Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Nei tok kun inn igjen det jeg solgt i går. Prosentvekten fra innskudd har tatt en stygg smell derimot.

For en festdag for tekinvestorporteføljen:

1 Like

Man kan trygt si at februar ble en to steg frem, et tilbake måned.

Nå fremover kommer jeg til å søke en bedre diversifisering slik at jeg slipper å være fullt så opptatt av porteføljen dag for dag. Hvilket kanskje vil bety å selge meg bittelitt ned i NANO selv om det er litt kjipt.

2 Likes

NANO, PCIB, EPISURF, OMER

Planen er at nå skal jeg slutte og blande meg opp i kursen hva som skjer på daglig basis. Alle aksjene er priset

Kommer nok til å ta enda litt mer cash ut fra portisen så jeg kommer ned i nesten null kontantinnskudd og spiller med husets penger, så får jeg peace of mind på den fronten.

Pengene brukes i investeringer på ferdigstilling av løse tråder i og rundt huset så jeg får peace of mind fra dragen også. :slight_smile:

7 Likes

Hva skal du ta fra?

Planen min er motsatt, skal sette inn friske penger som skal inn og jobbe.

Godt å høre at det ikke er bare jeg som har drage :joy:

2 Likes

Skreller[quote=“holmes, post:70, topic:18698, full:true”]
Hva skal du ta fra?
[/quote]

Har litt cash til overs allerede som jeg vurderte å overtegne i episurf med, det dropper jeg.

Så skreller jeg kanskje litt fra de andre posisjonene og.

Ellers så blir det da lite sparing på aksjekontoen de nærmeste månedene, men tenker jeg øker på igjen etter sommeren, da er jeg nok mer i gang på ny jobb, og ferdig med alle investeringer som trengs på huset.

1 Like

Spørs om det må bli en trøsteIPA snart. Eller venteIPA

2 Likes

Holding firm:

Er veldig fornøyd med hvor lite energi porteføljen min koster meg nå som jeg er begynt i ny jobb, faktisk noen dager jeg nesten glemmer å sjekke kurser, tar det som et godt tegn.

5 Likes

Jeg har ca samme andel Episurf som deg, blir spennende å følge utover året tror jeg.

1 Like

Det er vel den eneste av aksjene mine hvor mitt bjørnescenario er fullstendig kollaps, men oppsiden fremstår meget attraktiv selv etter emisjonen. :slight_smile: Ergrer meg jo litt at jeg ikke hadde mer is i magen før emisjonen, men skriver det som læring.

2 Likes

Størst til minst:

5 Likes

Før mandagen (orker ikke oppdatere regnearket):

Disse grafene er kun for zerokontoen, har litt nano og pcib på en aksjekonto i tillegg:

Solgte IDEX-posten og tok ut i cash nylig, har nå tatt ut ca 60% av det originale innskuddet og investert i hjem og husfred. :stuck_out_tongue:

Kan godt hende jeg vekter meg opp igjen i aksjer i høst når skattepenger og feriepenger og det ene og det andre har roet seg, men i den stressete perioden jeg har vært i nå med ny jobb og fuckings barnehagestreik på en gang har det vært utrolig deilig for nervene å være litt konservativ på risikostyringen.

Hadde jævlig blandede følelser når jeg solgte mye PCIB, men det har jo vist seg å klaffe ganske bra med kursutviklingen i det siste. Ikke umulig at det blir en aksje jeg kjøper en del i om den ikke har føket i mellomtiden.

Nyter denne karamellen til NANO-krakket kommer til uka:

6 Likes

Må si jeg er helt 50/50 på dette tidspunkt, er så mye traderhalloi i den aksjen akkurat nå at jeg ikke helt tør å stole på hvor mye det fundamentale det spiller inn.

3 Likes

Noen dager er det greit å ikke være all in

5 Likes

Og sånn gikk det. :stuck_out_tongue: Satan jeg hadde hatt mye å tjene på å våge å agere litt mer på magefølelsen altså.

3 Likes

Startet innhentingen?

Har egentlig tro på at alle aksjene jeg sitter med nå fint kan finne på å gå godt fremover.

7 Likes

Spennende portefølje ja! Og når man vet at Nanoaksjene dine er “gratis” så ser dette ut som du kan gjøre det riktig bra :smiley: