Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Litt action her i dag

1 Like

Flyttet over en liten del til next, så disse nå er like store i porteføljen 11.2%. Har tro på begge, og i morgen er det rapport.

Kunne godt ventet en dag til med å flytte SF til Funcom, ja…

2 Likes

Når jeg har vært inne i Stillfront så lenge er det bittert at den går dagen etter jeg solgte meg ut for å kjøpe mer i Funcom.

Synes du kunne ventet litt lenger med å øke @nofun :wink:

Om det kommer trailer fra Funcom denne uka kan det fortsatt vise seg å være et bra valg. Om ikke Stillfront slipper noe saftig i morgen, selvfølgelig. Krysser fingra for at de holder på godsakene litt til.

2 Likes

Hehe har ikke kjøpt noe i dag men hadde planer om å kjøpe en del i morgen. Vi får se hva som skjer :slight_smile:

1 Like

Sorry :stuck_out_tongue:

2 Likes

Nå tar det litt av her :slight_smile:

3 Likes

Friskt med 18% oppgang i dag. :smiley:

Sikkert noen som fant estimeringen til @holmes

https://beta.tekinvestor.no/uploads/default/optimized/2X/f/f09df09d0ea2d6e695829cc92ebedc8c4e4fb503_1_690x384.png

5 Likes

:no_mouth:

Vi endte “bare” 10% opp i dag, og rett over SMA200. Hvis aksjen klarer å holde seg over SMA200, så er det et godt tegn på at bear-tidene i Stillfront er over.

… jeg forventer egentlig et tilbakefall på kort sikt, men jeg liker det excel-arket til @holmes viser. :slight_smile:

1 Like

Børsdagen i Stockholm er ikke helt slutt enda. 15% nå

Glemte at de har lengre børsdag. Hvis den ender solid over SMA200, så er det vel også mer sannsynlig at den holder seg over.

1 Like

Q3 rapporten som PDF

https://newsclient.omxgroup.com/cds/DisclosureAttachmentServlet?showInline=true&messageAttachmentId=605490

  • Vil begynne å skille mellom investeringer og operasjonelle kostnader slik at det er lettere å sammenligne tallene med peers.
  • Leter fortsatt etter nye oppkjøpskandidater. Har intensivert diskusjonene med flere kandidater i Q4.
  • Reklame / markedsførings-prisene har falt i begynnelsen av Q4 og unike ukentlige spillere har økt med 38% siden begynnelsen av august til november.
  • Rullende 12 måneder EBITDA uten investeringer 32.4 MSEK. EV 267 MSEK 5586158*58-56835000. Gir rullende EV/EBITDA 8.24
  • Fortsatt høye royalty inntekter fra Unravel. Forventet noe lavere i Q4. Unravel 2 går etter planen, med høye ambisjoner.
2 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Stillfronts underliggande ebitda-resultat, justerat för kostnadsförda investeringar, blev 7,8 miljoner kronor för det tredje kvartalet 2016 (3,6).

Resultatet efter skatt blev -6,7 miljoner kronor (-1,1) och resultatet per aktie uppgick till -1:18 kronor (-0:36).

Nettoomsättningen i kvartalet blev 20,9 miljoner (14,7).

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse

Nyhetsbyrån Direkt

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Stillfront har intensifierat diskussioner med ett flertal intressanta potentiella förvärvsobjekt.

Det uppger bolaget i rapporten för det tredje kvartalet.

Antalet intressanta förvärvsobjekt har ökat väsentligt sedan vi noterades. Vårt arbete med att identifiera och utvärdera potentiella förvärvskandidater fortsätter med oförminskad intensitet, skriver vd Jörgen Larsson i rapporten.

När det gäller storsäljaren Unravel lämnar Stillfront ingen uppdatering kring det senaste kvartalet utan konstaterar bara som tidigare att försäljningen varit mycket stark sedan spelet släpptes i februari i år.

När det gäller Call of War och Supremacy uppges lönsam tillväxt återigen ha uppnåtts genom lägre marknadspriser för onlinemarknadsföring. Antalet unika konsumenter på veckobasis ska ha ökat med 38 procent sedan början på augusti till veckan som avslutades 13 november 2016.

Mattias Magnusson +46 8 5191 7911

Nyhetsbyrån Direkt

Lidt dårligere tilvækst for call of war end jeg havde forventet, altså efter kvartalets udgang. Både alexa og similar web viser ekstreme stigninger, som selvfølgelig er drevet af user acquisition men hvis det holder sig der, bør indtægterne også klart sætte nye rekorder. Ellers er alt rigtig fint. Jeg tænker at supplere lidt længere nede. Downside bør være meget begrænset og med den tilvækst de har bør aktien stige markant på et eller andet tidspunkt inden for 1-1,5 år hvor der nok kommer et par udgivelser fra coldwood som vil drive kursen op

3 Likes

Det er en egen presentasjon i tillegg til rapporten her

Jeg liker denne modellen

1 Like

Mitt estimat for Bytro labs omsetning i Q3 var litt for positivt for samtlige spill. Har oppdatert med nye tall. Men selv med nedjusteringen så er det sannsynlig/mulig at oktober er for høyt siden antallet nye spillere bare har økt med 38%.

Omsetning fordelt på studio i Q3.

2 Likes

Tror det kan bli bra. Q4 vil ha noe lavere royalty fra unravel, men sterkere tall fra Bytro. Og så forhåpentligvis stadig økende fremover fra Siege: Titan Wars etterhvert som de trapper opp markedsføringen. Rullende EV/EBITDA 8.2 er også en billig pris for et selskap som har denne veksten.

Call of War ser ut til å være tilbake i en bedre trend nå som user acquisition cost er ned.

Nye oppkjøp kan vi også vente oss.