Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Oppdatert!

Prøver en trade i nano med litt mindre restriktiv stopp denne gangen. Har blitt stoppet ut av to trades i det siste som begge kunne blitt veldig bra om jeg hadde vært litt mindre nazi.

image

3 Likes

Guffer enda litt mer på i NANO.

Så langt denne uken så begynner motivasjonen å melde seg for å vekte opp igjen både i PCIB og PHO tbh.

image

4 Likes

Nyheten om at Cevira vant pris fra FierceBiotech som er et av de aller viktigste nettstedene for biotech, sammen med at det tekniske bildet ser ok ut var nok til at jeg gikk full vekt i PHO igjen.

Har også en solid tradingpost i NANO nå, det føles veldig godt.

image

Alle aksjene mine er forøvrig fremdeles synlig på shareville:
https://www.shareville.no/medlemmer/savepig/portfolios

image

5 Likes

Ønsker på ingen måte å henge ut Parly21, men han blir på en måte erketypen av skrekkscenarioet i å sitte all in i en eneste aksje.

Snakk om å klare å blinke ut omtrent det eksakte bunnpunktet for å selge seg helt ut:

https://shareville.no/streams/22558910

1 Like

Jag har då aldrig riktigt fattat varför Parly21 har så många följare på Shareville

Han var jo haussete, samtidig så var han litt interessant fordi han ikke var redd for å oppsøke selskapet direkte in person.

Såpass ja och sen dog allt ut bara.

Oppdatert fra i går, restartet en posisjon i SGMO, amerikansk genterapi biotek

1 Like

Går inn i helga med veldig mye cash på bok, og sånn kommer det til å bli en stund fremover. Merk at dette har også sammenheng med at jeg har en del giring i porteføljen.

52week highs på alle mulige høyrisk aksjer og mulighet for storkrig i hele midtøstener en oppskrift på ekstremvolatilitet.

Mitt hovedmål for 2020 og egentig for all fremtid er å aldri mer bli sittende fullinvestert på fallende kurser.

At Besitte Cash, Det Er Finessen får bli den nye regelen.

image

7 Likes

Samme her :wink: Greed-indikatoren er ekstrem.

2 Likes


Startet solid derisking av porteføljen på fredag, og gjort enda litt mer i dag.

(Tok dog inn en del PHO igjen på slutten av dagen da den falt ned under en del stopplosser.)

Faktisk er porteføljen enda mer derisket enn det fremgår av denne oversikten, fordi jeg de siste dagene har tatt ut en vesentlig mengde cash og gjort ekstraordinær nedbetaling av lån. Jeg gjorde opp totalstatus for mine innskudd og uttak fra aksjesparing i sted, og ser at jeg er faktisk nede i bortimot null netto innskudd i mine investeringer.

Så selv om porteføljen min kan virke veldig risky ved første øyekast har den absolutt nada innvirkning på min daglige økonomi. :slight_smile: Anbefaler generelt å aldri investere penger i biotek som man ikke har råd til å tape.

3 Likes

Fikk ellers mine 15 minutes of fame denne uken. :smiley:

(Men tekstene ble skrevet 17. desember i fjor!)

11 Likes

Oppdatering etter exit fra funcom.

Tar inn Genmab og vektet en del opp igjen i PHO, og har også tatt ut en del cash fra konto.

image

7 Likes

Coronavirus, Trump/Bernie og Brexit, alt i alt ser jeg ekstremt mye skjær i sjøen for aksjemarkedet i 2020.

Jeg har den siste måneden redusert giringen min voldsomt (kanskje ikke så rart i og med at Funcom var en viktig del av basen for giret mitt), og tatt ut tilsvarende 75% av nåværende cash tilgjengelig fra nordnet Hvis ikke hadde mengden Cash på grafen under vært veldig mye større.

Har faktisk tatt ut så mye cash fra nordnet nå at jeg sitter med en ganske solid negativ kostnad på aksjesparingen min :smiley: Spiller med husets penger for øyeblikket.

4 Likes

Spesielt å se hvor liten posisjonen din i NANO har blitt:)

Ja helt sick, det var vært en lang reise å akseptere. Er nok en aksje jeg er vanvittig klar til å øke igjen da.

Akkurat nå er den jo solid undervektet fordi det tekniske bildet er så shaky, jeg liker veldig lite at den ramlet under både 26kr og 50 dagers snittet. Er ikke så mange dagene siden jeg hadde en solid tradingpott i den mens alt så lyst ut.

1 Like

Jeg er inne i Nano (siden 2016) og FRO. Selv om Nano innvesteringen utgjør ca. 4x mer enn det jeg har i Fro, vekter Fro mer enn Nano i portisen. Vet ikke om jeg skal le eller grine :roll_eyes:

Sagt det før i denne tråden. Oppsiden med at en aksje har falt så mye er at det etterhvert utgjør veldig få kroner når den faller nye 10%

Denne posten fra november 2016 holdt seg godt

4 Likes

Har sittet i Kitron siden 2kr, kursen er nå over 10kr. Verdt å få med seg at omsetningen har økt med 26% i 2019, så kan bli morsomt framover når de får på plass marginene og vokser 5-15% i året.

PE 12 siste mnd er på 14,1 nå, og skal til å bytte ut ett kvartal med 738 med ett på ~890 i omsetning. Tror det blir en fin reise i 2020.

8 Likes