Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Hva ble fasiten ?

“Nettoomsättningen uppgick till 30,0 MSEK (motsvarande period 2016: 25,3 MSEK), vilket innebär en ökning med 18,6% jämfört med motsvarande period”

3,5% avik er jo helt innenfor eller?

1 Like

Selve avviket er vel egentlig ca 15% ned fra Paretos forventning, men enig i at det ikke er så farlig, veksten er jo fortsatt god…!

1 Like

Da var vel kursmålet 110 eller noe sånt? Så det er vel bare å vente ett kvartal så oppjusterer de det igjen. SF øker omsetning hvert kvartal.

2 Likes

Tror att de kan behöva uppdatera riktkursen efter de kommande uppköpen. Och de första lär inte dröja mer än några veckor.

2 Likes

Husk at det koster å investere i nye prosjekter. F.eks Coldwood utvikler CWIP1 (arbeidstittel) parallelt med Unravel 2. Er veldig spent på å se hva slags spill dette vil bli. Jeg tror det blir et spill med røtter i PLEX-strategien, dvs lang levetid. Unravel er et spill man gjør seg ferdig med rimelig kjapt

1 Like

Akkurat nå synes jeg det er mer spennende med hva som skjer med Siege når de kjører i gang markedsføring/full launch enn hvilke oppkjøp de gjør.

3 Likes

Da kjøpte jeg noen SF-aksjer. Ikke så mange foreløpig. Hvor mye satser dere i SF? Sånn ca 1 eller 10 eller 100% av porteføljen typisk? :slight_smile:
Jeg har 2% nå…

2 Likes

Jeg har 5-15% i de fleste aksjer, og ca 50% i Kitron.

3 Likes

Den går bra i dag.

Fortsatt et bra kjøp på 80 kr.

1500 aksjer tror jeg - har langsiktig trua. Skulle gjerne hatt mye mer. Ca halparten av Funcom.

1 Like

Hvorfor så mye i ett selskap? Utbytte…?

Fordi aksjen [Kitron] har gått 200% siden jeg kjøpte, så 15%*3=45% + litt kjøp i ettertid. Det er også et selskap hvor du har grei tid på å komme deg ut hvis markedet snur. De har finansene i orden og har masse langsiktige kontrakter og avtaler.

3 Likes

Om man ska tro den här analysen är Stillfront undervärderat.

https://lenoxledger.com/value-composition-in-focus-for-stillfront-group-ab-publ-omsf/

1 Like

Jeg kjøpte litt mer. Finnes det en grei oversikt over de fem(?) spillene Stillfront kommer med i Q2? Kan vi være sikre på at disse genererer masse inntekter i Q2 eller kommer de såpass sent i kvartalet at inntektene fra dem ikke kommer før i Q3? …og at dagen etter Q2 kvartalsrapporten dermed blir en gedigen kjøpsmulighet :smile:

1 Like

Köpte också lite mer.

1 Like

http://www.stillfront.com/site/wp-content/uploads/2016/11/SF-Q117-Report-Presentation-v1.0.pdf

Side 16

1 Like

Det tror jeg stemmer, men hvis lanseringen av for eksempel Siege:TW har gått bra, så tipper jeg vi ser en melding på det, eller at det blir kommentert i rapporten. I det minste går det an å tracke dette selv også.

1 Like