Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Ingen regel uten unntak. Payday2 ble en enorm suksess og dette kunne investorene se selv med å følge bestselger-lista på steam og få seg et overtak på markedet.

Øke mer i STAR nå på dette kursnivået? Tviler, her trengs det noen solide nyheter så som release datoer etc. Hvis ikke, faller den fort tilbake igjen. Kortsiktig trading er et alternativ med sell on news-strategi.

Selvfølgelig skulle den krakke la oss si 50% kan det være muligheten man trenger for å laste opp blytungt og sitte muse-stille i en lengre periode mens man venter på TWD.

2 Likes

Det kommer jo en release dato for TWD, det er jo bare et spørsmål om tid. Å kjøpe etter den triggeren ser jeg ikke helt poenget med, da ender du jo opp med å løpe etter markedet. Ta Funcom, riktig kjøpstidspunkt der var når de sa de hadde fått Conan IP-en (kurs 1kr), ikke når de annonserte spillet (kurs 2kr). Det var jo bare et tidsspørsmål om når de kom til å annonsere spillet.

… burde definitivt ha fulgt bedre med på Starbreeze, nå vet jeg faktisk ikke i hvilken periode de har sagt TWD skal lanseres i lenger. Noen som husker det?

Hva skal til for at det skjer? Jeg tror ikke et elendig kvartal holder, det må være at de f.eks lanserer Geminose, som så ikke selger.

Utsettelse av RAID og Geminose i et år kan få aksjen til å krakke, men neppe 50%. 20-30% fall er kanskje det man kan “håpe” på.

STAR er planlagt å bli min hovedsatsing i årene fremover og derfor er jeg inne med en passe stor post i tilfelle den skulle gå til himmels før jeg er full-lasta (tvilsomt).

1 Like

Hvor stor prosent av porteføljen din har du i Starbreeze?

12.5 % for øyeblikket. Begynner å bli lei, men holder ut.

3 Likes

To
maximize the new opportunities, Starbreeze, 505 Games and Skybound have decided
to release the game in all markets during the second half of 2017. The partners
are convinced this will pave the way to success, maximize revenues and cement it
as a tent pole product for the next decade to come.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160121.GlobeNewswire.1980324

2 Likes

Takk @Alex!

Det er altså ikke noen fare for at det kommer noen lanseringsdato for TWD med det første med andre ord. Det kan jo fort gå et år og mer til før man hører noe.

1 Like

Håper vi får litt mer informasjon i rapporten, jeg vil gjerne høre mer om hvordan det går med Geminose og Asia/mobil satsning for PD2 mm.

3 Likes

Årsrapport

https://cns.omxgroup.com/cds/DisclosureAttachmentServlet?showInline=true&messageAttachmentId=557193

2 Likes

Antall ansatte har økt “litt” :wink:

1 Like

Personlig synes jeg Storm virker som det mest spennede prosjektet de har selv oTWD helt sikkert også blir bra. Storm ligger dog veldig langt frem i tid.

Merket meg at de fremdeles regner med å komme igang med Geminose i år. Veldig skeptisk til det prosjektet som har vært i utvikling i 4-6(?) år nå.

Merker meg også at SB hadde gått med 25MSEK i minus om de hadde tatt utviklingskostnadene til OTW, Geminose og StarVR direkte(noe som selvsagt ikke skal), men også at de allerede har tatt kostnadene på spillene der de er forleggere slik at alle inntekter derfra vil komme som ren “bonus”.

2 Likes

Jeg tror ikke Storm kommer i nærheten av hva oTWD kommer til å generere av inntekter :slight_smile:

Har egentlig aldri hatt troen på Geminose men hvis de skal ha det ut i år så bør det ikke gå så veldig mange måneder før de kommer med mer informasjon.

4 Likes

Jeg søkte etter Geminose, men fant ikke noe sted hvor det ble nevnt, kunne du sitert avsnittet? Skepsisen min til Geminose er også rimelig stor. Toys-to-game må være den mest risikofyllte spillsjangeren. Du gjør deg avhengig av fysisk distribusjon i 2016. Det er enten vinn eller forsvinn.

2 Likes

Står på side 29 under produktutvikling.

“GEMINOSE
GEMINOSE-världen växer på i bra takt. På vår virtuella ö
kommer de små söta djuren släppas loss 2016. Vår ambition
är att göra en produkt som tilltalar både unga och
gamla, och som har ett ”toys to life”-koncept som en extra
intäktsström. Vårt GEMINOSE-varumärke är precis som
våra andra produkter, expanderbart samt återspelbart, och
visar hur Starbreeze fortsätter att addera innovation till
nya produkter och franchises.”

1 Like

Hva tror dere om Asia satsning og mobil? Store markeder hvis de treffer rett

1 Like

Jeg tror Asia kan bli veldig bra spesielt siden de har en partner som kan markedet. PD mobile synes jeg er interessant men de er fremdeles i pre-production så vi ser det vel ikke i 2016 ? Jeg tror 2017 og 2018 blir veldig bra for SB men kommer nok til å vente litt med å øke her. De neste 3-6 månedene tror jeg det er andre spillaksjer som kommer til å gå mer ( spesielt hvis de får en løsning på finansieringen :wink: )

4 Likes

STARBREEZE
INSYNSPERSONER ÖKAR INNEHAV GENOM OPTIONER (Direkt)
2016-04-20 17:50
STOCKHOLM (Direkt) Ursula Bende och Almir Listo har ökat sina aktieinnehav i Starbreeze, där de båda är anställda, genom utnyttjande av optioner.

Ursula Bende, som är controller i företaget, har tecknat 90.385 aktier. Almir Listo, som har titeln global brand director, har ökat sitt innehav med 115.384 aktier till totalt 176.383.

Det framgår av bolagets hemsida.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Ser ut som om posisjoneringa før Pax East 22-24 April er i full gang. Den har pågått hele uka. Det er ikke mange prosenter det er snakk om sammenlignet med vill nyhetsposisjonering i funcom, men effekten er der. AVA begynner nettokjøping er et godt midlertidlig tegn for kursen.

Spennende, kommer release dato nå?

2 Likes

Hmm. Var ikke release-dato. Dev diary 3

Utviklerene virkelig digger den fæle killeren og er muligens litt for positiv til hvordan det er å spille denne sadisten her.

1 Like