Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Jeg er sikker på at de vil doble salget når lagproblemet er fikset! :wink:

Hadde du kjøpt det hvis det kom ut i 2013 ?

Heldigvis investerer jeg ikke kun i spillaksjer med spill som jeg selv har lyst til å kjøpe. Da hadde jeg gått glipp av fin avkasting i PDX, G5EN, HUGO,SF for å nevne noen jeg kommer på i farta.

2 Likes

Jeg har funnet ut at det å investere i selskap som har spill man liker kan være større risiko enn det ellers ville vært :slight_smile:

3 Likes

He he. Største tabben jeg har gjort var å bli med i lukket beta for TSW og bli hekta.

2 Likes

Hvorfor vil du ikke kjøpe Raid, men PD2?

Kursutviklingen tyder litt på at @Onns sine tanker om RAID deles av flere dessverre. Har deler av Starbreeze-klanen virkelig mistet troen på RAID allerede før det er ute? At det skulle kjøre på en gammel engine er jo gammelt nytt.

Har vel noe å gjøre med at mange har redusert i Starbreeze og/eller flyttet til andre spillaksjer. RAID ser bra ut imo

Er ikke helt enig med deg @Onns. Jeg sier bare John Cleese

Heldigvis, så har de fortsatt inntekter fra PD2 og DbD, men Raid:WW2 bør nok selge tilsvarende som DbD for at det skal bli positivt mottatt.

Interessant! Du hadde tidligere redusert fra 100% til 50%, hvor langt er du nede nå?

1 Like

Solgt. Økte i Funcom ettersom kursen er for fristende, og kursutviklingen gikk i feil retning. Vil vurdere ny inngang om vi når 14 igjen.

3 Likes

Settingen er jo WW2 så målgruppen er vel de som er 70+ ? :wink:

1 Like

Men hvis du likte pd2 vil du vel ha et nytt spill med samme følelse, men i en ny setting og noe variasjon / forbedringer

Spent på kursutviklingen når raid lanseres, tror det kan være vanskelig å få nye kjøpere til å kjøpe spillet når grafikken er såpass utdatert som den er. Hvis gameplayet er bra og spillet får god kritikk tror jeg derimot flere “nye” spillere vil ende opp med å kjøpe spillet. Har hatt aksje i star i ca. ett halvt år nå, på tide at kursen beveger seg litt opp igjen!

2 Likes

Jeg kjøpte litt mer Starbreeze, på stemningen her virker det som det nå er lavt stilte forventninger som jeg tror selskapet kan overgå

5 Likes

15,- har holdt bra unna så langt.

1 Like

Så du har endelig blitt enig med meg? :smiley: