Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Starbreeze samriskbolag StarVR Corporation har startar ett samarbete med den japanska underhållningsjätten Sega som innebär att Segas spelarkader i Japan ska utrustas med virtual reality-headsetet StarVR, i kombination med bland annat VR-spel och VR-upplevelser från Starbreeze.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Initialt rör det sig om tre Sega-arkader fram till mars 2018, varav den första redan under fredagen (i dag) i Segas flaggskeppsarkad i Tokyo. Siktet är inställt på över tio stycken till årsskiftet 2018/2019.

Vid lanseringen kommer kunderna kunna välja mellan Starbreeze VR-produktioner

och

och mer titlar kommer introduceras gradvis.

John Wick

The Mummy

Sega har drygt 200 spelarkader i Japan. Hur många av dessa som samarbetet kan komma att beröra framgår inte.

Starbreeze äger 33,3 procent av StarVR Corporation och resterande del ägs av den taiwanesiska dator- och hårdvarutillverkaren Acer.

Mats Torgander +46 8 5191 7915
Nyhetsbyrån Direkt

«From those projections we know that Psychonauts 2 will not be shipping in 2018, like we originally estimated when we published the Fig campaign two years ago.”

EDIT: Sendte en mail til SB og spurte om denne info’en burde deles med alle siden de tidligere har sagt at det kommer i 2018 :

" Starbreeze AB, an independent creator, publisher and distributor of high quality entertainment products, has signed a publishing agreement with Double Fine Productions regarding the game Psychonauts 2, to be released in 2018."

3 Likes

Jadå jag har fortsatt en del i Star. Ser bra ut!

Lite oroväckande att den drar så mycket på “ingenting” bara. :no_mouth:

Nærmer det seg åpning på det VR-senteret i Sverige? Følger ikke så mye med, men har noen aksjer.

Er i gang med å kjøpe inn star :slight_smile:

Ja det är sagt att Enterspace kommer öppna “efter årsskiftet” så det borde vara ganska nära i tid.

1 Like

Syns det ser bra ut teknisk. 5 dager med oppgang, bryter vel ut av den røde skyen i dag. Kjenner ikke selskapet godt nok så har ikke kontroll på det fundamentale. Har pratet en del med et par svensker som har vært med og er med, de er bekymret for at det brennes mye penger og at det er litt langt frem til pengene. Plan er å bruke en del tid denne uken på selskapet så får jeg sette min egen konklusjon.

1 Like

Hva tenker folk om Q4 og Q1 for Star? Ser vi røde tall eller holder de seg positive?

Om vi først ser røde tall, er det noen som tror det kommer nedskrivninger og sånt, sånn at de tar alt det negative i samme kvartal?

1 Like

Ja men synes oppgangen kom litt for kjapt. Hadde egentlig planer om å handle mer i slutten av jan/begynnelsen av feb men har uansett mer enn nok og blir ikke overrasket om SB blir min største posisjon iløpet av året.

2 Likes

Muligens skatterelaterte salg som jeg nevnte før nyttår og nå skal mange nok inn igjen. he he @Nofun’s tips om 8 sek var en god pris ser ut til å slå til temmelig raskt.
Jeg er jo faktisk i pluss igjen i STAR. DET hadde jeg ikke forventet i januar.

edit:
men @Onns da. Det er jo du som skal kunne denne aksjen best av oss! Noe må du vel ha snappet opp fra star-menigheten?

2 Likes

Frykt for at de skulle gå tom for cash før otwd og skattemotiverte salg er nok 2 av grunnene til at de gikk under 8kr. Blir interessant å se om vi får en dipp etter denne store oppgangen.

Er det foresten noen som har fått med seg om det har vært mye shorting av SB ?

Care to elaborate? :slight_smile:

Treffer de med OTWD så er kursen på et annet nivå enn den er i dag :slight_smile:

Har lekt med den tanken og derfor begynt å kjøpe meg inn selv. Cgi trailern var digg

Tenkte meg også inn i SB, men starter ikke før 25jan, teit at kursen går såpass :frowning:

1 Like

Jeg gikk til slutt inn med litt i forrige uke på 8.55. Må innrømme det er litt fristende å selge nå med 37% i pluss. På en annen side kan det se ut som det bare er å sette opp en stoploss og la den gå.

1 Like