Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

tyst det var här. bankerna stor shoppar

2 Likes

Jeg solgte for 30 kr siden :frowning:

Solgte 50% like etter siege lansering litt over 100. Beholdte de siste 50% pga. jeg ikke gav opp håpet om at en dag ville investorene oppdage SF og det har de endelig gjort.

1 Like

Jeg hadde planlagt å sitte lenger, men hadde troen på max ca 130 før vi fikk en korreksjon. Jeg må holde opp å selge med ut på veien oppover altså. Gjorde det samme i Starbreeze og den fortsatt 50% videre oppover. Er skadet av å gått glipp av en halv million kroner i Funcom fordi jeg ble for grådig. :stuck_out_tongue:

Ser dere snakker om stadie 2. Hva er egentlig dette? Et teknisk begrep? Eller har det noen sammenheng med hvor i «livssyklusen» en vekstaksje befinner seg?
Fine dager i SF nå iallfall :grinning:

Det er noe babyrage dro opp her: Babyrage`s Strategi Guide

Kort sagt, fase 2 er oppgangsfasen, fase 1 ventingen på bunn, fase 3 når aksjen har toppet ut, men ikke har begynt nedgang, fase 4 er nedgang. Kjøp når aksjen går inn i fase 2, reduser i fase 3, selg i fase 4.

2 Likes

Ok. Minner kanskje litt om min egen investeringsstrategi som er omtrent sånn:
strategi

2 Likes

@Hjalmar: Sikker på tekstene ikke skal være motsatt? Sånn jeg alltid har gjort det hvertfall.

edit:

image

5 Likes

Solgte du deg ut fra Stillfront på de to forrige toppene?

Har ikke solgt noe foreløpig. Planlegger å sitte lenge. Har liksom tenkt at toppene i Stillfront er mer som krusninger…

Mhm, jeg tenkte at nå var det priset inn veldig mange bra kvartaler framover i Stillfront og ingen dårlige, så nå var det på tide å ta gevinst. Ser ut som markedet absolutt ikke er enige med meg. :stuck_out_tongue:

Jeg har tenkt at Stillfront kan bli en seriøs aktør som er verdt mange ganger så mye om et par år. Akkurat nå ser det bra ut. Men jeg vet jo av erfaring at jeg kan brenne meg… :slight_smile:

2 Likes

Oppkjøpene de har gjort virker svært smarte og det vil de nok bare fortsette med og bidra til ytterligere vekst. SF har funnet seg sin nisje i spill markedet litt som THQN-B for gamle spill og begge lever godt på det, men sistnevnte er priset betydelig høyere.

1 Like

Jeg gikk inn i Stillfront etter å ha sittet igjennom et intervju med to av sjefene/gründerne. De har en veldig god forretningside. Kjøp opp mindre spillfirmaer, bruk ekspertise på kryss av disse for å øke verdien av firmaene. Ikke forstyrr spillfirmaene, men gi dem verktøy for å vokse bedre. Del ressurser (spillmotor osv) mellom firmaene. Såvidt jeg har fått med meg, så er også Stillfront sentralt veldig lite, så de ikke legger til masse overhead.

Endel av oppkjøpene har blitt gjort ved å betale endel up-front og endel ut fra hvor bra det går. Jeg vet ikke hvor mye dette blir i forpliktelser.

De eneste jeg tror er like “lean” som Stillfront er Funcom. Stillfront er iflg borsdata.se priset til P/E 33, Funcom til 8. Tallene er dog litt misvisende, Q4 for Funcom går neppe i pluss, mens Stillfront sitt blir bra. Funcom har bra potensiale i 2018, men risikoen er høy. Risikoen i SF er lav, men sjansen for at de overpresterer er også mye lavere.

3 Likes

Har dere noen tanker om passe antall studioer, er det noen øvre grense der de mister oversikt og synergiene ikke blir like gode? De har vel 7 nå.

Jeg tror egentlig ikke det. Jeg tror de kobler sammen de studioene som driver med samme greie. Så lenge disse klyngene ikke får for mange studioer, så går det nok bra. Stillfront sentralt driver nok lite med detaljstyring, så det skalerer rimelig bra.

Jeg er kanskje preget av å ha jobbet i et selskap hvor et søsterselskap ble solgt ut av konsernet og de som kjøpte det firmaet har detaljstyrt det i senk. De har mistet masse nøkkelansatte (folk har sagt opp uten å ha en jobb å gå til) og de har sparket folk (som så med en gang har fått jobb hos konkurrenten). Det de burde ha gjort var å la selskapene styre seg selv, og heller brukt konsernet til å kunne dra i land større internasjonale kontrakter som selskapet ikke klarte på egenhånd.

Måten Stillfront gjør det på er mao nøyaktig det motsatte av et konsernet jeg beskrev ovenfor gjør det, og det resonnerte veldig godt med hvordan jeg mener at man burde drive med oppkjøp og videreutvikling.

The bond issue was met by a great deal of interest and was increased from an initial volume of MSEK 100 to MSEK 110 and was subscribed for by Nordic investors. The bond will bear a floating rate coupon of Stibor 3m + 7.50% and be issued within a total framework amount of MSEK 500 million. Stillfront intends to apply for listing of the bond on Nasdaq Stockholm within 60 days after the issue date.

Det er verdt å ta med seg. De må definitvt prestere kontiuerlig for å kunne håndtere lånene sine. Renten her blir vel rundt 7%, så, før lånene, så må selskapene de kjøper opp levere P/E på 14 bare for å betjene lånet som er brukt på oppkjøpet.

3 Likes

“Bytro Launches Call of War for Android in Early Access
Bytro Labs, one of the Stillfront Group studios has launched its beta Android version of the highly successful browser game Call of War in Early Access on Google Play. Call of War is featured in the “Recent Launches” section of Google Play.”

1 Like

Husk tech seminar sal 2 13:40

https://www.redeye.se/live/technology-seminar-2017

Får du lyd fra sal 2 ? Jeg får bare lyd fra sal 1.

EDIT: nå funker lyden i sal 2 også…

1 Like

Tech-niske problemer

3 Likes