Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Hva er begrunnelsen din for å selge? jeg sitter å planlegger når jeg skal begynne med lytteposter.

1 Like

Så du er mer in-line med de andre som er aktive i denne tråden enn tidligere mao?

Jeg tror fortsatt at konsoll-releasen til DbD i dag og 23. juni vil gjøre det bra, og at Raid:WW2 kommer i Q3 (med en mulighet for utsettelse til Q4). Det sammen med en veldig vellykket PD2 kampanje gjør at jeg synes 2017 fortsatt ser bra ut.

VR-satsingen kan gi avkastning på sikt, men jeg håper bare det hele går i null :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg har aldri trodd noe særlig på at star teppebomber markedet samtidig med mange releaser inkludert publishing. Så langt har den antagelsen vært riktig. De blir nok spredt jevnt utover dette året og årene som kommer med muligens enda flere utsettelser.

1 Like

Jeg tror SB har merket at det ikke er enkelt å gå fra 50 til flere hundre ansatte på kort tid :slight_smile: Tror uansett at ting begynner å sette seg og de har vel 3 teams som jobber på forskjellige spill .

Jeg håpte jo i fjor at RAID ville komme i 2016 siden de kjørte med såpass gammel engine men PD2 har vel vist at så lenge gameplay er bra så er det mulig å selge mye selv om man kjører på en engine som begynner å bli noen år.

Tror også at kursen i SB har blitt påvirket av at folk har hoppet over i andre spillaksjer ( f.eks pdx,thq, stillfront,funcom) men selger de bra av dbd på console + RAID så tror jeg mange kommer tilbake igjen.

EDIT : BTW :slight_smile:

3 Likes

Ser ut som de har fått grei oppmerksomhet hittil:


Vi er jo bare midtveis i den uken jeg har highlighted.

3 Likes

Fortsetter å kjøpe forsiktig, tror PAYDAY 2: Ultimate Edition kan gjøre det bra i sommersalget, dessuten har vi lansering DbD på konsoll som pågår nå og Raid WW2 (den store gulroten) som kommer senere i sommer.

Selskapet skal også noteres på OMX børsen i Stockholm. Dette kan åpne opp for flere investorer da ikke alle har mulighet til å handle på uregulerte markeder som First North.

Payday 2 gruppen på Steam er nå oppe i 5 250 334 medlemmer. Dette er potensielle kunder til f.eks Raid. Er nå i ferd med å gå forbi hele Norges befolkning (5 258 317 1. januar).

Hvor mye inntekter får de fra raid ww2 egentlig?

Onns du har hørt hva man skal gjøre når den siste optimisten blir pessimist?

OHS tar oss opp igjen til SMA200?

5 Likes

Digitalt: Starbreeze får de første 8*1.2= 9.6 musd, og så 50/50 split.
Retail: Her har vi mindre detaljer, 505 får trolig de først 4 millionene, og så 50/25/25? <-- spekulasjon.

  • Starbreeze will fund the development with 8 MUSD, and will have the opportunity to recoup 120% of its investment with an ensuing 50/50 royalty split. Lion Game Lion and Starbreeze Studios will each own 50% of the intellectual property rights for the game.
  • entered an agreement with Digital Bros, through its subsidiary 505 Games, an exclusive world-wide retail distribution agreement for the game “RAID: World War II”. The agreement includes the payment of a minimum guarantee amount of royalties of 4 MUSD. Starbreeze retains the digital distribution rights for PC and Console
4 Likes

Matchmaking problemene i Dbd console ser ut til å bli fikset fort.

Noen her som har erfaring med å tracke salgstall på VGChartz? Når pleier de å oppdatere salgstall?

1 Like

Godt utgangspunkt før summer sale (og Raid lansering senere i sommer): nesten 4.5 millioner som har spilt PD2 de siste to ukene.

5 Likes

nå 5,271,706 Members, dvs ca 10 tusen nye om dagen

2 Likes

Samme tanker som meg

[quote]

Starbreeze / Lugnet före stormen / Lugnet före stormen
I dag 10:55 IP: lmjUopsTc
Detta måste vara sommarköpet #1. Info om Raid kommer när som helst och spelsläpp i juli. Payday och DbD säljer enormt på steam just nu. [/quote]

Og steam gruppen:

Fortsetter å øke i samme takt: 5,302,048 Members

1 Like

Jeg tror en del mistenker at her blir det utsettelse av RAID. Helt stille om spillet. Mitt gjett er release en del nærmere jul.

Genialt trekk igjen av starbreeze å gi bort payday2 i en begrenset periode. Det har blåst nytt liv inn i spillet.

2 Likes

Juli vet jeg ikke om det blir (det var et sitat), men sommer 2017 er den offisielle datoen som er kommunisert fra Starbreeze så forholder meg til den til vi eventuelt får ny informasjon.

At det er stille rundt lansering av Raid er naturlig da fokuset til Starbreeze nå ligger (og bør ligge) på relansering av PD2, samt DbD lansering på konsoll.

2 Likes

Jeg synes det er litt for stille, men jeg ser poenget ditt her. Jeg har jo selv hevded mange ganger her at starbreeze vil ha en viss avstand mellom releaser både pga. kapasitet, men også for å unngå kannibalisering.

Det er stille, men tenk nå som PD2 UE skal pushes ut til flest mulig så ville det være dumt å komme med masse snacks om Raid som tross alt er rettet mot samme marked. Jeg tror heller ikke juli, men sent august eller tidlig september tror jeg er realistisk. Jeg tror spillet lanseres i løpet av Q3.

2 Likes