Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Bra at det er noen som husker bedre enn meg :slight_smile: Jeg hadde også fått det for meg at avtalen med 505 på PD2 kun var på fysisk distribusjon men ser også ut som om de der har inkludert digital distribusjon :

We’re additionally still awaiting 505 to recoup USD 5 million on console, while we get 100% of the healthy PC sales. Moreover, we expect 505 to have reached their USD 5 million recoup in Q1 2017 as we see impressive PAYDAY performance through digital distribution on consoles following the lastest update

Under 2år tok før 505 fikk igjen investeringen i PD2 console (regner med at det tar litt lengre tid før de får igjen de 4MUSD de investerte i RAID :wink: )

Det var på DBD at de kun hadde retail rettighetene :

Starbreeze AB have signed a retail distribution agreement with Digital Bros owned subsidiary 505 Games to bring the PlayStation®4 and Xbox One console version of asymmetrical multiplayer horror game Dead by Daylight to retail later this year. 505 Games will pay a minimum guarantee advance royalty amounting to 2,5M USD. The retail distribution agreement excludes Asia and the Nordic territories.

Starbreeze will publish the game on digital platforms for console, as announced in January.

På PD2 så fikk ikke SB noen inntekter før 505 hadde fått tilbake forskuddet men virker som om avtalen på OTWD er annerledes :

“The agreement covers next-gen console adaptations of “OVERKILL’s The Walking Dead” for the lifetime of the product and gives Starbreeze a license fee of 10 MUSD”

“Once on the market, Starbreeze is entitled to royalties of console sales from “OVERKILL’s The Walking Dead””

EDIT: Vet ikke om det var helt klart men det jeg ville fram til var at på PD2 og DBD har SB fått et forskudd på royalties mens på OTWD betaler 505 en “license fee” slik at SB vil ha inntekter på console fra dag 1.

1 Like

Ännu kan den gamle stjärnan prestera :yum:

Global bestsellers just nu.

Sjukt starkt DLC-släpp!

3 Likes

Eeuuwww

1 Like

Rettet emisjon på gang

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2018/01/24/starbreeze-ab-starbreeze-avser-genomfora-en-riktad-nyemission-for-fortsatt-expansion-och-kraftfull-lansering-av-overkills-the-walking-dead.html

Hva tenker Starbreeze folket?

1 Like

Så det står så dårlig til ja. Jeg gjør klar penger til skrellen kommer. De vil vel pynte det negative med denne rettede emisjonen da

Kommer litt an på kurs(ganske greit at kursen er opp 37% i år ? :wink: ) og at de faktisk bruker pengene på det de setter opp :

· nya förlagstitlar som inte ingår i den ovan nämnda affärsplanen, · expansion av befintlig spelportfölj till nya plattformar och geografiska marknader samt förlängd utvecklingsplan för PAYDAY 2 till 2019, och · accelererad produktionsplan för PAYDAY 3.

Ser heller ikke på dette som veldig negativt :

Ett antal investerare, inklusive Bolagets befintliga aktieägare Swedbank Robur Fonder och Första AP-fonden, har uttryckt intresse för att teckna samtliga aktier i den riktade emissionen.

Robur gikk ikke for lenge siden inn i en annen spillaksje jeg sitter med en del aksjer i.

EDIT:

STOCKHOLM (24 januari, 2018) Starbreeze AB (publ) (”Starbreeze” eller ”Bolaget”) har uppdragit åt Carnegie Investment Bank att utreda förutsättningarna för att genomföra en riktad nyemission av cirka 20,7 miljoner nya B-aktier till institutionella investerare, genom s.k. accelererad bookbuilding-process. Därutöver avser styrelsen erbjuda befintliga aktieägare att under första halvåret 2018 medverka i en företrädesemission om cirka 150 MSEK.

150 MSEK / 20,7M = 7,25 kr.

De gikk inn med en premie på 18% i Funcom. Her ser de ut til å bli 38% rabatt. Tror vi skal ned mot emisjonskursen, og det er ganske langt ned.

2 Likes

Kursen på den rettede emisjonen blir vel ikke klar før bookbuildingen er over og hvis det stemmer at det var interesse fra flere om å ta alle de 20.7mill aksjene så tror jeg ikke den blir satt på 7kr(basert på at de totalt skal ha inn 350MSEK så vil kursen ligge rundt 10kr ). De 150MSEK er det de skal ha inn i repemisjonen mot eksisterende aksjonærer.

3 Likes

jeg la merke til at VR ikke er nevnt med et ord i mld.nye tider.ikke veldig overraskende at det ble en emisjon før release av oTWD.

1 Like

“Starbreeze is in an expansion phase that entails major initiatives in all three business areas, Starbreeze Games, Publishing and VR Tech & Operations, which in the short term will have impact on the Companys profitability and cash flow. The initiatives in progress are expected to create substantial value for the Companys shareholders.”

ok noen få ord da

Jeg skjønner jo hva du mener :wink:

De nevner ikke VR der de skriver hva pengene skal brukes til.

  • New publishing titles not included in the aforementioned business plan
  • Expansion of the existing game portfolio to new platforms and geographies, as well as extension of the development plan for PAYDAY 2 to 2019
  • Accelerated production plan for PAYDAY 3.

I tillegg til dette skal vel 75 MSEK brukes til markedsføring og ferdigstillelse av oTWD

1 Like

Blir veldig interessant å se hvilke avtaler de får til og ikke minst når de kommer.

3 Likes

og ikke minst hvilken kurs den rettete emisjonen blir satt på.Det har vært en del skuffelser i star og jeg er spent på om kursen vil reflektere det.

2 Likes

Du har selvfølgelig helt rett! Det blir interessant å se hva emisjonskursen ender opp på.

STOCKHOLM (25 January 2018) Starbreeze AB (publ) (”Starbreeze” or the ”Company”) has, based on the authorization granted by the Annual General Meeting on 11 May 2017 and in accordance with what the Company indicated in a press release on 24 January 2018 at 17:31 CET, resolved to carry out a directed share issue of 20,681,797 new Class B shares at a subscription price of SEK 11.52 per share, which is the same as the closing price on 24 January 2018. The subscription price corresponds to a premium of 13 percent compared with the volume weighted average price of the Starbreeze share during the last 30 trading days. The subscription price has been determined through an accelerated book-building procedure. In addition, the Board of Directors of Starbreeze intends to offer existing shareholders the opportunity to participate in a rights issue of approximately SEK 150 million during the first half of 2018, subject to the subsequent approval of a general meeting of shareholders.

3 Likes

Her måtte det ikke gies noen rabatt heller, kjøpte litt mer star-b i dag. økte ytterligere. Burde kjøpt mer på 8 sek enn jeg gjorde… Grrr…

1 Like

Positivt at de får fyllt emmisjonen såpass fort. Negativt at de har behov for en emmisjon.

Jeg mistenker at de bruker Q4 til å bombe ut all dritt de klarer, Dvs jeg tror det er sansynlig at vi ser nedskrivning på både Raid og VR satsning.

På en annen side tror jeg man kort tid etter Q4 tall og i god tid før Q1 tall vil få bedre nyheter rundt nye prosjekter.

1 Like
  1. desember, når kursen stod i 8,45 skrev jeg følgende:

Jeg er bedre på å gi råd, enn å følge dem selv. :stuck_out_tongue:

1 Like