Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Jeg er også fornøyd med gevinsten jeg har i Stillfront og har sikret litt gevinst på vei oppover men kommer nok ikke til å selge ut alt før jeg ser hvordan det går de neste månedene. Tror Q4 kommer til å bli veldig bra og selv om Siege foreløpig ikke har gjort det så bra som jeg hadde drømt om så står det nå for 10% av omsetningen. Jeg liker også at det er andre som tar markedsføringsutgiftene for Siege :slight_smile:

• Improvement of KPIs are made steadily to prepare for large scale User Acquisition and China Android Launch
• As a consequence it is too early to draw conclusions of Siege long term potential

Jeg blir også overrasket hvis vi ikke ser et nytt oppkjøp iløpet av Q4 / Q1 2018.

2 Likes

War & Peace gjør det i hvert fall veldig bra

  • Monetization metrics 3x World at War,
    which had highest booked revenue in Q3

  • Still early, but the strongest launch in
    Stillfront history

3 Likes

Det var planen min også, men hadde ikke noe tro på 130 kr på kort sikt, så når vi endte opp her, så solgte jeg.

Er det basert på at du synes aksjen nå er fundamentalt dyr eller mer trading, at du kan fiske dem tilbake litt lavere?

Ble litt korrigert av megetgod på discord, de har også aktivert 21 msek, dvs investert i egen utvikling av spill. Så da ser ikke cash flow like bra ut i perioden (om man tar med spillutviklingen).

Edit: deler av dette er i hvert fall egen utvikling.

Jeg tror Redeye treffer greit med sitt anslag, 134 kr høres “riktig” ut. Mao, aksjen er priset fundamentalt riktig. Jeg foretrekker å sitte i aksjer som jeg mener er fundamentalt underpriset.

Det er dog et hint av trading her. Faller aksjen, eller gjør de det såpass mye bedre at jeg synes aksjen er fundamentalt underpriset, så vil jeg helt klart vurdere en ny inngang. Jeg liker business-modellen og ledelsen.

Vil det si at de faktisk går ut av Q3 med mindre cash enn de gikk ut av Q2, hvis man ser bort i fra kjøp av andre spillselskaper og tilbakebetaling av lån osv?

Ja de brente 21 millioner

Edit: det er et ganske komplisert regnskap så jeg skal ikke være skråsikker på alt her

Det er investert 7.3 msek i egne spill, så da er spørsmålet hva resten er, mulig tilleggsvederlag siden selskapene de har kjøpt har oppnådd visse mål.

Aktiverat arbete för egen räkning 7 294

2 Likes

Da heller jeg til at risk/reward er dårligere, og at hovedsakelig risikoen er høyere enn jeg først tenkte.

Blir interessant å se om 3 måneder :slight_smile: Føler iallfall at de har gjort mye riktig og bare med War & Peace har de jo “reddet” veksten i Q4.

2 Likes

Jepp!

Ser at Stillfront tar sin vanlige “sluttspurt”, RT 136,50 :stuck_out_tongue:

RedEye kan fort tenkes å øke kursmålet sitt i løpet av kort tid. Da kan aksjen gå ytterligere med muligens en sell off.

1 Like

http://www.siegetitanwars.com/plague-doctor-spotlight/

1 Like
3 Likes


Denne er også hyggelig lesning :slight_smile:

3 Likes

Jeg spurte SF hva denne posten inneholdt for Q3 :

Acquisition of non-tangible assets -21 751

Fikk til svar at det var produktutvikling og oppkjøpet av Online Fussball Manager .

4 Likes

Så ca 7 msek egen spillutvikling og 14 msek oppkjøp tolker jeg det som da

1 Like

http://hugin.info/171481/R/2149483/824979.pdf

Kolla sidan 8 i presentationen. Där är spelen specifierade i % relaterat till omsättningen. På så sätt kan du räkna ut vad varje enskilt spel sålt ungefär i Q3

1 Like

Hardt ned fra start idag. Er vel Pareto sin skyld:

STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities sänker sin rekommendation för Stillfront till behåll från köp. Riktkursen höjs till 127 från 100 kronor.

Det framgår av en analys.

Stilfront steg 12 procent till 133:25 kronor på tisdagen efter bolagets rapport för det tredje kvartalet.

1 Like

Pareto är ju erkänt defensiva. Väntar på Redeys