det midt i TWD release?

Det ble vel sagt før de kvittet seg med Yager ?

TWD kommer H2 2016 dersom ingen forsinkelser… Tror nok at dersom du/vi er litt realistisk så skjønner du at de muligens sikter seg inn på Julemarkedet 2016… Dead Island 2 ble sagt Juni i år at var 1.5 år unna release… Altså igjen Jula 2016… Dette er i min bok det man kaller samtidig launch… Og på toppen av dette har vi Dying Light… Som og kommer ut i same tidsrom (må sjekke mer på akkurat tidsrom)… Kvaliteten er AWESOME på Dying Light ifølge gaming bloggere… Her tror jeg det blir uønsket konkuranse for SB. Blir ikke like morsomt å kjøre salg på Steam som en i flokken av Zombie spill nettopp utgitt.

Tror ikke du ser DL2 med det første. Fra 23. mars 2015 :

@clintymason Dying Light 2 is far off. We are still concentraiting DL. There’s still lot’s to come. You won’t be bored for a while.”

DL 2 ja… Trodde det var mer i loopen her…?

Kan jeg gi et velmenende råd?

Ja…

Vel… Da blir det at dere i det minste sprer risikoen litt over flere selskap. Man trenger ikke gå All inn i StarBreeze. Slik det ser ut i nær rapport fremtid så ville jeg solgt i dag og heller satt aksjen i noe som har fått litt mer juling enn StarBreeze. Noe som ikke er så jævlig høyt priset.

Jeg var litt i samme situasjon som deg med funcom-aksjen en aksje som jeg i perioder har vært håpløs optimist i. Rådet fikk jeg av en megler som forstod problemet med å selge en aksje man tror veldig godt på. Selg minst 50% sa han.

Det er klart at du har tjent grovt på STAR, men du kunne ha tjent svært mye mer hvis du solgte litt på toppene og kjøpte tilbake på bunnene. Du vet bedre enn de fleste hvordan denne aksjen oppfører seg så det er ikke kunnskapen det skorter på.

Se f.eks. på Gordon som har tjent en formue på å time salgene/kjøpene sine i Funcom riktig.

De fleste er i aksje-markedet for å tjene mest mulig penger med den risiko-profilen man velger.

Nåja… Har hatt noen -er jeg godt kunne vært foruten… MEN ja, hadde jeg ikke solgt på toppene og aldri kapitulert av stolthet… Vel da hadde jeg selvfølgelig ikke hatt en finfin + i dag (og nå tenker jeg lansiktig som over de siste 4 år). Viktig å også sikre gevinster i ny og ned… Selv om man ikke traff toppen.

Mitt mantra har blitt, at det å selge er 10 ganger vanskelig enn å plukke bunnen.

6 Likes

For meg virker det som at du håper at noen skal kjøpe opp StarBreeze kursen for deg :stuck_out_tongue:
Vel, ikke hold pusten, for jeg tror de fleste ser av trenden hvor det bærer…

Det tror jeg er det smarteste du har sagt her på forumet over de siste hva er det, 3-4 årene?

1 Like

Så det plager deg litt ? :stuck_out_tongue:

2 Likes