Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

+1 :see_no_evil:

3 Likes

Status før vi går i gang med vakre oktober som er spådd av Karl Oscar å bli en jubelmåned.
Matrisen blitt bittelitt rotete pga et par utskiftninger, og er et eller annet lite avvik i tallene jeg ikke blir klok på, men i det store og hele skal det være sånn noenlunde.

Har i tillegg til dette en tradepott på bgbio i skandiabanken, men den er faretruende nær å ryke på stoploss.

2 Likes

Måtte bare bite i det sure eplet på zerokontoen og skrelle litt av forskjellige poster til PCIB emisjon.

Til rettene jeg har på Aksjesparekonto skyter jeg inn friske penger fra annen sparekonto.

image

4 Likes

For en helt fantastisk helvetes jævlig måned det har vært, reis og ryk.

Til dels betydelige endringer i porteføljen, overtegnet meg en smule i PCIB emisjonen, og har flyttet over en del penger til Photocure fra de amerikanske aksjene. Jeg måtte midlertidig selge noen aksjer i PHO på 53 for noen dager siden, men har kjøpt mye flere aksjer inn igjen på 50, 48 og 46 iht en plan jeg satte opp.

Også noe helt nytt i min sammenheng. Har skaffet meg mulighet for belåning på aksjesparekontoen min, som jeg akkurat nå bruker for å gire Photocure-posisjonen en smule.

Sharevillekontoene ser da sånn ut:
Zerokonto:

Aksjesparekonto:

Jeg teller litt på knappene om jeg skal avvikle Zeroen og ta alt over på ASKen, men det er jo mye mer begrenset hva slags papirer man kan kjøpe på ASK enn på Zero, så jeg nøler litt.

6 Likes

Til ære for @studenten86 og @Biotop20, satte jeg meg ned og gjorde opptelling på portisen selv om jeg egentlig ikke orket tanken på å sjekke hvor ille det står til. Kan melde at etter dagens stigning er NANO-andelen i porteføljen vesentlig høyere enn sist. Utenom det er det til å grine av.

image

6 Likes

image

2 Likes

Hvor har du 48k aktive spillere fra? Det var 7k samtidig på søndag 9. desember og det er den siste peaken. :slight_smile:

1 Like

Jeg leste det fra Funcom på twitter.

Men nå ble jeg litt redd det var en gammel tweet som twitter bare plutselig dro frem igjen i feeden min.

edit:
Må være det som har skjedd, for nå finner jeg ikke den tweeeten igjen.

1 Like

Har vel ikke vært 48k spillere siden mai…

Aii, det var ikke bra. Får jo ikke slettet den på shareville heller.

Jaja, litt haussing får vi leve med. :stuck_out_tongue: Ingen som leser det som skrives om funcom på andre forum uansett.

3 Likes

HAHA

Du får lage en post under å korrigere deg selv, 90% vil jo ikke lese kommentar nr 2 og du har jo rimelig mye følgere.-

Gikk du all-in i Funcom da, siden du trodde de fikk like mye spillere som ved lansering nå? :smiley:

Hehe, skal oppsummere portisen i helgen tenkte jeg.

Nei er en liten posisjon foreløpig, finansierer den med marginen fra Photocure hvor jeg nå er ferdigkjøpt.

(True story)

1 Like

Zero:
image

ASK med 15% giring:
image

1 Like

Fin trendkanal der :smiley: Skal kjøpe dine aksjer på 200% og selge på 300%

1 Like

Haha ikke mye å si på den logikken der.

Jeg burde prøve den selv tbh.

1 Like

Lenge siden jeg har gjort denne øvelsen nå.

Strippet kraftig ned på hvilke papirer jeg sitter på, ble skremt ut av amerikansk biotek og tok tapet i bgbio til slutt.

image

6 Likes

PHO har blitt større enn Nano? :slight_smile:

Jepp, har litt med å gjøre at det er lov med giring i PHO og ikke i NANO, men har også med at risikoprofilen i portisen er en smule under endring.

1 Like

Nå begynner faktisk volatiliteten å bli litt i overkant

2 Likes