Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

2016-10-07 Starbreeze AB (publ) Michael Hjorth Styrelseordförande Ja Avyttring STAR B SE0005992831 2016-10-07 1850000 Antal 23,40 SEK FIRST NORTH SWEDEN Detalj

Et lettlurt statlig pensjonsfond? :slight_smile:

1 Like

STOCKHOLM, SWEDEN (5:e maj, 2017) Starbreeze AB meddelade idag tillsammans med sin partner Skybound Entertainment, att lanseringsfönstret för det pågående utvecklingsprojektet OVERKILL’s The Walking Dead har senarelagts till andra halvåret 2018.

“Vi har tillsammans med utvecklingsteamet för OVERKILL’s The Walking Dead beslutat att förlänga produktionsschemat så att titeln ska nå sin fulla potential och driva vår ursprungliga vision ytterligare ett steg. Tillsammans med Skybound Entertainment är vi fullt dedikerade till att släppa en oförglömlig upplevelse för fans över hela världen och därefter fortsatt stödja den med högkvalitativt innehåll under kommande år”, säger Starbreeze VD Bo Andersson Klint.

Under Starbreeze Starstream, ett exklusivt event som sänds live på Twitch.tv den 10 maj, ges för första gången en inblick i utvecklingen av OVERKILL’s The Walking Dead. Mer information om eventet finns här: http://www.starbreeze.com/starstream

Starbreeze OVERKILL’s The Walking Dead är ett spel under utveckling baserat på den populära
The Walking Dead serien skapad av Robert Kirkman som också äger rättigheterna. År 2010 hade den mycket populära TV-serien baserad på den ursprungliga serien premiär. OVERKILL - a Starbreeze Studio skapar ett helt nytt co-op spel byggt på The Walking Dead-universumet som utforskar nya exklusiva karaktärer och storylines. Spelet kommer att ge stora möjligheter till återspelbarhet genom ett unikt och dynamiskt levelsystem.

Starbreeze har tidigare kommunicerat att spelet skulle vara färdigställt under senare delen av 2017. Exakt lanseringsdatum meddelas vid ett senare tillfälle.

2 Likes

To feature exclusive development update on OVERKILL’s The Walking Dead, PAYDAY 2, “Veterans of the Industry” panel with Warren Spector & Tim Schafer, exclusive announcements & more

Come one come all! Starbreeze invites you to an exclusive live-streamed event on Twitch.tv May 10 starting 9am PST /12pm EST/ 6pm CEST featuring first looks and previews, in depth interviews and fun for the whole community on a number of Starbreeze projects including:

OVERKILL’s The Walking Dead, PAYDAY 2®, an introduction to the universe of System Shock 3®, Psychonauts 2, Dead by Daylight and a panel titled “Veterans of the Industry” featuring Warren Spector, Tim Schafer and Bo Andersson.

Players around the world can tune in to the Starbreeze Twitch Stream on May 10: https://www.twitch.tv/starbreeze to follow the event.

Starting 9am PST / 12pm EST / 6pm CEST, the segments will include features and titles such as:

OVERKILL’s The Walking Dead
Psychonauts 2
System Shock 3
Exclusive PAYDAY 2 announcement
“A Veterans of the Industry” panel featuring Warren Spector, Tim Shafer and Bo Andersson.
RAID: World War II
Deliver Us The Moon
Trailers and unveils
Community interaction and giveaways and more

uff da, da fikk jeg rett i mine antagelser om utsettelse av oTWD, den ble lengre enn jeg trodde. Det skal sies at jeg tidligere mente tidligst Q1 2018, men jeg forandret mening senere.

1 Like

Yep , hadde ikke forventet at de flyttet lanseringen med 1 år :frowning:

1 år er ganske langt tid, nå kommer nok kjøpsanledningen jeg har snakket om i Star pga. utsettelse. Spent hvordan markedet reagerer på dette, ofte 15-30 % ned på lignende case, men Star har RAID og mange andre spennende ting på blokka som kan begrense fallet noe.

Så, da er det Payday 2, Dead by daylight sin konsoll-release og Raid:WW2 som er hovedinntekten for Starbreeze i 2017.

Er glad jeg bare er inne med en liten post, tipper det blir noen ganske så pene kjøpsmuligheter på mandag. Spørsmålet er hvor langt ned den faller.

“Utsettelsen” av Storm kan muligens gi en pekepinn, var det fra 12+ til 7 sek eller noe sånt?

12 kr var “peaken”, var vel 10-11 kr og ned til ca 7kr ja. Market cap var noe helt annet på den tiden da. De har mye mer i pipen denne gangen. Jeg tror nok flere “så” at noe sånt som dette kunne komme og at det er noe av grunnen til fallet fra 26 ned til 14-15kr.

Lurer på om vi får se en liten utsettelse av Raid:WW2 også nå. De kan jo nå muligens satse på Q4 launch hvis de heller vil det, uten å kræsje med oTWD.

Irriterende at jeg ikke stolte på min første antagelse om tidligst Q1 2018 og ventet med en større investering til utsettelse-meldinga kom. Dette kommer til å svi dessverre. Ja, ja er ikke noe geni i aksje-investeringer… Lenge siden jeg har gått på en slik smell nå som sannsynligvis kommer på åpning.

Litt kjedelig ja, tror vi kan se ned mot 11 kr på denne meldingen. Det blir litt lenge å vente for folk som så på oTWD som den store triggeren.

Ryktene om utsettelse av oTWD som en analyse viste til, viste seg faktisk å stemme.

Det vore helt sinnessjukt isåfall.

Ner 30% på en försening som egentligen inte påverkar någonting. Starbreeze är så mycket mer än oTWD nuförtiden, det finns mängder av projekt och dessutom flera med release i närtid.

Spørsmålet man kan stille seg er hvor mye inntekter de faktisk taper på dette. Nå blir det 5 i stedet for 4 år siden Overkill kom med et nytt spill, så kanskje noe sånt som 20% lavere inntekter derfra?

At det tar 5 år i stedet for 4 år mellom hver større release fra Overkill vil jo si at inntektene blir vesentlig redusert. I løpet av 20 år så har du kommet med 4 spill i stedet for 5. Det påvirker både topp og bunnlinje.

Og for ikke å glemme utviklingskostnadene der man trenger 1 år til. Nei, dette var litt sjokkerende nyheter faktisk. Spillet blir flere år på overtid i forhold til opprinnelig plan.