Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Er imponert over hvordan Starbreeze skviser ut hver eneste lille dråpe av Payday 2 - synes det ser ut som PD2 ultimate edition gjør det greit selv om hele pakka koster 45 euro og spillet er nesten 4 år gammelt. Blir spennende å følge.

2 Likes

Er du helt ute av Starbreeze?

Så du selger hvis den faller, eller hvis den stiger?

Jeg kan tenke meg en skikkelig posisjon hvis den skulle falle videre hvis den faller på grunn av “ørkenvandring”. Jeg har en posisjon nå, men det er ikke allverdens.

Men nå er det vel spill lansering både neste uke og senere i sommer. Burde være gode muligheter for at kursen skal stige fremover med tanke på dette.

1 Like

Det er grunnen til at jeg solgte Starbreeze på veien oppover, jeg hadde rett og slett ikke lyst å dra en repeat av Funcom-investeringen som i stedet for 400% i pluss endte -10% i minus.

Jeg har også kun en liten post i Starbreeze, det kan som du sier hende at aksjen faller pga “ørkenvandring”, selv om det fundamentalt sett blir en bra utvikling i selskapet.

Jeg er litt skeptisk når jeg ser reaksjonen på det svært vellykkede Payday 2- stuntet. Payday 2 UE ligger fortsatt på 5. plass på den globale bestselgerlisten på Steam.

Men er du mer skeptisk til selskapet nå enn for et år siden ? Klart utsettelsen av OWTD er kjip men ser man på hva de har fått inn på publishingsiden + hva de har klart å fått til med PD2 og Dead by daylight så vil jeg ikke si at det ser dårlig ut for de neste årene.

1 Like

Det eneste som gjør meg usikker er VR satsingen. Utover det har Star bevist at de kan selge spill, både egenutviklede og gjennom publishing. Tror Dbd console, RAID og oTWD kommer til å selge bøttevis og jeg mener bare disse titlene kan forsvare markedsverdien alene.

2 Likes

Ja, VR er en joker her. Det er helt tydelig at selskapet selv har klokketro på VR og satser friskt på dette segmentet. Det kan være det lureste de noensinne har gjort, men også en mulighet for at det ender i motsatt side av skalaen. Meget spennende, men blir det noe store penger av dette? Her har ikke jeg noe fasit-svar. Jeg tipper det tar lengre tid enn mange tror å tjene store penger her hvis de kommer.

Det er deres egenutviklete spill og publishing som virkelig imponerer i mine øyne. Men la meg gjerne ta feil mtp. VR!

Dette har ikke bekymret meg noe særlig. Markedsføringen av Dbd ble vel satt i gang rimelig sent, eller?

Hadde likt å se tegn til at ting går som planlagt, gjerne ila 3-4 uker. At de skal vente til 24 august for å kommunisere noe om RAID tror jeg ikke noe på.

Jeg tror på at det kan bli en lansering i september, noe jeg mener er innafor og greit. Om vi ikke er blitt klokere på samme tid i juli er det grunn til litt bekymring.

Bekymre meg her og bekymre meg der. :slight_smile:

2 Likes

Jeg lurer på om Raid:WW2 vil ta over launch-vinduet til oTWD, ettersom det ble utsatt. Jeg synes @onns har noen gode poenger her angående alfa-testing. Angående PR-events, så startet de knapt to uker før, så der er de godt innafor fortsatt.

RAID kommer nok litt nærmere jul tipper jeg uten at det er fullstendig krise av den grunn. Utsettelser er så vanlig av spill at jeg knapt letter øyenbrynene når utsettelsesmeldinger kommer lengre. Aksjene faller x prosent, kanskje max 15-20% og så er meldinga glemt. Ofte den beste kjøpsanledningen du får i spill-aksjer.

1 Like

Kloka ord! Även om jag verkligen inte vill ha någon försening så är det väl som du säger inte hela världen om det nu blir så. Viktigare att det blir bra när det väl släpps.

Rent förtroendemässigt så är det nog ganska dåligt, men så fungerar ju spelbranschen tyvärr.

1 Like

Er du sikker på at det var i mai ?

2 Likes