Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

TOM er ikke navngitt i kakediagrammet ditt;)

Du har rett! Hmm, hva skyldes det skal tro? Hvis jeg hovrer over den dukker navnet opp inne i regnearket

Tør jeg spør hvem de unoterte er?

Den eneste aksjen er wavefoil:

(Som fort kan bli min beste investering noensinne. :smiley: )

3 Likes

Gir meg selv en velfortjent klapp på skulderen over å ikke ha tatt noen crippling hit hverken av NANO eller PCIB.

image

Edit:
Meb Faber om risiko:

2 Likes

image

image

3 Likes

image

Betraktelig mindre cash på asken, men der er det flere aksjer med solid mulighet for giring, om ikke nordnet gjør om på det

image

1 Like

Har benyttet sterk åpning i dag til å redusere over hele linja. og er nå nærmere 50% cash.

En ting jeg har lært disse årene er at det kommer ALLTID nye sjanser, og så lenge man er medlem av dette forumet og har cash tilgjengelig vil det være helt mulig å slenge seg på disse.

Skulle det nå komme et børskrakk og resesjon og man blir sittende fullinvestert med ned så får man ikke denne sjansen i samme omfang.

Skal sies at jeg har fremdeles like mye penger i aksjer nå som jeg hadde i oktober-november i fjor, er bare at jeg har tatt mye penger av bordet i januar. :slight_smile:

7 Likes

Risikojustering i urolige tider er smart Save :+1:

Kom meg ut av Nano igjen…

1 Like

Solgt mye elller?

Nope, har kun solgt i dag de aksjene jeg tok inn på bunn på fredagsåpningen. Så har fremdeles den samme nedvektede core posisjonen som jeg hadde for noen uker siden,


Tirsdags kveld. Holder meg langt unna å sette flere penger i arbeid over natta, jeg forblir grisebear til aksjemarkedet. Hadde en liten trade i OMER i dag som kunne blitt mye bedre om jeg hadde hatt tid.

Edit:
Ser medistim posisjonen er feil, den er litt større.

Har skaffet meg IG turbo 24 haha.

image

3 Likes

Gledelig å kunne si at PCIB nå ser veldig mye mindre shaky ut.

image

3 Likes

Har du tatt inn mer PledPharma etter at de pauset Polar-studien? Fortsatt bull på at de får løftet «halten»?

Ja nå er aksjen så billig at jeg kjører den som en opsjon. Den synker enormt mange prosent på EKSTREMT få kroner omsetning av market cap.

Om de får lov til å åpne studiet igjen er aksjen tilbake på 10+ på sekundet.

1 Like

Ja, det har du rett i. Tenker også det er sannsynlig at de får fortsette og de har bra med cash, så de klarer seg nok, og kan som du sier stige MYE hvis alt klaffer de neste to årene.

Zero:
image

ASK:
image

Litt skummelt lite cash på ASK, hvis jeg må selge noe der så selger jeg nok targovax fra den kontoen og kjøper på zero

1 Like

Ser at Bitcoin blir nok noe jeg etterhvert ikke kommer til å klare å eie i år.

Men må bruke litt tid til å finne et opplegg jeg tør å stole på merker jeg.

Omsider griset meg opp og fått sett gjennom alt. Forbehold om småfeil for det begynner å bli en del rader.

Tatt inn Bitcoin på egen wallet. Ment for hodling, ikke trading.
Softox er selskapet som skal gjøre det bra på Corona.
Selskaper som Genmab, Medistim og Kitron har nå kommet inn som en solid andel av porteføljen.
DNB var liksom ment å være solid, den ramlet for mye før jeg rakk å se hva som skjedde.
Vektet solid opp i Photocure.
Pledpharma er i en småkjip situasjon klinisk, men med strålende finansiering.
PCIB lovende regulatorisk og kan komme avtale, så har vektet meg opp nå som den er banket ned. Skulle ønske de hadde så god finansiering som de kunne.
Nanovector og Targovax er nå redusert til kun opsjoner på avtale. Forventer at NANO blir omtrent utradert på børsen i morgen, så kan godt hende jeg kjøper aksjer der.

image

image

Ser jo nå i ettertid at jeg gikk alt for tidlig inn med all cashen jeg tok ut etter nyttår.
Dette tar jeg som en erfaring og noterer i blokka.
Overveiende overvekt er status i porteføljen at den består av selskaper med veldig solid finansiering som kommer til å være her ved nyttår.

7 Likes

image

(Og så photocure og genmab midt inni der et sted)

Trenger basically 1,5 sånne dager til for å være tilbake der jeg var før corona smalt for fullt.

5 Likes