Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Synact Pharma teknisk analys (SYNACT)

Synact avventer svar fra myndighetene å starte sin Fas I studie.

Sist vi fikk dette utseendet gav det 38% vinst. Hvor mye blir det denna gang?

1 Like

Aksjen har definitivt brutit opp nå, så her finnes det garantert mye å hente. Trenden fortsatt ned, men kan vi bryte grøn linje så er 10kr neste stopp.

Aksjen stengde idag over MA 50, med kjøp signal i MACD og RSI. Neste større motstand 21-22% opp ca. I’ll take it any day of the week.

Kjøpte litt Synact, og har snitt på 5.30. Takk for tipset :slight_smile:

Allerede 12% avkastning da, snyggt :slight_smile: Er vi heldige så viser det tekniske veien. Jag tror også Nordea har koll på det tekniske da de kjøpte 11k aksjer idag. Mye som tyder på att vi ska opp mot 7 kr.

Når dette skjedde sist fikk vi en nedtur dagen etter før vi snudde opp igen, kan skje imorgen igjen. Personligen tenker jag att jag øker litt da.

Takk for det. Kommer nok til å øke litt jeg også dersom den faller tilbake. Fortsetter vi opp har jeg planlagt å trade med halvparten av aksjene. Resten blir en long posisjon. Lykke til, og nok en gang takk for tipset. Har brukt de siste ukene til å lese meg opp på selskapet, high risk, men det virker jo veldig spennende.

Synact fortsetter den fine trenden oppover. Vi har fortsatt 20% opp mot mål.

De har meget fin preklinisk data. Jag kommer syne Fas I då jag er rimlig sikker på att den blir positiv, tenker cirka 1/2 av posisjonen. Jag er mer skeptisk till Fas II og kommer etter positiv Fas I selge av mitt innehav. Men, om det viser seg i 2018 att selskapet klarer Fas II så kjøper jag stort in.

Selskapet har en unik strategi og sikter på å selge selskapet etter Fas II. De har nevnt selve att de regner med att kunne få 3-7 miljarder SEK. Visst det viser seg att de klarer Fas II så er det bare ta en posisjon og vente. De har mye erfarenhet sammen og har tidligere mye kontakt med Big Pharma da de solgt 2 selskaper tidligere.

Men uansett tidligere success synes jag det ikke er verdt risikoen å syne en Fas II da tidligere erfarenhet/historie har meget lite å si når man prøver en ny medisin.

Men som nevnt, visst de klarer det. Då er jag ikke redd for å dytte in 30% av porteføljen.

Det høres ut som en god plan. Mistenker også at det ikke er god verdi å sitte over når resultater meldes. Det kommer jo an på selvsagt, men ideen om at en allikevel vil kunne få en god inngang etter et eventuelt godt fase 2 resultat tror jeg fint kan holde.

Jag ska ikke lyve, men dette ser mer enn sexy ut.

Ny analys

https://thepharmahub.wordpress.com/2017/06/24/synact-pharma/amp/

1 Like

Flott analyse. Sitter fortsatt med mine Synact aksjer. Melding om start av fase 1 studiet gav ikke den boosten jeg forventet, men jeg tenker Synact kommer etterhvert.

Har et spørsmål:

0.657 fase 1
×
0.317 fase 2

0.208269 Gj. snitt sannsynlighet for en medisin innen autoim. sykdommer skal komme fra fase 1 til til fase 3 blir ca 20,8 % dersom jeg ikke regner helt feil. Bør vi ikke bruke dette som utg. punkt for sannsynligheten for å lykkes?

Nja det blir litt skjevt i denna forstand. Beroende på tidsperspektiv er det mindre interessant å se på studie success kontra approval. Det er der pengene ligger, men selvfølgelig er det interessant å se på dine tall når man tar avgjørelsen om å syne eller ikke ett resultat eller ikke.

I denna forstand ska ikke SynAct videre till fas III. Samtidigt liker jag å regne med så lave tall som muligt, blir heller positivt overrasket enn besviken.

Helt enig i ikke å overdrive tallene.

Jeg tenkte bare sannsynlighet for å komme til det stadiet hvor Synact skal selge /utlisensiere produktet sitt. Det forutsetter vel et vellykket fase 2 studie. Altså sitter en long i Synact. Hva er sjansen for å komme til stadiet hvor ledelsen har planlagt å gjøre en avtale. Så skal vi selvfølgelig ha en god risikopremie for å gjøre det.

Ser frem til flere analyser :slight_smile:

Absolutt man kan bruke det om man vill, men samtidigt har ikke noen spesifikke tall å bruke gjeldene framtida salg å dylikt, så en DFC analys er jo ut av vindu. Men absolutt det går an å bruke. Men kjører safe på analysene mine, regner med minimum.

1 Like

Jeg uttrykte meg nok litt upresist i mitt første innlegg. For å regne på verdien på et produkt så må en ta med sannsynligheten for approval. Jeg tenkte først og fremst å se sjansen for utføre et vellykket fase 2 sett opp i mot hvordan Synact verdsatt i dag.

Det å ta utg. punkt i minimum er nok fornuftig. Lett å bli revet med og glemme risiko i det hele

Pen stigning så langt i dag. Fortsatt ikke høyt volum men tenker folk får opp øyene for Synact etterhvert. Kanskje analysen til Babyrage har hatt en god effekt :slight_smile:

Er det lov å spørre om besøkstall på bloggen din Babyrage?

Min blogg er ikke stor nok til å produsere disse resultatene, vi brøt ut av en bullish flagga idag så vi hade nok fått denna turen uansett. Men kanskje det gav en liten dytt i rett rikting :wink: Nja den er relativt ny, lanserte den i maj eller noe. Men håper att jag kan skrive nok gode analyser i framtiden att den blir attraktiv for folk som ønsker lære seg. Jag driver den kun for eget interesse og lære.

1 Like

Aldri feil med en liten dytt i riktig retning :slight_smile:

Med Synact tenker jeg det blir litt som Cyxone og Pcib har vært for min del. På ett eller annet tidspunkt kommer flere til å bli oppmerksom på potensialet, og da når vi høyere nivåer.
Min strategi er da å redusere risikoen, og sitte long med en liten del av aksjene.

God verdi på disse nivåene, spesielt med tanke på at selskapet er finansiert til å gjennomføre fase 2.

For min egel del pleier jag følge tenke att man selger ikke en aksje før 20 kr når aksjen er verdt 40 kr. Detsamme gjelder Synact, selger ikke på disse nivåene då det aksjen helt klart er undervurdert. Innen tids nok står aksjen mye høyere, og da kan man selge. Regner med en positiv Fas I med gode nyheter om studien etter sommeren.

1 Like